Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De DSR Methode (Dutch Synthetic Reefing)

Dank je, de kalium was goed gegaan, ik had van te voren die artikelen gelezen en dus het flesje van te voren in mijn broekzak gedaan.

Toevoegingen van vandaag gedaan.

Bekijk bijlage 369343

prima zo !
ik zie dat je gekozen heb voor de versnel opbouw van ijzer dosering ( blijf op je dieren letten bij het doseren)

strontium zal zeer snel geabsorbeerd worden ! het eerste flesje ben je zo doorheen (dus niet vreemd kijken als je steeds ziet dat je niks terug meet) je kan je dosering checken door binnen een uur na dosreren te meten. (dan is het nog niet geabsorbeerd)

Bedankt,

Ik hou dit schema nog even aan tot 4e dag en dan komt er weer een meting aan.

Gr
Raymond

Hi Glenn,

Vandaag weer getest het gaat de goede kant op, nu nog het fosfaat naar beneden.
Calculator.jpg

Gr. Karel

Bedankt,

Ik hou dit schema nog even aan tot 4e dag en dan komt er weer een meting aan.

Gr
Raymond

Misschien goed om dit in een dagboek te doen ray , dan is het wat overzichtelijker voor jou, mij en anderen die meelezen.

Als ik het gemist heb kan je mij dan ff attenderen via pb.

Algemene vragen mogen hier, anders plaats ik die wel door. (Vragen en antwoorden die een algemeen belang dienen)

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Is inderdaad slimmer Glenn, dan hou je alles lekker bij elkaar. Ik heb mijn dagboek weer afgestoft en wat bijgewerkt. Ik zal vervolg metingen en foto's en dergelijke daar plaatsen.

Groetjes
Ray

'k kan het niet zo snel terugvinden, dus wellicht al eerder gemeld:

wat is de houdbaarheid van met name Amino en Carbon? Ik houd ze koel, maar is er een termijn waarop ik ze kan gebruiken?
Met name Amino gebruik ik weinig van, op een 130 liter bak en zou ik meer dan een jaar mee vooruit kunnen.

gr,
Jaap

hoi jaap,
Carbon (azijn) gaat jaren mee daar hoef je je geen zorgen om te maken wel steeds met een schone pipet werken of uitschenken om de voorraad niet te besmetten met bacterie sporen.

Amino (organisch) moet in de koeling bewaard worden en gaat een jaartje mee mits je schoon werkt. Voor wat het kost hoef je na een jaar je ook niet druk te maken om je rest voorraad:p.

Hoi Glenn,

ik heb net als Bertuz momenteel een snelle groei van de groene algen. Ik maak me ruiten schoon en de volgende dag zit het alweer aangegroeid.
De ruiten maak ik schoon vlak voordat de verlichting uit gaat.

Voor de rest mag ik niet klagen volgens mij, me waardes zien er verder goed uit, zie mijn dagboek.

groet

Adri

Hoi Glenn,

ik heb net als Bertuz momenteel een snelle groei van de groene algen. Ik maak me ruiten schoon en de volgende dag zit het alweer aangegroeid.

Voor de rest mag ik niet klagen volgens mij, me waardes zien er verder goed uit, zie mijn dagboek.

groet

Adri

Als je de algen op de ruit storend vind kan je wat spelen met je verlichting tegen de voorruit en je balans fosfaat /nitraat/ijzer. Op den duur gaat dit over. als je de ruiten reinigt heb je gelijk voer voor de filterfeeders, zo niet wordt het afgeschuimd. zo heeft elk nadeel zijn voordeel.:)
Waar je voor moet oppassen is de bloei van die fijne rode pluisalg. Die is echt een drama, het breekt makkelijk en verspreid zich ook zo door de bak heen. Het enige helpt is zeer arm gaan draaien.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn,

groet

Adri

Dat is te wijten aan je fosfaat en nitraat. Stop maar eens met dit toe te voegen. Om het verder te drukken zou je een koolstofbron kunnen gebruiken.

Bedoel je dan meer licht op de ruit of juist minder licht op de ruit?

Storend is een groot woord, en als het goed is voor de filterfeeders ach dan is het inderdaad een voordeel.

groet

Adri

Als je de algen op de ruit storend vind kan je wat spelen met je verlichting tegen de voorruit en je balans fosfaat /nitraat/ijzer. Op den duur gaat dit over. als je de ruiten reinigt heb je gelijk voer voor de filterfeeders, zo niet wordt het afgeschuimd. zo heeft elk nadeel zijn voordeel.:)
Waar je voor moet oppassen is de bloei van die fijne rode pluisalg. Die is echt een drama, het breekt makkelijk en verspreid zich ook zo door de bak heen. Het enige helpt is zeer arm gaan draaien.

greetings, GlennF

Ik voeg geen nitraat en fosfaat toe! En gebruik DSR Carbon.

Dat is te wijten aan je fosfaat en nitraat. Stop maar eens met dit toe te voegen. Om het verder te drukken zou je een koolstofbron kunnen gebruiken.

Ik voeg geen nitraat en fosfaat toe! En gebruik DSR Carbon.

Het komt ergens vandaan.... :rolleyes:... te veel voeren? te lichte afschuimer? te hoog ijzer?

Zelf gebruik ik iets vergelijkbaars als DSR carbon namelijk VSV (vodka, sugar, vinegar) dat drukte in het verleden mijn nitraat en fosfaat wel :). Ik poetste mijn ramen voorheen slechts een keer per week. Maar sinds ik heb besloten wat hoger te gaan zitten met mijn nitraat en fosfaat ben ik tegenwoordig ook genoodzaakt elke dag mijn ramen te poetsen omdat hierop een lichte waas verschijnt...

Bedoel je dan meer licht op de ruit of juist minder licht op de ruit?

Storend is een groot woord, en als het goed is voor de filterfeeders ach dan is het inderdaad een voordeel.

groet

Adri

Het de eerste rij lampen iets verder van de voorruit af zetten heeft al veel invloed.
Of een reflector op de eerste lamp zetten en deze naar binnen laten schijnen.

greetings, GlennF

Het komt ergens vandaan.... :rolleyes:... te veel voeren? te lichte afschuimer? te hoog ijzer?

Zelf gebruik ik iets vergelijkbaars als DSR carbon namelijk VSV (vodka, sugar, vinegar) dat drukte in het verleden mijn nitraat en fosfaat wel :). Ik poetste mijn ramen voorheen slechts een keer per week. Maar sinds ik heb besloten wat hoger te gaan zitten met mijn nitraat en fosfaat ben ik tegenwoordig ook genoodzaakt elke dag mijn ramen te poetsen omdat hierop een lichte waas verschijnt...

het vegen van de ruit zou weleens heerlijk kunnen zijn voor je koralen frank...

Back
Bovenaan