Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Drum's Nano Ocean 30

Hi Babbes,

Ondanks dat ik met dit bericht een beetje drums dagboek vervuil met niet relevante tekst wil ik graag even reageren op je berichtje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ik eea wel genuanceerd neerzet, ik zeg namelijk helemaal niet dat zijn opzet technisch slecht is (!), maar in het algemeen kom je veel mensen tegen die veel dieren kwijt raken en daardoor het plezier kwijt raken terwijl dat soms heel duidelijk te wijten is aan de slechte kwaliteiten/opzet in het bakje. Ook zeg ik dat de database niet heiligmakend is, maar goed er zit zeg maar 5x verschil tussen 130 liter bruto en 30 liter (en daarmee zeg ik niet dat mijn bezetting ideaal is).... maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk.
In ieder geval wens ik hem en iedereen veel succes met de bak...

Groetjes Paula

Hi Paula,

Ik heb de boodschap begrepen, maar wees gerust ik onderhoud het bakje heel goed (dagelijks) en de levende have gedijt goed. Echter er kan altijd een dier of koraal sterven.
Het enige wat ik in tegenstelling met jou toevoeg aan het bakje is 2x per week phyton plankton i.p.v. wodka, want mijn vissen botsten in de kleine ruimte tegen de wanden aan.

Veel succes met jouw bakje.

Mvrgr,
Drum.

Beste Nanovrienden,

Ik heb vandaag een aantal nieuwe foto's van mijn Nanobakje genomen.
Het was weer even tijd voor een update.
Alles draait nog goed en ik hoop dat het ook het geval is met jullie bakken (bakjes).

Met vr. groet,
Drum.

Bijlagen

• nanoaquarium nov 2010 2.jpg
    nanoaquarium nov 2010 2.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 4
  • nanoaquarium nov 2010 9.jpg
    nanoaquarium nov 2010 9.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 5
  • nanoaquarium nov 2010 3.jpg
    nanoaquarium nov 2010 3.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 4
  • nanoaquarium nov 2010 6.jpg
    nanoaquarium nov 2010 6.jpg
    162,4 KB · Weergaven: 4
  • nanoaquarium nov 2010 10.jpg
    nanoaquarium nov 2010 10.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 4
Powat........

Bijlagen

• nanoaquarium nov 2010 1.jpg
    nanoaquarium nov 2010 1.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 4
  • nanoaquarium nov 2010 5.jpg
    nanoaquarium nov 2010 5.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 4
  • nanoaquarium nov 2010 4.jpg
    nanoaquarium nov 2010 4.jpg
    164,6 KB · Weergaven: 2
Leuk bakkie zo! gaaf om te zien dat het met enige inspanning echt te doen is zo'n kleintje.. geeft voor mij hoop op succes!

Worden de nemo's niet te groot alleen voor de bak?
Ziet er inderdaad leuk uit zon klein bakje maar hier ook de vraag :
Worden de nemotjes en de zeester niet te groot voor het bakje ?

De nemo's zijn op dit moment 3 à 4 centimeter groot. Voordat ze echt te groot worden voor mijn nano zal nog een paar jaar duren. Worden ze echt te groot dan zorg ik voor een groter onderkomen bij een andere zeeaquariaan, want het welzijn van de vissen staat voorop.De zeester heb ik gekregen maar ik vind de ruimte toch te klein en hij verhuist binnenkort naar een andere grotere bak bij een andere liefhebber.

Mvrgr, Drum.

:o.............

Bijlagen

• 30112010036.jpg
    30112010036.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 4
  • 30112010029.jpg
    30112010029.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 3
  • 30112010034.jpg
    30112010034.jpg
    137,5 KB · Weergaven: 4
Ik ben per oktober helaas gestopt met mijn zeewaternano en ga weer over op zoetwater. De reden is, dat de kleine afschuimer na ruim 21/2 jaar de geest gaf. Een goed vervangend merk van dit formaat is er helaas niet op de markt.
Ik wens de andere nanoliefhebbers veel plezier met hun bakjes toe.

Vr. groet,
Drum.

Back
Bovenaan