Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Even gaan shoppen.

Bijlagen

• nieuwe camera 100.jpg
    nieuwe camera 100.jpg
    671,1 KB · Weergaven: 14
  • nieuwe camera 106.jpg
    nieuwe camera 106.jpg
    594,3 KB · Weergaven: 10
En nog maar enkelen.

Bijlagen

• nieuwe camera 118.jpg
    nieuwe camera 118.jpg
    638 KB · Weergaven: 59
  • nieuwe camera 117.jpg
    nieuwe camera 117.jpg
    615 KB · Weergaven: 29
  • nieuwe camera 116.jpg
    nieuwe camera 116.jpg
    674,3 KB · Weergaven: 30
Eddy,

wat is dat blauwe in het midden op de eerste foto in #263 ?

Laatst bewerkt:
Stefan zei:
Eddy,

wat is dat blauwe in het midden op de laatste foto in #263 ?
Eddy is met vakantie en zal enkele dagen niet on-line zijn.
Ondertussen mag ik voor dit aquarium zorgen. :D

Het blauwe kan je in close-up bekijken in #261, de eerste foto.
Een naam moet ik je schuldig blijven. :o
Het komt van een sponsor bij jou in de buurt, misschien kan die je een benaming bezorgen.

Ja dat is hem :goed:

Inderdaad de kleur is in het echt meer grijs/blauw dan blauw.
Toch blijft het een aparte kleur om in de bak te hebben.

Terug van even weg geweest.Enkele dagen in Lissabon gezeten en naar het grootste aquarium van Europa gaan zien.Ik heb er verschillende uurtjes in doorgebracht en zal morgen enkele foto's van daar posten.

De nieuwe blauw,grijsachtige dieren zouden Anthelia spp zijn.
Het is echt een prachtige steen.Ik ben benieuwd of hij verder zal uitlopen.

Gr,Eddy

Gisteren nog even inkopen gaan doen van aquarium materiaal welke ik nodig had.Er is maar één nadeel,en dat is dat je dat steeds in een aquariumwinkel moet doen:D .Dus ik kon weer eens geen geld op zak houden door dit voor mij toch mooie stukje.
Zou het een Blastomussa kunnen zijn?Ik denk het wel.

Bijlagen

• nieuwe camera 132.jpg
    nieuwe camera 132.jpg
    452,1 KB · Weergaven: 15
  • nieuwe camera 131.jpg
    nieuwe camera 131.jpg
    345,2 KB · Weergaven: 8
  • nieuwe camera 124.jpg
    nieuwe camera 124.jpg
    257,9 KB · Weergaven: 9
Mooi stuk Blastomussa merleti Eddy , bestaat ik nog in het groen en groen rood. Er zullen ook nog andere kleuren bestaan. Maar zijn dan ook tamelijk duur.

Gr.Erik

Deze was ook er prijzig.Ik heb de indruk dat sommige invoerders een beetje aan het flippen zijn.Maar voor sommige dieren zijn we van hen nog steeds afhankelijk,en daar rekenen ze ook naar.

Gr,Eddy

Eddy zei:
Deze was ook er prijzig.Ik heb de indruk dat sommige invoerders een beetje aan het flippen zijn.Maar voor sommige dieren zijn we van hen nog steeds afhankelijk,en daar rekenen ze ook naar.

Gr,Eddy
Als dit een stuk is dat je in NL gekocht hebt, is het vermoedelijk een stuk uit Australië. En dat zou de hoge prijs deels kunnen verklaren. Hij is erg mooi!

Tanne,

Ik heb dit stuk in België gekocht,maar het is inderdaad zeer mooi.Daar ik geen HQI heb en ook niet kan gebruiken,doen Geneopora soorten het bij mij wat minder goed wat de kleur betreft.Daarom zie ik ook naar dergelijke dieren uit,maar ook de prijs is in verhouding.:(
Nu lees ik juist op een bevriend forum,dat deze dieren in Nederland niet zouden gehouden mogen worden.( wat een zin)Is dit werkelijk zo?

Eddy

Eddy zei:
Tanne,

Ik heb dit stuk in België gekocht,maar het is inderdaad zeer mooi.Daar ik geen HQI heb en ook niet kan gebruiken,doen Geneopora soorten het bij mij wat minder goed wat de kleur betreft.Daarom zie ik ook naar dergelijke dieren uit,maar ook de prijs is in verhouding.:(
Nu lees ik juist op een bevriend forum,dat deze dieren in Nederland niet zouden gehouden mogen worden.( wat een zin)Is dit werkelijk zo?

Eddy
Ze mogen niet geïmporteerd worden in de EU. Maar daar komt wellicht verandering in: ik begreep dat ze tegenwoordig/spoedig legaal uit Australië geïmporteerd mogen worden. Ook begreep ik dat er experimenten worden gedaan met nakweek in zee: maricultuur.

Onder voldoende T5 zouden Acropora's etc het probleemloos moeten doen! Kijk bijvoorbeeld eens naar de bakken van Mike en Michael hier op het forum, of naar die van Iwan Lasser op zeovit.com...

Die aquaria heb ik zeker al bekeken en ze zijn buitengewoon prachtig,maar technisch en estetisch is het voor mij (bijna) onmogelijk meer dan 4 x 54 watt T5 te monteren in mijn gesloten lichtkap.Sommige soorten doen het behoorlijk,dus ik ken de grenzen of ben ze nog aan het aftasten,maar er zijn dieren genoeg die het met wat minder licht ook goed doen en waarvan de kleuren zeker in het oog springen waaronder de Blastumussa.

Eddy

Eddy zei:
Die aquaria heb ik zeker al bekeken en ze zijn buitengewoon prachtig,maar technisch en estetisch is het voor mij (bijna) onmogelijk meer dan 4 x 54 watt T5 te monteren in mijn gesloten lichtkap.Sommige soorten doen het behoorlijk,dus ik ken de grenzen of ben ze nog aan het aftasten,maar er zijn dieren genoeg die het met wat minder licht ook goed doen en waarvan de kleuren zeker in het oog springen waaronder de Blastumussa.

Eddy

Dit is wel een hele mooie Blasto,zuinig op zijn Eddy die vindt je niet vaak

Das een mooie:eek: Eddy,veel succes ermee...

mvg Joeri

Eddy zei:
Gisteren nog even inkopen gaan doen van aquarium materiaal welke ik nodig had.Er is maar één nadeel,en dat is dat je dat steeds in een aquariumwinkel moet doen:D .Dus ik kon weer eens geen geld op zak houden door dit voor mij toch mooie stukje.
Zou het een Blastomussa kunnen zijn?Ik denk het wel.

Back
Bovenaan