U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bij mij wel , bij anderen heb ik vaker gehoord dat ze de waas niet hebben.
Daarom doseer ik in de nacht, dan heb ik er ook geen last van. Die aanname zou kunnen kloppen. Wat meet je dan aan fosfaat ?
Verstuurd van mijn GT-I9295
Hoi Glen,
ff een kleine update....
Na maanden gesukkeld te hebben met een erg hoge nitraat, tussen de 25 en 50 mg/l, is deze nu flink aan het dalen.
Ik voeg vanaf zondag de 0.5 mg/l DSR Carbon toe en 1 mg ijzer. <1ml zal je bedoelen>
Mijn hoge fosfaat is inmiddels gezakt naar 0.16 mg/l en de nitraat zit nu tussen de 10 - 25 mg/l.
Kortom, waar vele waterwissels en dure commerciële producten totaal geen uitwerking hadden zijn jouw toevoeging een perfecte oplossing.
dat is dan weer leuk om te horen, dat ook anderen mijn bevindingen kunnen bevestigen
groet
Adri
Nitraat doseren zou kunnen. Het gelijktijdig gebruiken van een koolstofbron en daarbij nitraat doseren stimuleert de bacterie groei ,wat de groei van sponsen bevorderd.Meet 0.02 fosfaat en 0 nitraat, is het verstandig om m'n biopellet wervelbed uit te zetten om dit te laten stijgen?
Als je extra nitraat en fosfaat gaat toevoegen, is het dan nog verstandig om de biopellets mee te laten werken?
Hoi Glenn,
Na het verdiepen in de topic en het gesprek vorige week met jou
en natuurlijk na het zien van het resultaat ben ik zeer enthousiast
geworden over het dsr gebeuren.
Daarom zal ik er ook mee gaan opstarten met mijn volgend aquarium.
Heb er veel vertrouwen in gekregen.
Tot horens
Grtz Wil
Laat dat ouwe er maar af hoor GlennDank je wil. Als ik zo'n enthousiaste oude rot als jij kan kan overtuigen ben ik op de goeie weg.
Verstuurd van mijn GT-I9295
Heey glenn heb miss een hele stomme vraag.
Maar waarom bij mg bijvoege is 40% altijd genoeg.
Met wat heeft dat te make.
Groetjes wesley
Hoi Glenn,
ik voeg elke dag 0.7 ml van de DSR FE toevoeging toe, ik merk echter dat na een uur of 5 de waarde alweer gezakt is tot 0 (Sera FE test).
Moet ik nu meerdere keren per dag de FE toevoegen of is dit teveel van het goede?
groet
Adri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.