Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Helaas zul je 0,188 ppm niet zomaar binnen een paar dagen kunnen terugbrengen naar 0,05ppm. Zand en stenen bufferen PO4 en zullen deze steeds weer loslaten aan je water. En met deze waarde kan dit maanden gaan duren.

Maar dit zou echt prio 1 voor je moeten zijn daarna kun je verder gaan finetune a.d.v. triton resultaten.

Had net na de test al een grote wissel gedaan en fosfaat killer ingezet. Ik ga hem straks weer meten.
Denk dat de waarde wel anders zal zijn dan.

Iemand nog meer tips aan de hand van de Triton test.

Kan ik al beginnen met de Triton base of nog even wachten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Net po4 getest en zat nu op 0.05 een aanzienlijk stuk lager als voor ik de test opstuurde.

Op 6-12 stond mijn po4 op 0.22.
Beide gedaan met hanna checker.

het duurt overigens wel lang voor dat je resultaat van triton krijgt ik had beide test op gestuurd 3 weken geleden van de ene heb ik resultaat gekregen maar de ander laat nog op zich wachten :-(

De waarde van po4 die nu 0.05 is al een stuk beter.
De koralen staan er prachtig bij.

Moet ik mijn po4 nu verlagen naar 0.02 op de hanna checker. En komt dat dan overeen met de streef waarde van Triton.

Het klopt inderdaad dat het lang duurt voor de test terug is. Bij mij duurde het ruim 2 weken

Hier gaat zo langzamer hand alles fout gauw een bak met "normaal " zout water te voorschijn gehaald al mn koralen er in gezet waar ik nog een beetje t idee had van dat ze hopelijk nog te redden valt en niet te veel weefsel verlies hadden :-( de moed zakt me een beetje in de schoenen maar ja door zetten vissen is niets mis mee die zwemmen fierlijk in het rond

Zomaar een opmerking... Wat ook niet onbelangrijk is om de enveloppe bij terugsturen voldoende te frankeren. Volgens mij moet er ongeveer 3,50 euro op. Als je te weinig postzegels plakt kan het ook vertragen..

Zomaar een opmerking... Wat ook niet onbelangrijk is om de enveloppe bij terugsturen voldoende te frankeren. Volgens mij moet er ongeveer 3,50 euro op. Als je te weinig postzegels plakt kan het ook vertragen..

Dat is inderdaad waar vandaar dat ik ze gewoon bij de primera af gooi dan komt het altijd goed ;-) en ik had ze beide te gelijk op gestuurd de ene uitslag heb ik al de ander alleen nog niet

Weet iemand of ik perse het Carbon en zout van Triton moet gebruiken. Of mag dat ook een ander zout zijn voor de preventieve wissels.

Ja hoor dat mag, ik gebruik gewoon aquaforest en reef crystals. Carbon van rowa

Ik heb zitten kijken wat te doen met mijn wieren filter maar kan die alleen plaatsen na mijn schuimer en voor mijn opvoer heeft dat nut of werkt satinet bij Triton

Dat is inderdaad waar vandaar dat ik ze gewoon bij de primera af gooi dan komt het altijd goed ;-) en ik had ze beide te gelijk op gestuurd de ene uitslag heb ik al de ander alleen nog niet

Ik had ook een test opgestuurd de HPLC en na 3 weken ook nog geen resultaten, gemaild naar Linda van Triton en blijkbaar is er een probleem met de machine voor die test. Zeker al roer het einde van het jaar kunnen ze die test niet uitvoeren.
ze ging mij een nieuwe test opsturen.

grt

Oh, lekker dan...gister net mijn eerste test opgestuurd... :(

Groet,
Frode

Oh, lekker dan...gister net mijn eerste test opgestuurd... :(

Groet,
Frode
HPLC of ICP? Ik begreep dat de ICP-tests gewoon doorgaan. Daar hebben ze tegenwoordig ook twee machines voor.

Ik heb zitten kijken wat te doen met mijn wieren filter maar kan die alleen plaatsen na mijn schuimer en voor mijn opvoer heeft dat nut of werkt satinet bij Triton

ik zou juist het wierenfilter graag na de schuimer hebben.
Lijkt me dus geen probleem.

Ik had ook een test opgestuurd de HPLC en na 3 weken ook nog geen resultaten, gemaild naar Linda van Triton en blijkbaar is er een probleem met de machine voor die test. Zeker al roer het einde van het jaar kunnen ze die test niet uitvoeren.
ze ging mij een nieuwe test opsturen.

grt

Oh.....en ik trots Zaterdag de mijne ingestuurd........mecry

HPLC of ICP? Ik begreep dat de ICP-tests gewoon doorgaan. Daar hebben ze tegenwoordig ook twee machines voor.

Nou, daar gaan we dan...geen idee [emoji16]
Heb zo'n envelop van 30 euries gekocht met daarin 2 testbuisjes. Dacht dat ze gewoon een complete analyse deden met al hun mogelijkheden voor dat bedrag...

Groet,
Frode

Nou, daar gaan we dan...geen idee [emoji16]
Heb zo'n envelop van 30 euries gekocht met daarin 2 testbuisjes. Dacht dat ze gewoon een complete analyse deden met al hun mogelijkheden voor dat bedrag...

Groet,
Frode
ICP. Daarin zitten twee buisjes, bij HPLC maar één. HPLC meet bij Triton alleen nitraat, fluor en -geloof ik- sulfaat. ICP meet 'de rest'.

Als je een test met 2 buisjes had dan zit je goed dan is het een icp-oes.
bij de HPLC zit er maar 1 buisje in en het is die waar problemen mee zijn.
grt
kevin

Back
Bovenaan