Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Helemaal ;)
Alleen suggereer je hiemee dat er waarschijnlijk onjuiste uitslagen gegenereerd worden omdat Triton de betreffende tests waarschijnlijk niet correct kan uitvoeren. En dat is iets wat nog moet blijken, en ja, dat zal altijd achteraf zijn.
Maar het is aan de gebruiker/klant om dat te (kunnen) beoordelen, en no offence - niet aan iemand die de ins and outs van de meetapperatuur weet en op voorhand twijfelt aan de juistheid :rolleyes: In dat geval zou ik zeggen; neem contact op met Triton, leg het hen voor en ventileer daarna je bevindingen.

Maar hetgeen waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben is het sulfaat (als SO[SUB]4[/SUB]) natrium en chloride.
De grootste kationen-verdeler die ik niet kan meten, met de 2 grootste anionen-verdelers die ik niet kan meten, die voor een behoorlijke onbalans kunnen zorgen als deze waardes teveel uit het lood schieten. En daar zou Eshan misschien opheldering in kunnen brengen. (vandaar ook m'n nieuwsgierigheid naar de uitslag van het natrium)

M.v.g. Jimmy

Helemaal ;)
Alleen suggereer je hiemee dat er waarschijnlijk onjuiste uitslagen gegenereerd worden omdat Triton de betreffende tests waarschijnlijk niet correct kan uitvoeren. En dat is iets wat nog moet blijken, en ja, dat zal altijd achteraf zijn.
Maar het is aan de gebruiker/klant om dat te (kunnen) beoordelen, en no offence - niet aan iemand die de ins and outs van de meetapperatuur weet en op voorhand twijfelt aan de juistheid :rolleyes: In dat geval zou ik zeggen; neem contact op met Triton, leg het hen voor en ventileer daarna je bevindingen.

M.v.g. Jimmy
geen probleem dat jij dit vind, ik vind dat iedereen moet weten dat zo'n toestel een leerkurve kent en dat het niet als god in de hemel moet aanzien worden.
trouwens waarom zou ik dit tegen Triton moeten zeggen? wat heeft hij er aan?
Iemand die geen juistheids interval (min - max fout) aangeeft van zijn meetwaarde, meet verkeerd. Dit kan je draaien of keren hoe je wil maar dit is een zekerheid. Als je een meting doet moet je weten wat de fout is en moet je die ook doorgeven, dit is elementair. Dit is de min vereiste voor een goede labo praktijk (vooral omdat het betalend is)

Trouwens dit is geen hoekje van de sponsor of betaalde plaats waar er enkel met de duim omhoog geschreven mag worden.
Ray zelf geeft info wat hij ervaart over de service en hoe hij zijn product ervaart, dit vind ik ook mooi en leerrijk, vandaar dat ik ook vond dat het kritisch bekijken van het geheel ook mag.

Ik trek graag het geheel open en ventileer zoveel ik kan het is toch zomer.
Alsook is het belangrijk voor ieder forum, dat er wat anders geschreven wordt dan ik heb groene stippen op mij ruit wat moet ik doen.
Als er iemand een fout in mijn redenering kan geven en mij ook kan slimmer maken dan ben ik de eerste om te luisteren.

geen probleem dat jij dit vind, ik vind dat iedereen moet weten dat zo'n toestel een leerkurve kent en dat het niet als god in de hemel moet aanzien worden.
trouwens waarom zou ik dit tegen Triton moeten zeggen? wat heeft hij er aan?

Hij waarschijnlijk niets, maar zodra hij beseft dat er een expert op dat gebied meeleest, en vraagtekens zet, zal hij toch met antwoorden moeten komen om het concept te verdedigen. En die antwoorden zullen mij en vele anderen weinig tot niets zeggen, maar jij kunt dat weer vertalen in zin of onzin:rolleyes: dat is wat ik bedoel met ' neem contact op met Triton, leg het hen voor en ventileer daarna je bevindingen'

Zoiets kan dan een iets reëler beeld geven van de methode in z'n geheel. De theorie erachter klinkt prima, maar die valt of staat met de metingen, daar worden immers de oplossingen en doseringen op gebaseerd.

M.v.g. Jimmy

@ Kihon,

zie #327, hier stel ik een vraag of je in een Labo werkt en waar jezelf mee doet meten? Helaas geen antwoordt.:(

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn,

Hoe weet je of jouw systemen naar DSR methode er niet onderuit gaan:confused: Hoge bomen vangen veel wind, nader toelichten aub.

gr Ray

Dat klop wel dat er dagelijks sytemen onderuit gaan door onwetendheid ( dat is ook een relatief begrip). Maar als een topsysteem onderuit gaat, dan rijzen er wel vragen. Hoe ging het gezegde ook weer ? Oh ja... Hoge bomen vangen veel wind.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Verder zou ik graag nog een aantal opmerkingen plaatsen:

@ Kihon:

Wanneer iemand zoveel verstand van deze toestellen c.q. apparaten en metingen heeft, waarom dan geen contact leggen met Triton en Ehsan directe vragen stellen en de antwoorden hier vermelden, dit betekend ventileren:) 99% weet immers niet waar je over spreekt.

@ Glenn:

Hoe weet je of de DSR methode nu echt werkt, door metingen te verrichten met testsetjes? Laat het door 2 verschillende labo's meten en zet het resultaat hier of bij het topic DSR methode neer, dan ben je goed bezig en eerder niet:p Oh ja Hoge bomen vangen veel wind.

@ Mefisto:

Het juridische verhaal; Wanneer er een systeem onderuit gaat d.m.v. sporenelementen toe te dienen op advies van een winkelier en deze de verkeerde dosis vermeld / adviseert , geloof je dan werkelijk dat je hier stappen tegen kunt ondernemen:confused: Het is nog steeds je eigen verantwoording wat je in je systeem toedient.

@ topic lezers:

Tevens had ik een topic gestart "bezoek aan Triton" maar hebben de meest kritische gebruikers zich niet aangemeld ( dit zegt ook al genoeg ) Wanneer ik dit voorstel hier ook plaats krijg je antwoorden zoals "waarom zou ik"en "dan bevind ik me in het hol van de leeuw" verder "ik heb geen tijd" etc.etc

Iedereen zijn methode en manier van aquarium houden, voor diegene die alles tot in detail wil weten, kunnen we "nogmaals" een bezoek plannen op een zondag incl. hapjes en een drankje. Wat wil men nog meer?

gr Ray

Heb jij volgens mij ook helemaal niet nodig. Als ik je fotoos bekijk is dat een droom van me die met biochemische kennis alleen echt niet te halen is.

Dennis we zijn nu al weer een paar maanden verder, en ze komen weinig verder wat betreft het resultaat!! (ik blijf nog steeds bij mijn eigen methode)

Ik ben wel heel benieuwt hoe dit op de duur uitpakt!!

Grt,

Martin.

Dennis we zijn nu al weer een paar maanden verder, en ze komen weinig verder wat betreft het resultaat!! (ik blijf nog steeds bij mijn eigen methode)

Grt,

Martin.

Hoi Martin.
Klopt, maar is ook een onderwerp waar niet iedereen t snel over eens is ;). Betrouwbaarheid van analyses is erg belangrijk als je alleen daarna kijkt. Ik denk dat ervaring minstens zo belangrijk is. En dan doel ik op t herkennen van signalen die koralen afgeven. T is van belang om daar een gezonde balans in te vinden.
Ik begreep dat je in Haaksbergen woont. Leuk, daar ging ik vroeger naar school op t assink. Mijn ouders wonen in hengevelde. Als ik een keer daar ben (wij wonen in den haag), zouden we dan een keertje mogen komen kijken? Lijkt me erg leuk!
Sorry voor t kapen van t topic btw. Back to topic :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Hoi Martin,

Wat betekent resultaat, de groei van de koralen, kleuren etc. hierover heb ik geen enkele klachten. Tevens heb ik enkele malen een zijsprong gemaakt met waterwissels, het inzetten van chemiclean, rif uitgebreid,handmatig toedienen van de oplossingen , geen automatisch bijvulsysteem etc.

Toen ik de dosis 1 keer behoorlijk verhoogt had ging het beter. Hier zie je dus ook al de fouten die ik heb gemaakt. Super toch voor anderen : van mijn fouten leren. En Martin als bij jouw "alles" naar behoren draait dat is toch super en blijf bij je vertrouwde methode.

gr Ray

Grt,

Martin.

Ik zou graag de beheerder verzoeken om dit topic geheel te verwijderen, mijn verdere bevindingen zal ik in mijn dagboek blijven melden als daar nog behoefte voor is.

Ik dacht een bijdrage te leveren met dit Topic, helaas in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn. blijkbaar zijn over de 8000 hits te weinig.

Hoi Glenn,

Hoe weet je of jouw systemen naar DSR methode er niet onderuit gaan:confused: Hoge bomen vangen veel wind, nader toelichten aub.

gr Ray

Omdat het herkennen van signalen een belangrijke gegeven is. Natuurlijk is meten belangerijk. Het is een van de peilers van DSR en Triton. Deze zijn samen met ATS de methoden die werken zonder waterwissels. Bij een acuut probleem is een grote waterwissel altijd een backup die elke fout en opbouw/onbalans ongedaan kan maken. Dat geld voor DSR als Triton en de klassieke methode doet niet anders.

Hoge bomen vangen veel wind.
Als een topbak vol sps e.d. onderuit gaat is dat stof to discusie. Als een willekeurig bak bij een onbekende crashed hoor je niemand. Er crashen regelmatig bakken op elke methode. Ik heb zelf a 2 crashes meegemaakt in het verleden. Geen haan die daarnaar kraait. Het verschil is dat ik precies weet waardoor die ontstaan zijn, daardoor is DSR ontwikkeld.
Inderdaad heeft eshan mij formeel via het UR forum uitgenodigd voor een bezoek. Om met hem eens te gaan debateren.
Maar ik rij eenmaal niet zomaar 200+ kilometer op en neer voor de lol. Mocht ik in de buurt zijn dan zal ik zeker wel binnen wippen of een afspraak maken. Zie mijn inbreng niet als kritiek maar als een dialoog.
Het is geen schande als je ergens de antwoord niet op heb. Tenslotte zijn we niet alwetend.
Mensen zullen altijd kritische vragen blijven stellen op elke nieuwe methode. Dat hoort er eenmaal bij , dat gebeurt ook bij DSR.

Laatst bewerkt:
Hoi Martin.
Klopt, maar is ook een onderwerp waar niet iedereen t snel over eens is ;). Betrouwbaarheid van analyses is erg belangrijk als je alleen daarna kijkt. Ik denk dat ervaring minstens zo belangrijk is. En dan doel ik op t herkennen van signalen die koralen afgeven. T is van belang om daar een gezonde balans in te vinden.
Ik begreep dat je in Haaksbergen woont. Leuk, daar ging ik vroeger naar school op t assink. Mijn ouders wonen in hengevelde. Als ik een keer daar ben (wij wonen in den haag), zouden we dan een keertje mogen komen kijken? Lijkt me erg leuk!
Sorry voor t kapen van t topic btw. Back to topic :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4[/QUOT

Dennis als je in het Hof van Twente komt ben je altijd welkom, dat is een steenworp afstand van Haaksbergen!!

Grt,

Martin.

Hoi Glenn,

En ik weet zeer zeker niet overal een antwoord op, ik ben een gebruiker van deze methode!! Wat zijn 200 km nou? een uitstapje is toch leuk.

gr Ray

gr Ray
Omdat hij herkennen van signalen er eentje van is . Natuurlijk is meten belangerijk en ik sta erachter en het is een van de peilers van DSR, maar ook van Triton. Bij een acuut probleem is een grote waterwissel altijd een backup die elke fout en opbouw/onbalans ongedaan kan maken dat geld voor DSR als Triton en de klassieke methode doet niet anders!

Hoge bomen vangen veel wind.
Als een topbak vol sps e.d. onderuit gaat is dat stof to discusie. Als een willekeurig bak bij een onbekende crashed hoor je niemand. Er crashen regelmatig bakken op elke methode. Ik heb zelf a 2 crashes meegemaakt in het verleden. Geen haan die daarnaar kraait. Het verschil is dat ik precies weet waardoor die ontstaan zijn, daardoor is DSR ontwikkeld.
Inderdaad heeft eshan mij formeel via het UR forum uitgenodigd voor een bezoek. Om met hem eens te gaan debateren.
Maar ik rij eenmaal niet zomaar 200+ kilometer op en neer voor de lol. Mocht ik in de buurt zijn dan zal ik zeker wel binnen wippen of een afspraak maken. Zie mijn inbreng niet als kritiek maar als een dialoog. Het is geen schande als je ergens de antwoord niet op heb. Tenslotte zijn we niet alwetend.

Ik zou graag eens een bezoek bij jou willen plannen, Ray om over Triton Methode te praten.......
Oké het is voor mij 2 uurtjes rijden maar dat heb ik er graag voorover en mee naar Duitsland op een zondag natuurlijk ook.

mvg Ruud

Hoi Glenn,

En ik weet zeer zeker niet overal een antwoord op, ik ben een gebruiker van deze methode!! Wat zijn 200 km nou? een uitstapje is toch leuk.

gr Ray

gr Ray

haha... mijn uitstapjes zien er anders uit . Vandaag met mijn zoon lekker op de maas wezen jetskien..

Dat is nu het probleem er worden vragen op jou afgevuurd die je niet kan beantwoorden. Dat is niet fair, deze vragen zouden aan Tritron rechtstreeks gesteld moeten worden. Dus per definitie is het een verloren zaak als je ook maar de intentie heb om die vragen te beantwoorden. Maak je niet al te druk over de vragen en probeer zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden zover jij dat kan en del je eigen ervaringen. Als je het niet weet zeg het gewoon, wat niet werk is dat je de doorgeef luik van eshan wordt. in het proces van doorgeven gaat er teveel mis. Eshan moet veel uitleggen maar als bedrijf met een inovatief idee kan hij de achterste van zijn tong niet laten zien. sommige zaken zijn gewoon bedrijfs geheim. Het is aan een ieder vrij om te twijfelen aan zijn methode. Als je twijfels heb zal je er ook geen gebruik van. Maar heeft eshan hoe dan ook jou overtuigd dan moet je vertrouwen dat de methode werkt en de resultaten zullen het uitwijzen. Zo werkt het altijd met alle nieuwe middelen. uiteindelijk is het 't resultaat die de doorslag moet geven.

Hoi Ruud,

Je mag bij me op bezoek komen, deur staat altijd open voor mede aquarianen. Over Triton, hier zou het echt verstandiger zijn om werkelijk met een aantal mensen naar Ehsan te gaan. Hij is immers diegene die deze methode heeft ontwikkeld.

gr Ray

Ik zou graag eens een bezoek bij jou willen plannen, Ray om over Triton Methode te praten.......
Oké het is voor mij 2 uurtjes rijden maar dat heb ik er graag voorover en mee naar Duitsland op een zondag natuurlijk ook.

mvg Ruud

Hoi Glenn,

Dit is nu een faire en juiste opmerking:) het rechtstreeks vragen stellen aan Ehsan: deze opmerking heb ik al meerdere keren geplaatst maar daar wordt niets mee gedaan, wel natuurlijk hier de boel bekritiseren.

Wanneer ik mensen verzoek om een wateranalyse te laten doorvoeren en deze hier plaatsen ( hoeft echt niet alleen uitgevoerd te worden door Ehsan ) dit doen ze ook niet. Terwijl net dit wel diverse vraagtekens zou kunnen ophelderen.
Ik weet dat er mede forum gebruikers zijn die een wateranalyse hebben laten verrichten door Ehsan, waarom worden deze niet in dit topic geplaatst:confused: Stof over te nadenken toch:rolleyes:

In the U.K draaien behoorlijk veel systemen gedurende een aantal jaren op deze methode ( ook stof om over na te denken )

M.b.t. bedrijfsgeheim, wanneer we een blauw potje van €38,50 kopen waar ca 88% water uit Coburg en 12% azijn inzit daar zet men geen vraagtekens:confused:

gr Ray

haha... mijn uitstapjes zien er anders uit . Vandaag met mijn zoon lekker op de maas wezen jetskien..

Dat is nu het probleem er worden vragen op jou afgevuurd die je niet kan beantwoorden. Dat is niet fair, deze vragen zouden aan Tritron rechtstreeks gesteld moeten worden. Dus per definitie is het een verloren zaak als je ook maar de intentie heb om die vragen te beantwoorden. Maak je niet al te druk over de vragen en probeer zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden zover jij dat kan en del je eigen ervaringen. Als je het niet weet zeg het gewoon, wat niet werk is dat je de doorgeef luik van eshan wordt. in het proces van doorgeven gaat er teveel mis. Eshan moet veel uitleggen maar als bedrijf met een inovatief idee kan hij de achterste van zijn tong niet laten zien. sommige zaken zijn gewoon bedrijfs geheim. Het is aan een ieder vrij om te twijfelen aan zijn methode. Als je twijfels heb zal je er ook geen gebruik van. Maar heeft eshan hoe dan ook jou overtuigd dan moet je vertrouwen dat de methode werkt en de resultaten zullen het uitwijzen. Zo werkt het altijd met alle nieuwe middelen. uiteindelijk is het 't resultaat die de doorslag moet geven.

In het topic:Bezoek aan Triton is er door Eric Jan en Tanne een opmerking geplaatst die de spijker op z'n kop slaat.:p

zie onderstaand berichten

Ja Raymond

Mooi initiatief alleen vergeet niet dat het mooie van reageren op een forum is dat het lekker annoniem is dus je kan alles roepen wat je maar wil wordt het moeilijk dan kan je gewoon niet reageren of je kan rustig internet afstruinen naar een goed antwoord wat je later kan geven.

Nu wil je mensen die zo reageren vragen face to face te gaan tegen iemand die zich door eigen onderzoek zeer goed kan verweren op dit onderwerp!

Ik ben bang dat ze niet komen maar mischien als je het helemaal voorkauwt met adres en aantal km vanaf een aantal grote steden in Nederland/Belgie en een datum dat je nog wat kans hebt.

Groet
Eric Jan

Mooi initiatief Raymond, ik rij binnenkort zelf langs. Ik vrees dat Eric Jan de spijker op z'n kop slaat.

Back
Bovenaan