U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hoi Raymond.
Wat kost deze nieuwe test?
Hoeveel dagen gaan er eigenlijk overheen van water in monster potje doen thuis, en de werkelijke meting?
Gebeurd er in het monster potje niets tijden het transport, met versturen via de post no3, Po4?
groetjes
twan
Is het natriumgehalte dan wel correct? Want uitgaande van de eerste meting op 03-06 - 10204 mg/l - is die met 2 g/l (2000 mg) gestegen.
Is dat over het hoofd gezien, of ben je hier of daar in de fout gegaan? Geen - of tekort water verwijderd bijvoorbeeld?
Als je van een ionenverschuiving wil spreken, dan zijn dat juist de parameters die daar voor zorgdragen.
Niet dat ik verwacht dat je na 2 maanden Triton een super stabiele bak zou kunnen creëren, maar op het ogenblik vind ik de schommelingen van dien aard dat het verre van stabiel te noemen is.
Dat kan misschien aan jezelf liggen door teveel bijsturingen en correcties, maar ik had na 2 maanden toch wel een iets stabielere omgeving verwacht.
Verder mis ik chloride in de meting, moet je nu 2 metingen laten doen om ook het chloride gehalte te weten te komen?
Dit overzicht gaat er meer op lijken.
Nu heb je tenminste extra info die je normal niet had. Ik begrijp dat deze totale meting nu 35 euro gaat kosten. voor iedereen, of moet je een abo afnemen ?
Ca en Mg moeten nog ingesteld worden op het apparaat. Moest je vol betalen voor de test waarbij het gemeten Ca en Mg een substantiele afwijking heeft?
greetings, GlennF
Hoi GlennF,
Deze meting kost € 35,- dat is voor iedereen. Geen abo afnemen. Ik hoefde niet vol te betalen vanwege de afwijking.
gr Ray
Is het natriumgehalte dan wel correct? Want uitgaande van de eerste meting op 03-06 - 10204 mg/l - is die met 2 g/l (2000 mg) gestegen.
Is dat over het hoofd gezien, of ben je hier of daar in de fout gegaan? Geen - of tekort water verwijderd bijvoorbeeld?
Als je van een ionenverschuiving wil spreken, dan zijn dat juist de parameters die daar voor zorgdragen.
Niet dat ik verwacht dat je na 2 maanden Triton een super stabiele bak zou kunnen creëren, maar op het ogenblik vind ik de schommelingen van dien aard dat het verre van stabiel te noemen is.
Dat kan misschien aan jezelf liggen door teveel bijsturingen en correcties, maar ik had na 2 maanden toch wel een iets stabielere omgeving verwacht.
Verder mis ik chloride in de meting, moet je nu 2 metingen laten doen om ook het chloride gehalte te weten te komen?
Binnenkort komt Ehsan met een nieuw product op de markt, Pure dit is een zuiver zout waar geen sporenelementen etc. inzitten.
Hiermee zal ik een aantal kleine waterwissels moeten gaan toepassen.
gr Ray
Hierzie ICP-OES aangeschaft!
die pottekes brengen geld op!:biggrin:
dogue, u bakje ziet er trouwens nog altijd mooi uitaction
Om nog even terug te komen op het Natrium gehalte;
Om van 10200 naar 12000 mg/l te klimmen, moet er behoorlijk wat natrium gestort worden.
Volgens mijn calculatie zou er dan - op grofweg 600 liter - ruim een kilo natrium in het aqurium terecht moeten zijn gekomen. Aangezien 1 mol NaHCO[SUB]3[/SUB] "maar" 23 gram natrium bevat, zou het betekenen dat je 45 mol, oftewel 3,7 kg NaHCO[SUB]3[/SUB] opgelost moet hebben in totaal 37 liter osmosewater en dat in 2 maanden tijd in het aquarium moet hebben gedoseerd.
Dat gaat hem dacht ik niet wordenDie meting klopt dus niet echt.
Misschien zou je Ashan daar ook op kunnen attenderen. (voorzover hij dat zelf nog niet heeft ontdekt)
M.v.g. Jimmy
| Symbool | Naam scheikundig element | Atoomnummer |
| | | |
| Na | Natrium | 11 |
| Mg | Magnesium | 12 |
| Ca | Calcium | 20 |
| K | Kalium | 19 |
| Sr | Strontium | 38 |
| B | Boor | 5 |
| Li | Lithium | 3 |
| Be | Beryllium | 4 |
| Ba | Barium | 56 |
| Ti | Thallium | 81 |
| V | Vanadium | 23 |
| Cr | Chroom | 24 |
| Mn | Mangaan | 25 |
| Fe | IJzer | 26 |
| Co | Kobalt | 27 |
| Ni | Nikkel | 28 |
| Cu | Koper | 29 |
| Zn | Zink | 30 |
| AI | Aluminium | 13 |
| Si | Silicium | 14 |
| As | Arsenicum | 33 |
| Sb | Antimoon | 51 |
| Sn | Tin | 50 |
| Cd | Cadmium | 48 |
| Se | Seleen | 34 |
| Mo | Molybdeen | 42 |
| Hg | Kwik | 80 |
| P | Fosfor | 15 |
| Pb | Lood | 82 |
| I | Jodium | 53 |
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.