Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dieren aan aquarium laten wennnen

Chester Poppelaars

ZeewaterForum lid
Beste allemaal,

Vandaag ga ik de opruim ploeg plus Ecsenius Stigmatura in mijn aquarium doen,wat is de beste manier om de dieren aan het water te laten wennen,of werkt het net als bij een zoetwater aquarium?

Bedankt alvast
Foto is van internet😁

Bijlagen

• Screenshot_2021-08-04-15-31-43-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2021-08-04-15-31-43-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 20
Beste is natuurlijk quarentein periode maar niet iedereen heeft zomaar wat extra bakken staan. En aangezien dat het de eerste bezetting is is het ook niet echt nodig.

Ik zou het zakje eerst in de bak hangen zodat de temperatuur gelijk kan komen.
Daarna vergelijk je de zout waarde van je bak met het water in het zakje. Is dit hetzelfde schep de vis uit het zakje en gooi je bak in.

Is er verschil in waardes dan best wat water toevoegen elke 5 min ofzo met kleine beetjes tegelijk tot dat de waarde hetzelfde is.

De meest gangbare methode is de druppel methode, vis in een bakje en dan een dun slangetje langzaam water laten druppelen in het bakje zodat het water waar die in zit langzaam steeds meer gemengd wordt met het water waar hij heen gaat. Ik doe dit altijd 30 minuten.

Leuke vis trouwens, die wilde ik ook toen ik opstartte maar was helaas niet te krijgen toen.

Bedankt voor het
Beste is natuurlijk quarentein periode maar niet iedereen heeft zomaar wat extra bakken staan. En aangezien dat het de eerste bezetting is is het ook niet echt nodig.

Ik zou het zakje eerst in de bak hangen zodat de temperatuur gelijk kan komen.
Daarna vergelijk je de zout waarde van je bak met het water in het zakje. Is dit hetzelfde schep de vis uit het zakje en gooi je bak in.
Is er verschil in waardes dan best wat water toevoegen elke 5 min ofzo met kleine beetjes tegelijk tot dat de waarde hetzelfde is.
Bedankt voor het advies, denk dat ik om zeker te zijn toch steeds kleine beetjes water toe te voegen.

Druppel methode zoals activ zegtis ook heel goed zeker voor lagere dieren zoals slakken garnalen krabben.

Ik weet niet wat je opruimploeg juist allemaal inhoud natuurlijk.

Oppassen met een zakje in de bak, als de lamp erop staat kan de temp flink oplopen heb is ergens gelezen…

Oppassen met een zakje in de bak, als de lamp erop staat kan de temp flink oplopen heb is ergens gelezen…
Als het mogelijk is , altijd in de sump hangen…..
Het licht in je bak is meestal erg fel , jij kijkt ook niet graag een tijdje in de zon 😃

Beste allemaal,

Vandaag ga ik de opruim ploeg plus Ecsenius Stigmatura in mijn aquarium doen,wat is de beste manier om de dieren aan het water te laten wennen,of werkt het net als bij een zoetwater aquarium?

Bedankt alvast
Foto is van internet😁
Ik heb bij deze vis, hem over laten wennen door gewoon om de vijf-tien min. Een klijn bekertje met water uit eigen aquarium in te gieten en dat tot dat het water de goede zoutwaardes heeft. Soms schepte ik wat water eruit. Visje doet het uitstekend!

Gisteren de dieren geplaatst,
Jammer genoeg was er al een zandslak gaan hemelen bij aankomst, de turbo slakken deden niks (had ze op zand gezet en niet op steen🤣 na dit was er snel verandering). Vissen doen het uitstekend,heremiet kreeftjes zie ik er een van ,maar heb ook een cpo in mijn zoetwater bak en bij vers water vervelt hij direct dus neem aan dat dit hier ook het geval is. Kijk het ff aan.
En on topic een leuk weetje het verschil tussen af perfect water en ati absolute ocean samenstelling is hetzelfde het enige verschil is dat je in mijn geval op 60 lt er veel meer van overhoud dus ik ga voor de ati absolute ocean.

Gisteren de dieren geplaatst,
Jammer genoeg was er al een zandslak gaan hemelen bij aankomst, de turbo slakken deden niks (had ze op zand gezet en niet op steen🤣 na dit was er snel verandering). Vissen doen het uitstekend,heremiet kreeftjes zie ik er een van ,maar heb ook een cpo in mijn zoetwater bak en bij vers water vervelt hij direct dus neem aan dat dit hier ook het geval is. Kijk het ff aan.
En on topic een leuk weetje het verschil tussen af perfect water en ati absolute ocean samenstelling is hetzelfde het enige verschil is dat je in mijn geval op 60 lt er veel meer van overhoud dus ik ga voor de ati absolute ocean.
Wat voor zandslak was dat?
Fijn dat de rest i.i.g. veilig over gekomen is. Die heremieten zag ik op het begin ook niet zo veel, alsof ze moesten wennen ofzo. Later kwamen ze vaker te voorschijn.

Wat voor zandslak was dat?
Fijn dat de rest i.i.g. veilig over gekomen is. Die heremieten zag ik op het begin ook niet zo veel, alsof ze moesten wennen ofzo. Later kwamen ze vaker te voorschijn.
Strombus SP , jammer dat die is overleden maar de lfs heeft het al goed voor me opgelost. De andere strombus ligt op het zand ,maar heb begrepen dat ze soms wat moeilijk op gang komen hij leeft wel, dus kijk even het weekend aan wat er gebeurd.
De heremieten ja denk dat er een een foto model gevoel heeft 🤣🤣🤣 want die paradeert de hele bak door.
Ze zitten er pas sinds gister dus ff lekker wachten.
Sorry voor de algen nog tegen de ruiten het verdwijnt gestaag dus doe er zelf niks aan.

Bijlagen

• IMG20210806084337.jpg
    IMG20210806084337.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG20210806114535.jpg
    IMG20210806114535.jpg
    136,9 KB · Weergaven: 14
  • IMG20210806114531.jpg
    IMG20210806114531.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 14
Okay, ik hoop dat die in orde komt dan. Ik heb er ook 1, nooit het idee gehad dat het heel gevoellige dieren zijn ofzo.
Ik zie dat je ook trochus hebt, die heb ik ook. Echt leuke slakken ook om te zien en ze kunnen voortplanten in een aquarium.

Okay, ik hoop dat die in orde komt dan. Ik heb er ook 1, nooit het idee gehad dat het heel gevoellige dieren zijn ofzo.
Ik zie dat je ook trochus hebt, die heb ik ook. Echt leuke slakken ook om te zien en ze kunnen voortplanten in een aquarium.
Ja vind ze ook erg mooi ,dacht alleen dat ze ook heen waren gegaan ,maar gelukkig was het alleen een kwestie dat ze niet in zand wilden zitten.
En voortplanting is altijd leuk om te zien 🤣🤣🤣🤣 Maja zo ver ben ik niet.
Nog heel erg bedankt voor je tip over ATI absolute ocean,scheelt me toch zo een 150 pm😁

Ja vind ze ook erg mooi ,dacht alleen dat ze ook heen waren gegaan ,maar gelukkig was het alleen een kwestie dat ze niet in zand wilden zitten.
En voortplanting is altijd leuk om te zien 🤣🤣🤣🤣 Maja zo ver ben ik niet.
Nog heel erg bedankt voor je tip over ATI absolute ocean,scheelt me toch zo een 150 pm😁
Dat van die absolute ocean was ik niet, maar 150 per maand? Ik weet niet hoe veel water je wilt gaan wisselen maar ik gebruik voor mijn diamond 400 maar 40 euro aan water per maand voor wissels.

Dat van die absolute ocean was ik niet, maar 150 per maand? Ik weet niet hoe veel water je wilt gaan wisselen maar ik gebruik voor mijn diamond 400 maar 40 euro aan water per maand voor wissels.
Ow haha sorry nou nee ik kocht water per jerrycan en dat bedrag was op jaarbasis met thuis bezorgen daarom ga ik ook overstappen.

Back
Bovenaan