Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

ik denk dat het toch moeilijk wordt om dit aan te spannen als de buis erin zit.
(weinig ruimte voor je handen rond de afvoerbuis)

Ronald zei:
Hoord de overloopaansluiting niet andersom te zitten.
Knelring onder het aquarium?

Ronald

De knelring moet inderdaad andersom zitten(normaal).Maar mijn aquarium staat op houten balken van 15cm dikte,+ 15mm piepschuim,ik kan er dus niet meer aan om de klemring langs onder vast te schroeven.Langs de bovenzijde heb ik nog juist genoeg plaats om de ring aan te draaien.Heb voor alle zekerheid de teflon ring met Tec7 aangekit.

De overloopkam is een die je kan verschuiven in de hoogte.Dan kan ik het waterniveau wat regelen,zodat de waterspiegel niet zichtbaar is als mijn lichtkap er over staat.Ik ga mijn bestaande lichtkap recupereren.

Vandaag een eerste pur spuittest.Straks waarschijnlijk fotos.

Groeten,Eddy

Laatst bewerkt:
Vanmidag de eerste stukken gepurt.Ziet er niet slecht uit.Nu ik een beetje ervaring heb zal de langste zijde nog beter gaan.Na het opspuiten moet men wat geduld hebben tot de huid wat is uitgehard en dan kan je met de blote hand de pur wat bewerken.

Morgen ga ik de rest doen.

Groeten,Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 008.jpg
    nieuw aquarium 008.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 23
  • nieuw aquarium 009.jpg
    nieuw aquarium 009.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 26
Pur achterwand volledig af.Wat is af?Staat nu klaar om met epoxy in te kleuren.Morgen begin ik waarschijnlijk aan dat stinkend karwei.Maar het moet gedaan worden.Gelukkig is het buiten niet te koud en kan ik de ruimte goed verluchten.

Groeten,Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 030.jpg
    nieuw aquarium 030.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 32
  • nieuw aquarium 031.jpg
    nieuw aquarium 031.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 22
  • nieuw aquarium 033.jpg
    nieuw aquarium 033.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 28
Eddy zei:
Heb voor alle zekerheid de teflon ring met Tec7 aangekit.
Dit zou ik verwijderen nu je er nog bij kunt.
Stel; je krijgt een lekkage en wilt de koppeling wat aandraaien om dit te verhelpen (of je wilt de buis om wat voor reden dan ook losmaken/verplaatsen/etc), dan krijg je geheid lekkage. De kit stroopt op zodra je de koppeling verdraait waardoor er geen afdichting meer kan worden verkregen ;)!

Groetjes, Shiva!!

Shiva,

Ik kan er niet meer bij omdat ik ruitje van de overloop gekleeft heb na ik de mof gemonteert heb.Maar ik ben er zeker van dat ik hem niet meer moet aandraaien.Hij moet dicht zijn!!!!.

Eddy

Ik ben gisteren de nodige epoxy gaan kopen.Het is niet deze van Vosschemie geworden maar van de firma Gazechim uit Wommelgem.Eigenlijk puur toeval,had ook de andere kunnen zijn.

Vandaag de nodige voorbereidingen getroffen en kort na de middag gestart met het aanbrengen.Ik heb het transparante A produkt afgewogen en gemengt met een zwarte kleurstof.Daarna 50% van produkt B bij produkt A gegoten en goed gemengd.De openingstijd van dit mengesel zou +- 60min bedragen,dus tijd genoeg om aan te brengen.Nadat het preparaat gemengd was, ( 150gr + 75gr ) heb ik nog 4 soeplepels gezifte koraalbodem onder de epoxy geroerd.Daarna aangebracht met een borstel.Voor mijn wand,had ik ongeveer 250gr produkt A nodig en dus de helft van produkt B.Het resultaat zien jullie op bijgaande fotos.
Nu maar wachten tot de hele zaak uitgehard is.Zou ongeveer na 6uur stofdroog moeten zijn en na 24uur volledig doorgehard.

Het is de bedoeling dat ik het aquarium nu vrijdag kan vullen met zuiver water om een eerste keer uit te logen.Daarna doen we hetzelfde maar met water,aangevuld met een flinke portie keukenzout,en dan nog eens naspoelen met zuiver water.

Groeten,Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 036.jpg
    nieuw aquarium 036.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 33
  • nieuw aquarium 037.jpg
    nieuw aquarium 037.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 42
  • nieuw aquarium 035.jpg
    nieuw aquarium 035.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 18
Eddy

Wanneer epoxyhars is uitgehard +/-7 dagen is het volledig neutraal en onschadelijk. Volgens mij wacht je nog best even om te vullen.
Dat is althans mijn mening.

m vr gr

Yves

Toch nog een detail opname gemaakt van de met epoxy afgewerkte pur wand.Het gedeeltelijk leegverkopen van mijn bak is volop bezig,en ik verwacht mijn oud aquarium in de loop van deze week te kunnen verhuizen naar de schroothoop.
Ik hou jullie op de hoogte.

Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 040.jpg
    nieuw aquarium 040.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 39
Vandaag een gedeelte van de lagere dieren welke ik wil behouden overgeplaatst naar een ander aquarium.De oude levende steen,maar enkel de grootste brokken heb ik ook behouden.Een 10tal kg nieuwe moet in mijn nieuw aquarium voor de goede start zorgen.In bijlage het uitzicht van mijn ontmantelde oud aquarium.

Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 062.jpg
    nieuw aquarium 062.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 112
Wow, als dat straks mooi begroeid is heb je echt een prachtige wand zeg.

grtzz

Eddy zei:
Toch nog een detail opname gemaakt van de met epoxy afgewerkte pur wand.Het gedeeltelijk leegverkopen van mijn bak is volop bezig,en ik verwacht mijn oud aquarium in de loop van deze week te kunnen verhuizen naar de schroothoop.

Eddy

Vandaag heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met de leegverkoop van de dieren die ik niet verder wens te houden.Tegen zaterdag had ik mijn aquarium graag leeg gehad.Mijn vissen vehuizen tijdelijk naar een aquarium bij mijn "schoonbroer" waar ook nog lagere dieren,voornamelijk oortjes liggen te wachten op een spoedige thuiskomst.
Aan mijn nieuwe bak heb ik vandaag niet zo veel gewerkt.Wat pvc pijp gekleeft voor mijn opvoer.Dat is alles.

Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 069.jpg
    nieuw aquarium 069.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 46
  • nieuw aquarium 071.jpg
    nieuw aquarium 071.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 45
Beste Eddy,

Ik ben een starter in het Vilvoordse en wil net dezelfde bakaten als jouw nieuwe,wat heeft hij je gekost en waar heb je hem aangeschaft

Bedankt bij voorbaat en succes!
Eddy zei:
Bij nader inzien ben ik van gedacht veranderd wat de plaatsing van mijn sump betrefd.Door hem op een andere plaats te willen kan ik de afstand tussen de sump en het aquarium aanzienlijk verkleinen,wat de hoeveelheid opgevoerd water positief zal ten goede komen( meer stroming).Ik had door deze gedachte wel een probleem,de sump was +-5cm te breed.Heb dan meer besloten hem te verkopen,wat inmiddels gebeurd is,en heb een nieuwe besteld met de aangepaste maten.

Groeten,Eddy

Leuk te horen dat je mijn nieuwe nu al goed vind.Het is toch plezand zoveel info te kunnen vinden op dit forum.Vroeger moesten wij onze plan maar trekken.
In verband met mijn aquarium zelf,die heb ik laten maken bij een vriend van mij uit het Mechelen.Ik zal u de nodige info doorsturen.

Groeten,Eddy

Hoi Eddy,

Zoals beloofd heb ik je dagboek gelezen. Chapeau hoor:goed: :goed:

Ik hoop de nieuwe bak ooit in het echt te mogen bewonderen! En ik hoop ook dat tegen die tijd de hoboken-bouwput verleden tijd is ;)

Heel veel succes verder en hopelijk tot ziens.

Groetjes,
Leon

Bedankt Leon voor de aanmoedegingen.En als hij af is moet je zeker nog eens binnenspringen voor een babbel.

Tot ziens,Eddy

Vandaag voor het eerst,licht in de duisternis.Lampmonturen gemonteerd en op de bodem meklwitte Pc platen gelegt.De bak is in princiepe klaar om op zijn plaats te worden gezet.
Vandaag zijn de laatste spulletjes de deur uit gegaan richting Belgisch Limburg.Aan iedereen, die hun afspraak nakwamen,en dat was op 1 na iedereen, succes met de dieren.Morgen wordt het oude aquarium leeggemaakt en afgekoppeld van de nutsvoorzieningen.Deze week het aquarium verhuizen naar de koer.Als er iemand intresse moest hebben in dat aquarium ( gratis ) laat het mij weten.De afmetingen zijn 150x 50 x 60 ) waterstand 47cm.De volgende hindernis kan dan genomen worden namelijk het laten boren van 2 gaten doormeter 50mm,door een betonnen vloer naar mijn onderliggende garage.

Groeten,Eddy

Bijlagen

• nieuw aquarium 093.jpg
    nieuw aquarium 093.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 34
  • nieuw aquarium 098.jpg
    nieuw aquarium 098.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 26
  • nieuw aquarium 099.jpg
    nieuw aquarium 099.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 21
Eddy,

Ge moogt zeker zijn dat de diertjes die ik van jou heb een goede nieuwe thuis hebben gevonden. Ik ga dit topic zeker volgen en zoals ik je gisteren al heb gezegt, dit gaat een zeer mooi bakje worden.

Veel Succes.

Mvg Bert

Back
Bovenaan