Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Deze waarden zijn gemeten bij een uitstroom van +-450cc/uur en de pH schommelt tussen 6,28 en 6,33.

Hier wat beelden van mijn Valenciennea puellaris hoe hij elke avond zijn bedje opmaakt.Het gebeurt niet elke dag op dezelfde plaats.Hij start met de werkzaamheden,eigenlijk een zij,zo een uurtje voor de lichten gedoofd worden.Een echt interessant visje,wat mijn bodem spierwit houd.

Bijlagen

• Dia1.JPG
    Dia1.JPG
    96 KB · Weergaven: 51
  • Dia2.JPG
    Dia2.JPG
    95,6 KB · Weergaven: 45
Die heb ik ook Eddy , maar dan als koppel. Ze zijn altijd samen, goede bodem werkers. Gr. Erik

Het is weeral een tijdje geleden dat ik mijn dagboek nog eens heb aangevuld.Als het goede berichten zijn,is dat altijd gemakkelijker,maar zoals jullie op het item" ziekten en plagen" hebt kunnen vernemen ging het toch niet zo goed.
De verkoop van de blauwe Walter buttons,was mischien een voorbode van dat er iets aan het mislopen was.Gelukkig zijn de dieren gered kunnen worden door de kopers ervan.De waterwissel die in dinsdag heb uitgevoerd kwam gelukkig ten goede aan het systeem.De vissen ademen nu tenminste normaal,maar toch staat de kleur van mijn oudste bewoner mij nog altijd niet aan.Hij heefd een zeer donkere buikparij,wat volgens mij wijst op reageren op af na een slechte waterkwaliteit.Laat mij hopen dat dit van voorbijgaande aard is.Ik hou jullie op de hoogte.
Zondag heb ik ook extra stroming bijgebracht dmv een Tunze Nanostraem 6045.Het wegwerken aan het zicht hou ik op later.

Deze voormiddag even langs Papa geweest. Door de perikelen van de laatste weken geloofde ik mijn eigen watermetingen zelf niet meer.Verschillende zaken kunnen daar electronisch gemeten worden,hier de resultaten.

Kh4, deze week zelf nog gemeten met Salifert test 8,3.Heb na de middag een soeplepel Kh+ via osmosewater toegevoegd.Morgen terug meten.
Fosfaat 0.0326
pH 7.69, is wat aan de lage kant.Heb mijn ph electrode terug afgeijkt met verse ijkvloeistof,en meet nu 8.20.Daar mijn electrode toch al verschillende jaren meegaat,zal ik hem toch kortelinks vernieuwen.
Zoutgehalte 1.026.Ik probeer mijn zoutgehalte te houden op 35 promille gemeten met een refractometer die ik regelmatig ijk.
Nitraat,0,0 ,elektronisch niet te meten.Ik ga hem iets verhogen tot 5mg/l dmv mijn diepvriesvoer een tijdje niet meer uit te spoelen.
Amonia,0,0
Papa bedankt voor de metingen.

Uiteindelijk ziet het er nog niet zo slecht uit.
Tijdens mijn terugrit uit Oelegem kreeg ik een telefoontje van mijn vrouw,dat mijn zwarte lipvis op sterven na dood lag aan de voorruit,ik heb hem toch maar verwijderd daar ik denk dat redden niet mogelijk was.Spijtig.
Is er nu een oorzakelijk verband met mijn aquariumproblemen en die sterfte?
Waarschijnlijk wel,maar welke,daar ben ik nog steeds niet achter gekomen.
Toch zullen we de moed maar niet opgeven,het is uiteindelijk mijn laatste.

Mooie aquarium eddy..

Ik zit ook te denken om een Harlekijn garnaal te nemen.. Wat geef jij hem te eten ??

gr,

Stefan

Stefan,

Ofwel verzamel je wat ganzevoetjes uit andere aquaria en zet je deze in uw aquarium,ofwel geef je stukjes diepgevroren zeesterren,welke je bij sommige handelaren kan kopen.
Zelf zeesterren gaan vangen en invriezen kan ook natuurlijk.Weer een reden om een dagje aan zee te vertoeven.

Gr,Eddy

Nieuwe camera gekocht.Volop bezig hem uit te testen.De eerste resultaten beginnen er al op te trekken,maar er zal nog wat moeten geoefend worden, om mooie macro opnamen te kunnen maken.

Bijlagen

• nieuwe camera 032.jpg
    nieuwe camera 032.jpg
    344,6 KB · Weergaven: 8
  • nieuwe camera 034.jpg
    nieuwe camera 034.jpg
    344 KB · Weergaven: 6
  • nieuwe camera 055.jpg
    nieuwe camera 055.jpg
    442,7 KB · Weergaven: 5
  • nieuwe camera 058.jpg
    nieuwe camera 058.jpg
    357,3 KB · Weergaven: 17
De foto's zijn al goed geworden Eddy, echt zuivere opnames. De rest komt ook nog goed. Gr. Erik

Erik, ik had uw uitnodiging van deze namiddag iets te laat gelezen,anders had ik mijn camera zeker eens losgelaten op jouw prachtig aquarium.

Gr,Eddy

Volgende keer Eddy, er komt zeker nog eens een gelegenheid om mijn aquarium af te schieten met je nieuwe camera. Gr. Erik
Eddy zei:
Erik, ik had uw uitnodiging van deze namiddag iets te laat gelezen,anders had ik mijn camera zeker eens losgelaten op jouw prachtig aquarium.

Gr,Eddy

:) Eddy, proficiat met je verjaardag en nog veel plezier aan je nieuwe camera en natuurlijk ook aan je aquarium. Gr. Erik:goed:

Joeri,

Met mijn aquarium gaat het nog altijd onzeker vind ik.Soms doen de vissen zo raar,dat ik niet weet wat ik er van moet denken.Ik ben juist terug van een weekendje zee, en alles lijkt weer normaal te zijn.De vissen hebben goed gegeten en de lagere dieren staan er goed bij behalve mijn hamerkoraal.Ik ga morgen eens rondkijken hem ergens anders te plaatsen om te zien of hij terug kan bijkomen.De reden vind ik dus niet want de rest is volgens mij OK.

Gr,Eddy

STUIFBOL zei:
Mooie foto's Eddy:goed: .
Hoe gaat het nu met de bak eigenlijk na je perikelen?
mvg Joeri

Erik's Reef zei:
:) Eddy, proficiat met je verjaardag en nog veel plezier aan je nieuwe camera en natuurlijk ook aan je aquarium. Gr. Erik:goed:
Erik, bedankt voor het medeleven.Je kan bijna niet geloven dat het zo een vaart loopt.62??????????????.Zolang we gezond blijven is alles Ok,en dat moeten we maar hopen.
Mijn nieuwe camera heb ik al wat uitgeprobeert en ik kan verschillende instellingen oproepen speciaal om aquarias of vissen te fotograferen.Zelfs onder water.
Ik ben voornamelijk zeer sterk geinteresseerd in macro opnamen,maar dat is weer andere koek.Oefenen en nog eens oefenen.Gelukkig kan het nu digitaal,anders zou het niet betaalbaar zijn.

Groeten,Eddy

Nog wat oefenen mat de camera.

Bijlagen

• nieuwe camera 068.jpg
    nieuwe camera 068.jpg
    408,5 KB · Weergaven: 10
  • nieuwe camera 087-1.jpg
    nieuwe camera 087-1.jpg
    290,5 KB · Weergaven: 17
Begint er al heel goed uit te zien hé,
post maar veel van deze mooie foto's.
Hoopelijk blijft het nu de goede kant op gaan met de bak en de vissen, toch raar dat je nog geen oorzaak hebt gevonden.

Loulou,
Het blijft toch steeds een uitdaging om zonder de foto's bij te werken ze scherp op het beeld te krijgen.We blijven ons best doen.
Met de overgebleven vissen,gaat het nu goed.Ik heb zaterdag weer ververst met Oosterschelde water,dat wat werd aangezout.Ik heb nu nog een 100 liter staan,voor een volgende verversing.Binnen enkele weken ga ik mijn vissenbestand terug wat uitbreiden,tenminste als ik wat bruikbaars kan vinden.
Ik ben er nog niet uit,wat,maar lipvissen heb ik graag.Er zijn soorten genoeg die overal afblijven en ik heb een geschikte bodem om hen een slaapplaats te bieden.De soort die Stuifbol heeft zou ik graag hebben.Ik was de eerste die ze zag,maar heb ze niet gekocht door mijn waterprobleem dat ik toen had.Ik durfde het risico niet lopen voor deze prachtige vissen.

De foto's zijn mooi maar het geheel met eigen ogen kunnen waarnemen is nog beter !:goed:

Back
Bovenaan