Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

De nieuwe wand is door de groene kleur al veel natuurlijker.Nu zal ik deze faze nog doormoeten om dan de kalkalgen te verkrijgen.Ik ga morgen een 50 liter vervangen door vers zeewater.
De Turbofloter is nu goed aan het werken.Iedere dag valt er toch wat af te schuimen.
De kalkreactor en de Ph sturing werken uitstekend.Zo een sturing is toch onmisbaar vind ik,en voor de prijs moet je het niet laten.Goed materiaal van Peter.
Ga straks het Ca gehalte van de uitstroom eens meten.Ph was 8.25 en de Kh 35.
Ronald,de rode oren ga ik toch op een andere plaats zetten.Zij krijgen iets te veel stroming.Vandaar dat ze nooit voor de 100% open staan.

Hoi Eddy!

Echt een hele mooi bak.:goed:
Ik vind vooral dat overhangende rots gedeelte erg mooi.
Kun je me vertellen hoe je dat gemaakt hebt, en misschien wat foto's erbij?
Wil nl later ook zoiets.
mvg en succes.

Eddy,

Ziet er echt al prachtig uit en dat op zo'n korte termijn. Proficiat.

Ik zie wel dat ik toen de verkeerde oortjes bij je hebt meegepakt want die rode zien er echt wel goed uit. :D

Als er ooit eens een stekje of een paar exemplaren teveel van hebt dan laat je het maar weten.

Mvg Bert

Charlie,
Op Re 44 kan je zo ongeveer zien hoe ik dat gemaakt heb.Voor mijn achterwanden heb ik dus als basis pvc van 1mm genomen,welke op de maat gesneden was van de zijde die ik wou bewerken.Daarop had ik een stuk grijze pvc buis gekleeft waar mijn stromingspomp zou inpassen.Om nu die konstruktie zo veel als mogelijk aan het zicht te ontrekken( ik heb er de pest in als ik techniek zie hangen in de bak)heb ik een groot stuk droge levendsteen ervoor gelegt en alles er rond ingeschuimd met pur.Het is echt gemakkelijk als je een beetje handig bent.Die opgespoten wanden heb ik dan met TEC 7 op hun plaats gekleefd.Als alle wanden klaar waren,heb il de hoeken met pur bijgespoten,zodat het geheel in elkaar overliep.Dus geen naden zijn zichtbaar.
Succes met jouw achterwanden.

Bert,
Als ik ze met deze kleur nog eens tegenkom,laat ik iets weten.

Eddy

Hoi Eddy.

Mooi gedaan.
Maar ik bedoelde eigenlijk dat overhangende stuk op de eerste foto in bericht#118,recht boven dat visje (gele doktor geloof ik).
Is die plaat steen ook in de pur gestoken of heb je dat anders gedaan?
mvg

Ik heb in de wand verschillende stenen ingepurt.Daar kan je dan eventueel iets opzetten of aan vastmaken.

Eddy

Stilaan mijn lageredieren bestand terug wat bijwerken.Hier de eerste beelden.

Bijlagen

• Nieuw aquarium 017.jpg
    Nieuw aquarium 017.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 17
  • Nieuw aquarium 006.jpg
    Nieuw aquarium 006.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 11
  • Nieuw aquarium 014.jpg
    Nieuw aquarium 014.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 20
En nog wat.

Bijlagen

• Nieuw aquarium 009.jpg
    Nieuw aquarium 009.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 11
  • Nieuw aquarium 011.jpg
    Nieuw aquarium 011.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 10
Bedankt Ruud.
En nu voorlopig de laatste.

Bijlagen

• Nieuw aquarium 2 010.jpg
    Nieuw aquarium 2 010.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 12
  • Nieuw aquarium 2 002.jpg
    Nieuw aquarium 2 002.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 10
  • Nieuw aquarium 2 006.jpg
    Nieuw aquarium 2 006.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 12
Nog een overzichtje.De kwaliteit van de foto zou beter kunnen,en daar wordt dan ook aan gewerkt.

Bijlagen

• Nieuw aquarium 3 001.jpg
    Nieuw aquarium 3 001.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 28
  • Nieuw aquarium 3 xx.jpg
    Nieuw aquarium 3 xx.jpg
    79 KB · Weergaven: 138
Nog eens een berichtje.
Daar ik van T8 overgestapt ben naar T5 is de capaciteit van mijn koeler,een TECO TC 200 te klein gebleken.Hij houd de ingestelde temperatuur ( 27,5°)amper onder kontrole. Om dat probleem op te lossen heb ik 2 kleine ventilatoren ( 12 V)ingesteld boven mijn sump.Vandaag is de koeling niet meer in werking getreden.Ik ga nu afwachten hoe de verdere evolutie is als de buitentemperatuur stijgt.

Eddy

Bijlagen

• aquariumxx 001.jpg
    aquariumxx 001.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 12
Nog even op koralenjacht geweest.

Bijlagen

• aquariumxy 005.jpg
    aquariumxy 005.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 8
  • aquariumxy 003.jpg
    aquariumxy 003.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 12
Eens van een andere zijde.

Bijlagen

• aquariumxy 009.jpg
    aquariumxy 009.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 18
  • aquariumxy 008.jpg
    aquariumxy 008.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 10
  • aquariumxy 006.jpg
    aquariumxy 006.jpg
    78,3 KB · Weergaven: 10
Dit ziet er gewoonweg fantastisch uit

We kunnen er inderdaad van leren

Groetjes steven

Nu kan ik de temperatuur onder controle houden.Hij stijgt niet meer boven de 27,5°,daar ik de ventilatoren laat draaien vanaf 11 uur tot 21 uur.Maar ik verwacht als het buiten enkele topdagen van +30° gaat zijn,mijn koeler zal blijven draaien,en toch de temperatuur licht zal oplopen.We zullen zien tot hoe ver hij zal stijgen.

Eddy

Nog wat met een andere camera spelen door mijn vriend Leo van de club.

Bijlagen

• DSC_0940Cut.jpg
    DSC_0940Cut.jpg
    51 KB · Weergaven: 9
  • DSC_0955Cut.jpg
    DSC_0955Cut.jpg
    60 KB · Weergaven: 14
Eén van mijn nieuwe aanwinsten,welke ik kreeg van mijn vrouw voor mijn verjaardag.Het zou een Acropora Millepora zijn volgens de kenners.

Bijlagen

• acropora millepora.jpg
    acropora millepora.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 17
Back
Bovenaan