Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Gebalanceerd of niet, je doseert altijd extra NaCl wat niet verbruikt wordt en dus ophoopt.
Bij balling is het samen met NaCl vrij zout welliswaar in balans, voor zover het NaCl vij zout daarin kan voorzien, maar dat betekend niet dat er geen extra NaCl in het aquarium terecht komt.
Dat blijft in mijn geval 293 gram in 2 weken.

Per liter zit er ongeveer 30 gr NaCl in het zeewater (Cl 19500 mg/l +Na 10500 mg/l)
In mijn 900 liter komt daar iedere 2 weken 293/900= ruim 320 mg/l bij.
Die 293 gram zit in 293/30,3 = 9,5 liter water. Er verdwijnt ~2 liter via de afschuimer en 7,5 liter via m'n doseerpomp.
(Met alleen een 10% 14 daagse waterwissel zou ik overigens maar 60 gram verwijderen i.p.v 293 gram)

En volgens mij werkt het voor Triton niet veel anders, behalve dat ik nog wel waterwissels uitvoer wat bij Triton dus niet meer hoeft door de compleetheid van de samenstellingen.

Hoi,

Iets wat mij zeer aanspreekt is, dat Triton niet alleen de stabiliteit maar vooral ook de zuiverheid van hun oplossingen waarborgt.

Laten we een bezoek plannen met alle mensen die graag meer diepgaande informatie willen krijgen en serieus overwegen om over te stappen en/of op te starten met deze Methode.Op een zondag met een lekker hapje en drankje gezellig samen uitleg krijgen over de Methode. Wat wil men nog meer als aquariaan?

gr Ray

Hier heb ik wel oren naar, ben namelijk ook benieuwd hoe het starten vanaf 0 met deze methode!

Ik ben voor, mits het in mijn drukke agenda past uiteraard :cool:

Hoi,

Iets wat mij zeer aanspreekt is, dat Triton niet alleen de stabiliteit maar vooral ook de zuiverheid van hun oplossingen waarborgt.

Laten we een bezoek plannen met alle mensen die graag meer diepgaande informatie willen krijgen en serieus overwegen om over te stappen en/of op te starten met deze Methode.Op een zondag met een lekker hapje en drankje gezellig samen uitleg krijgen over de Methode. Wat wil men nog meer als aquariaan?

gr Ray

Gebalanceerd of niet, je doseert altijd extra NaCl wat niet verbruikt wordt en dus ophoopt.
Bij balling is het samen met NaCl vrij zout welliswaar in balans, voor zover het NaCl vij zout daarin kan voorzien, maar dat betekend niet dat er geen extra NaCl in het aquarium terecht komt.
Dat blijft in mijn geval 293 gram in 2 weken.

Per liter zit er ongeveer 30 gr NaCl in het zeewater (Cl 19500 mg/l +Na 10500 mg/l)
In mijn 900 liter komt daar iedere 2 weken 293/900= ruim 320 mg/l bij.
Die 293 gram zit in 293/30,3 = 9,5 liter water. Er verdwijnt ~2 liter via de afschuimer en 7,5 liter via m'n doseerpomp.
(Met alleen een 10% 14 daagse waterwissel zou ik overigens maar 60 gram verwijderen i.p.v 293 gram)

En volgens mij werkt het voor Triton niet veel anders, behalve dat ik nog wel waterwissels uitvoer wat bij Triton dus niet meer hoeft door de compleetheid van de samenstellingen.
Ok, je bedoelt dus overtollig zout maar schreef NaCl. Kan gebeuren maar nu snap ik 'm. Inderdaad is het idee van de tritonmethode het water zo dicht mogelijk bij natuurlijk zeewater te krijgen met zo min mogelijk schommelingen.

gr Ray

Hoop dat de mensen met de meeste commentaren dan ook meegaan dat scheelt een hoop ruis in een leuke topic :cool::cool::cool::cool:

Vandaag onderhoud gepleegd:

1) Afschuimer beker schoongemaakt
2) Osmose vat bijgevuld
3) Flesjes bijvullen voor het toedienen van de oplossingen
4) Algen snoeien
5) 5,2 liter zeewater vervangen door osmose water.

Erg interessant om te lezen allemaal.

Zou deze methode ook werken in nano's? Zoals ik het begrijp is het "alg gedeelte" erg belangrijk in deze methode. Nu heb ik een filtervak waar ik eventueel wat alg en steen kwijt kan maar zit dan met de belichting. Ik weet dat D&D Led verlichting verkoopt die je onderwater kan plaatsen maar of dat voldoende is???

Groet,

Marcel

Hoi Marcel,

Denk dat het niet gaat lukken op die manier,

Gr Ray

In de showroom van Triton staan nano bakken. Daar zit het wier in de bak zelf.
hoi onno
welke koralen staan daar dan bij sps of lps ? ben wel benieuwd moet toch eens gaan kijken toch tijd zat :p

Hoi Onno,

Klopt maar of dit iemand wil in z'n nano? De wieren onder water te verlichten zoals Marcel schreef?

Trouwens zou dit dan niet volgens de ideale methode zijn, kan mij vergissen uiteraard.

gr Ray

In de showroom van Triton staan nano bakken. Daar zit het wier in de bak zelf.

Ja, die bakken heb ik gezien de laatste keer dat ik daar was. Dat is meer een wierenbak dan een "normale" bak staat mij voor de geest... Een bak volgens mij met een tepelanemoon en eentje ook met montipora's...
De aandacht ging ook meer uit naar de showbak en het verhaal van Ehsan over LED moet ik eerlijk zeggen... :)

Als ik er de volgende keer ben zal ik het eens vragen aan hem, het is een interessante methode.

Groet,

Marcel

Hier een filmpje eerste stuk is van Triton, het is een filmje gemaakt door Jawsee

[video=youtube;GC0aXnKQY-E]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GC0aXnKQY-E[/video]

Als ik mij niet vergis hadden de beide nano bakken een sump eronder staan.

Hoi Rich,

Laat even weten wanneer , dan jun ich mit.

Moet nog nieuwe oplossingen halen,

gr Ray

heeeij ray das good, es ut unne kier minder weer is he anders zit iech op me yacht haha.
koam zowiezo iers bij diech kiekuh wie ut derveur steit.

grussuh

Back
Bovenaan