Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Hoi,

Ik had Ehsan gevraagd m.b.t. de nano bakken, de wieren heeft hij er zelf ingebracht voor de mensen te laten zien dat het geen ramp betekend om wieren in de bak te hebben. De methode zou men volgens hem niet kunnen toepassen op dergelijk kleine volume's.

gr Ray

Ja, die bakken heb ik gezien de laatste keer dat ik daar was. Dat is meer een wierenbak dan een "normale" bak staat mij voor de geest... Een bak volgens mij met een tepelanemoon en eentje ook met montipora's...
De aandacht ging ook meer uit naar de showbak en het verhaal van Ehsan over LED moet ik eerlijk zeggen... :)

Als ik er de volgende keer ben zal ik het eens vragen aan hem, het is een interessante methode.

Groet,

Marcel

Hier de nanobakjes

[video=youtube;oosGqD9IRNE]http://www.youtube.com/watch?v=oosGqD9IRNE&feature=youtu.be[/video]

[video=youtube;4t8X-GNI1Dw]http://www.youtube.com/watch?v=4t8X-GNI1Dw&feature=youtu.be[/video]

Volgens mij staan de 2 nano bakjes er, om de groeivorm van koraal te laten zien onder led verlichting bij zeer weinig stroming, zelfde koraal staat, als je de winkel binnen komt, links achteraan in de showbak.
De bakjes zijn volgens mij wel gekoppeld aan de showbak.

groetjes
twan

Hoi Twan,

Ik denk het wel.

gr Ray

Volgens mij staan de 2 nano bakjes er, om de groeivorm van koraal te laten zien onder led verlichting bij zeer weinig stroming, zelfde koraal staat, als je de winkel binnen komt, links achteraan in de showbak.
De bakjes zijn volgens mij wel gekoppeld aan de showbak.

groetjes
twan

Veel meer zit er ook niet in het zeewater.
Qua anorganische stoffen niet nee. Wat de organische verbindingen betreft is het een ander verhaal.

Hoi,

Ik had Ehsan gevraagd m.b.t. de nano bakken, de wieren heeft hij er zelf ingebracht voor de mensen te laten zien dat het geen ramp betekend om wieren in de bak te hebben. De methode zou men volgens hem niet kunnen toepassen op dergelijk kleine volume's.

gr Ray

Hallo Ray,

Dank je voor de navraag en het antwoord.

Groet,

Marcel

Hoi iedereen,

Ik heb net het hele verhaal gelezen. Ik wou bij deze even checken of het bezoek reeds heeft plaats gevonden? Zo niet zou ik ook graag deze trip willen maken. Tenzij er een gebruiker van deze methode in de buurt van genk, belgie zou zijn die mij eventueel zou willen ontvangen?
Begrijp ik het goed als de enige waarde die het verbruik en gebruik bepaalt de kh is? En dat deze dus regelmatig dient gemeten te worden buiten de (prof) metingen van hun?

Mvg tim

Hoi iedereen,

Ik heb net het hele verhaal gelezen. Ik wou bij deze even checken of het bezoek reeds heeft plaats gevonden? Zo niet zou ik ook graag deze trip willen maken. Tenzij er een gebruiker van deze methode in de buurt van genk, belgie zou zijn die mij eventueel zou willen ontvangen?
Begrijp ik het goed als de enige waarde die het verbruik en gebruik bepaalt de kh is? En dat deze dus regelmatig dient gemeten te worden buiten de (prof) metingen van hun?

Mvg tim

Hoi Tim,

Ik woon op circa 50 km van Genk, KH en zoutgehalte elke 3 dagen controleren, en inderdaad buiten de prof metingen van hun.
Het bezoek heeft nog niet plaatsgevonden.

gr Ray

Hoi,

Ik zal morgen eens gaan uitrekenen wat de kosten zijn en de groei van de koralen.

gr Ray

Kosten:

Ik zal gelijk de nieuwe prijzen van de oplossingen gebruiken in het rekenvoorbeeld.

De 1e wateranalyse € 22,- ( bij het opstarten van de methode )
De 2e wateranalyse € 22,- ( 1 maand na het opstarten van de methode om het verbruik te berekenen )

De oplossingen € 1,90 per liter. 100 ml per dag 19 cent ( verbruik is bij elk systeem anders, veel koralen meer verbruik )
3 oplossingen x € 0,19 = € 0.57 per dag x 31 dagen € 17,67

KH Salifert testset € 10,- ( verbruik ca € 1,00 per maand )
Actief kool 1 kilo € 7,00 ( 1 x per maand )
Fosfaat killer 1 kilo € 32,00 ( verbruik verschilt hier ook weer voor elk systeem )

De startkosten zijn afhankelijk van het systeem

Bij een draaiend systeem zullen er meer startkosten zijn dan bij een net opgestart systeem. Dit mede door de 1e wateranalyse die doorgevoerd wordt.

In mijn case was de eerste analyse eigenlijk niet nodig, het systeem was net opgestart.
Voor een draaiend systeem adviseert Triton het Status Quo inkl. Watertest van max € 80,-
Dit is een persoonlijke keuze die men maakt.

Momenteel liggen de maandelijkse kosten van de Elementz oplossingen bij ca. € 17,50

Hier zijn geen stroomkosten, analyse, kool, etc berekend.

Oke dank je! Wil misschien wel gaan starten met deze methode ( ondanks de tread op ultimate reef )

Hoi Arjen,

de tread op ultimate reef wordt vervuild door een aantal mensen, dit is hier ook gebeurt in het eerste opgestarte topic m.b.t. deze methode.

gr Ray

Kosten:

Ik zal gelijk de nieuwe prijzen van de oplossingen gebruiken in het rekenvoorbeeld.

De 1e wateranalyse € 22,- ( bij het opstarten van de methode )
De 2e wateranalyse € 22,- ( 1 maand na het opstarten van de methode om het verbruik te berekenen )

De oplossingen € 1,90 per liter. 100 ml per dag 19 cent ( verbruik is bij elk systeem anders, veel koralen meer verbruik )
3 oplossingen x € 0,19 = € 0.57 per dag x 31 dagen € 17,67

KH Salifert testset € 10,- ( verbruik ca € 1,00 per maand )
Actief kool 1 kilo € 7,00 ( 1 x per maand )
Fosfaat killer 1 kilo € 32,00 ( verbruik verschilt hier ook weer voor elk systeem )

De startkosten zijn afhankelijk van het systeem

Bij een draaiend systeem zullen er meer startkosten zijn dan bij een net opgestart systeem. Dit mede door de 1e wateranalyse die doorgevoerd wordt.

In mijn case was de eerste analyse eigenlijk niet nodig, het systeem was net opgestart.
Voor een draaiend systeem adviseert Triton het Status Quo inkl. Watertest van max € 80,-
Dit is een persoonlijke keuze die men maakt.

Momenteel liggen de maandelijkse kosten van de Elementz oplossingen bij ca. € 17,50

Hier zijn geen stroomkosten, analyse, kool, etc berekend.

Dus als ik het goed begrijp liggen de kosten op zo'n 60 euro per maand? :confused:

Hey Frank,

Wanneer we over de kosten praten van de oplossingen zitten we op €17,50
Het KH testset €1,- per maand
De wateranalyse naar behoefte ( bijv. 1 x per 3 maanden ) € 7,30

Dus incl de wateranalyse € 25,80

Verbruik van kool, fosfaat killer, etc zijn er in andere methode's ook van toepassing.
Dus weet niet of ik dit in het rekenvoorbeeld moet meenemen:confused:

gr Ray

Hey Frank,

Wanneer we over de kosten praten van de oplossingen zitten we op €17,50
Het KH testset €1,- per maand
De wateranalyse naar behoefte ( bijv. 1 x per 3 maanden ) € 7,30

Dus incl de wateranalyse € 25,80

Verbruik van kool, fosfaat killer, etc zijn er in andere methode's ook van toepassing.
Dus weet niet of ik dit in het rekenvoorbeeld moet meenemen:confused:

gr Ray

nee idd puur het spul van triton. maar hoe start je dan via de triton methode? is dat hetzelfde als de berlin methode? (steen en opstart periode)

Back
Bovenaan