Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Het is weer een tijdje geleden dat ik in mijn dagboek nog eens wat gepost heb.Door omstandigheden die mij nog steeds een raadsel blijven,( zie item ziekte en plagen hier)Is mijn vis en garnalen bestand bijna volledig teloor gegaan.Nog enkele vissen blijven over,en die hebben nog steeds het vermelde probleem.Hoe lang ze het nog gaan uithouden weet ik niet,maar we proberen zo goed en zo kwaad het kan ze te verzorgen.Eten doen ze nog wel,maar mijn oudse rakker Percula is toch sterk vermagerd.Hij is er dan ook bijna 26.
We zullen de moed maar niet verliezen en toch nog enkele mooie opnamen posten.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuwe camera 178.jpg
    nieuwe camera 178.jpg
    485,8 KB · Weergaven: 20
  • nieuwe camera 179.jpg
    nieuwe camera 179.jpg
    524 KB · Weergaven: 12
  • nieuwe camera 180.jpg
    nieuwe camera 180.jpg
    520,6 KB · Weergaven: 16
  • nieuwe camera 181.jpg
    nieuwe camera 181.jpg
    462,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Fraaie foto's van een mooie bak! Het probleem is raadselachtig te noemen. Heb je al eens geprobeerd de bodem te vervangen? Het is niet direct gerelateerd, maar wellicht brengt dit hulp...

Bedankt voor voor de lovende woorden.Heb ik al gedaan Tanne.Heb zoveel als mogelijk weggenomen,en had gedacht dat ik een kwalijke bloemkoolreuk zou ondekken,maar niets was minder waar.Totaal reukloos en nog dezelfde kleur als ik hem er inbracht.
Toch nog een vraagje;Bij mijn watertest is gebleken dat mijn nitraat veel te laag was 0,2mg/liter.Het advies was verhogen met Calciumnitraat.Is dit te verkrijgen bij de apoteek of in de aquariumzaak?

Gr,Eddy

Laatst bewerkt:
Eddy zei:
Bedankt voor voor de lovende waarden.Heb ik al gedaan Tanne.Heb zoveel als mogelijk weggenomen,en had gedacht dat ik een kwalijke bloemkoolreuk zou ondekken,maar niets was minder waar.Totaal reukloos en nog dezelfde kleur als ik hem er inbracht.
Toch nog een vraagje;Bij mijn watertest is gebleken dat mijn nitraat veel te laag was 0,2mg/liter.Het advies was verhogen met Calciumnitraat.Is dit te verkrijgen bij de apoteek of in de aquariumzaak?

Gr,Eddy
0,2 mg/L vind ik persoonlijk teveel. Maar daar kun je uren over discussiëren. Calciumnitraat is, in elk geval in Nederland, niet bij de apotheek te koop. Als dat in België anders is, hoor ik het graag, ik kom er geregeld.

Ik weet dat in elk geval MWS het kan leveren.

Tanne zei:
0,2 mg/L vind ik persoonlijk teveel. Maar daar kun je uren over discussiëren. Calciumnitraat is, in elk geval in Nederland, niet bij de apotheek te koop. Als dat in België anders is, hoor ik het graag, ik kom er geregeld.

Ik weet dat in elk geval MWS het kan leveren.

Het is MWS die na dat ze mijn water getest hadden aanrade mijn Nitraat te verhogen naar max 5mg/liter.Ik kon daar inkomen omdat mijn acroporas merkelijk achteruit gaan.Zij verbleken.

Zal morgen eens wat foto's nemen van deze dieren en hun toestand.Ziet er niet rooskleurig uit.

Gr,Eddy

Eddy zei:
Het advies was verhogen met Calciumnitraat.Is dit te verkrijgen bij de apoteek of in de aquariumzaak?

Gr,Eddy
0,2 mg/liter ZONDER ingrepen (behalve afschuimen), ik teken ervoor.
Als het persé hoger wilt hebben kun je natuurlijk je water iets meer belasten met iets ruimer voeren van de vissen en koralen. Lijkt mij toch makkelijker

Mafisto,dit doe ik al is dat met zo weinig vis niet gemakkelijk.Wel druppel ik nu elke morgen een vloeibaar voedsel voor koralen.
Zou het kunnen dat Xenia negatief reageerd op zo een laag nitraatgehalte?
Gr,Eddy

Hey Eddy,

dat zijn weer prachtige foto's, vooral de blasto vindt ik mooi;) als je hem kwijt wilt:D ...
jammer van je visbestand:mad: .
Tis maar een gedachtengang:maar zou het niet kunnen dat je PUR-schuim toch na zoveel jaren langzaam begint stoffen vrij te geven in je water???
Vooral omdat ik begrepen heb dat er net enkele stukken waren afgebroken???
Waarschijnlijk niet maar ik denk maar mee hé.
Tja de ene zweert bij een nitraat van 5mg/l de andere bij 10 mg/l en nog anderen bij lagere waarden.
Bij mij was de nitraat ook lager dan 0.2mg/l en ik kon dan toch ook merken dat de acro's niet kleurden en het moeilijk hadden,natuurlijk is de vraag ook:hoeveel is de NO3 nu precies?de meetfout is toch aanzienlijk op zo'n kleine concentraties...ik ga nu ook proberen om de nitraat eens te verhogen naar 5 mg/l met Ca(NO3)2 en zien wat dat geeft.Ik stuur je ff pb waar je het kan krijgen, het is een groothandel waar je als particulier terecht kan in Boom.

Joeri,ik denk niet dat de pur een probleem is.Zie effe hier,die gebruiken ook pur.
Maar je weet nooit.Daarom heb ik 2 fabrikanten aangeschreven ivm de mogelijke giftigheid van pur.Ik ben benieuwd naar hun antwoord.Ik heb wel niet geschreven dat ik al een wand heb die mogelijk problemen geeft,maar gevraagd naar de giftigheid in zeewater als ik er een zou maken.

Gr,Eddy

Als er echt giftige stoffen zouden afgegeven worden,zouden alle lagere dieren wel als eerste het loodje leggen.Ik denk dat het vissenprobleem ergens anders moet gezocht worden.
Dus Mathijs maak je maar geen zorgen.Wel uw aquarium goed uitlogen zoals ik geschreven heb.

Gr,Eddy

:)

Zouden de problemen misschien iets te maken hebben met de sump die in je garage staat? Heb je een nieuwe auto gekocht met andere soort benzine?

Laatst bewerkt:
Ik rij met de PRIUS altijd electrisch binnen!!!!!!! dus gaan probleem met kwalelijke uitlaatgassen.

Gr,Eddy

Hier het antwoord dat ik van Henkel al kreeg.Het zal Mathijs ook geruststellen,en ik ben nog zekerder dat het probleem niets met de achterwand te maken heeft.

Geachte Heer Vlyminckx,

Wij danken U hartelijk voor onderstaande info-aanvraag.

Wij kunnen U garanderen dat na uitharding PU-schuim volledig inert is en geen vrijzetting meer geeft.

Met vriendelijke groeten,

Jan Herssens
Techn.Client Service
Adhesives Technologies
Consumer & Craftsmen

Eddy zei:
Joeri,ik denk niet dat de pur een probleem is.Zie effe hier,die gebruiken ook pur.
Maar je weet nooit.Daarom heb ik 2 fabrikanten aangeschreven ivm de mogelijke giftigheid van pur.Ik ben benieuwd naar hun antwoord.Ik heb wel niet geschreven dat ik al een wand heb die mogelijk problemen geeft,maar gevraagd naar de giftigheid in zeewater als ik er een zou maken.

Gr,Eddy

Ik denk er toch over na om morgen of een dezer dagen een gele dokter in het aquarium te brengen.De fijne Caulerpa Rosmosa begint stilaan overal heen te groeien,en ik kan het moeilijk bijhouden met snoeien.Nu hoop ik maar dat deze vis ook niet ziek wordt.Enkel mijn oude anemoonvis zie ik nog snel ademhalen,maar veel meer heb ik niet zitten.Vingers dus kruisen.

Gr,Eddy

Laatst bewerkt:
Geen gele dokter,was er niet, maar een lobofilia meegebracht.Ik vind dit en prachtig dier,zeker de rode vorm.Hopelijk zal hij zich goed voelen tussen mijn andere dieren.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuwe camera 190.jpg
    nieuwe camera 190.jpg
    528,5 KB · Weergaven: 7
  • nieuwe camera 191.jpg
    nieuwe camera 191.jpg
    608,3 KB · Weergaven: 6
Back
Bovenaan