Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Roland,Joeri

Mijn zandstuiver heet Valenciennea puellaris .In de database vind je meer info over deze vis.Is wel grappig en werkt als een paart.Daar ik levend zand heb gemengt met iets grover koraalzand,is het wel een stoffige boel als hij aan het werk gaat.Joeri had mij daar al van op de hoogte gebracht.Ik ga deze week mijn bodem afhevelen en terug enkel het grovere koraalzand gebruiken.Dat zal het opstuiven wat tegenhouden.

Eddy

Voorlopig ga ik het zand toch maar laten liggen.Het opstuiven is verminderd en zo een gemengde bodem is wel mooier.Het enorme voordeel van deze vis is,dat hij het zand nooit in de hoogte meeneemt,maar altijd op de bodem zelf door zijn kieuwen laat glijden.In de overloop heb ik nu tijdelijk wat watten gelegt om het vuil dat toch nog rondzweefd op te vangen.Die watten spoel ik om de 2 dagen uit.
De bak begind stillaan ook vol te komen,enkelen kunnen er nog in maar daar zal ik naar op zoek moeten.
Nog een foto shoot van de stand sinds gisteren.

Bijlagen

• Afbeelding1.jpg
    Afbeelding1.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 147
Dank u Dave en Marco.
Ik kon niet wachten tot de Turbinaria van Walter groot was.Heb zijn grootmoeder er maar bij gezet.Moet op termijn een mooi geheel worden.
Nog 2 mooie kiekjes bijgeplaatst.Een met dikke kaken en een andere verstekeling.

Bijlagen

• 110207 001.jpg
    110207 001.jpg
    407,3 KB · Weergaven: 10
  • 110207 003.jpg
    110207 003.jpg
    279,5 KB · Weergaven: 9
  • 110207 004.jpg
    110207 004.jpg
    227 KB · Weergaven: 9
Verleden week een Harlekijngarnaal gaan kopen,en spuitig genoeg niet meer gezien na 10minuten.Dure investering zonder resultaat geweest.Zelfs geen tijd gehad om haar op een foto te zetten.
Gelukkig heeft Indiaantje er voor mij een gereserveerd,waarvoor dank,die ik deze voormiddag bij hem thuis ben gaan ophalen.Hij heeft daar een zéér mooie verzameling buttons zitten mensen,geen heel grote velden,maar een verscheidenheid aan kleuren,om duimen en vingers van af te likken.Maar welke had hij niet?De blauwe,en die heb ik wel.Maar om ze te kunnen blijven houden,moet ik de ganzevoetpopulatie onder kontrole krijgen,en mijn nieuwe aanwinst zal mij daar bij helpen.En dat hij ze mag,dat heefd hij al bewezen.Tijdens het overdruppelen gaf ik er al eentje in de emmer,na een half uurtje niets meer te zien.Dat begind dus goed.
Voor meneer,want dat is hij,tussen de stenen verdwijnd heb ik hem toch maar voor alle zekerheid aan mijn fotogalerei toegevoegd.
Van Vilvoorde naar Lebbeke is nu ook weer niet die afstand,daarom eens langs Desert's Ocean gereden om eens kennis met hem te maken en wat osmose materiaal te bestellen alvorens de promotiedagen voorbij waren.
Het geld is weeral op,nu terug sparen.

Bijlagen

• 180207 013.jpg
    180207 013.jpg
    337,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hoi Eddy,

Het zou me niet verbazen als jouw eerste Harlekijn over een tijdje ook ineens weer tussen de stenen door komt kruipen. De mijne heb ik de eerste weken ook niet gezien.

Groetjes, Cees

Mefisto,zal morgen nog eens een meting uitvoeren.Ben zelf ook beniewd.

Aicha,het is echt een zeer schoon beestje en laat zich regelmatig zien.Heb hem ook al aan de ganzevoetjes zien knabbelen,maar hij zal nog veel werk hebben.

Stuifbol, de poliepjes staan er nog steeds zoals jij ze had meegebracht.Moeten nog wel wat geduld hebben zeker.

Ichtus,ik hoop dat je gelijk krijgt,want voor dergelijk bedrag moet zij eigenlijk iedere dag een rondedans doen tegen de voorruit.Afwachten.

Gr,Eddy

Joeri,

Er blijft bijna niets meer van over.Water zal mischien toch te arm zijn voor die zaken.

Met twee dagen vertraging heb ik toch mijn kH en Ca nog eens gemeten.

Aquarium : kH 10,4 - Ca 450

Reactor : kH30 - Ca 640

Met Salifert test.

Ik heb vandaag 2 van de 4 T5 lampen vervangen door 1 x KZ Coral licht en 1 x Coral licht Fiji Purple.Het geeft een iets roze tint aan het aquarium,ik zou bijna durven zeggen de kleur van een Gro lux,maar dan iets minder intens.Wel mooi voor onze ogen want de rode en blauwe kleuren lichten beter op.Welke invloed ze gaan hebben op de groei moet ik nu afwachten.
Deze week ook het fosfaat en nitraatgehalte nog eens laten nameten,bij Joeri en de resultaten waren bevredigend.Po4 0,0 en No3 0,2mg/l.Mischien toch iets te weinig.
De Harlekijngarnaal is vollop bezig de ganzevoetjes onder kontrole te krijgen,maar regelmatig moet ik er toch een van mijn buttons plukken.Nu hou ik al +-25jaar zeewater,en nog nooit had ik last van deze zeesterren zoals de laatste 2 jaar.Wat zou hier de reden van kunnen zijn?Gewilde inport?

Mijn 1000 ste post wou ik langs mijn dagboek maken.Aan alle forumleden wens ik een zeer vruchtbare hobby en het voornaamste, vriendschap en nieuwe mensen ontmoeten.

Groeten,Eddy

Bijlagen

• Aquarium met gele dokterxxxx.jpg
    Aquarium met gele dokterxxxx.jpg
    269,1 KB · Weergaven: 172
Proficiat Eddy , doe er nog een paar duizend bij . Gr. Erik
Eddy zei:
Mijn 1000 ste post wou ik langs mijn dagboek maken.Aan alle forumleden wens ik een zeer vruchtbare hobby en het voornaamste, vriendschap en nieuwe mensen ontmoeten.

Groeten,Eddy

Eddy zei:
Met twee dagen vertraging heb ik toch mijn kH en Ca nog eens gemeten.
Aquarium : kH 10,4 - Ca 450
Reactor : kH30 - Ca 640
Met Salifert test.
Ben blij, dat de "problemen en onzekerheden" hieromtrent nu opgelost zijn.
Dit zijn mooie waarden.
Bij welke pH en welke uitstroom verkrijg je deze (l/uur)?

Back
Bovenaan