the cosmic gate
ZeewaterForum gebruiker
Vandaag :
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Vandaag :
![]()
Das een groot verschil met je fosfaat, doorzetten.
greetings, GlennF

Hoi mede DSR gebruikers,
Net weer een meetronde gedaan om alle waardes weer eens na te lopen. (ijzer heb ik niet gemeten omdat ik dit niet toevoeg).
Wat mij opvalt is dat mijn Kalium in al die tijd vrij weinig zakt. Ik heb dit nog nooit aan het aquarium toegevoegd en blijf al vier maanden boven de 400ppm meten. Zijn er meer mensen die dit hebben en is dit normaal?
hierbij ook gelijk een overzicht van alle meetrondes:
Bekijk bijlage 396818
Vandaag komt mijn 4 kanaals doseerpomp binnen , hoe kan ik het beste overstappen van reactor naar doseerpomp ?
Dit heb ik ook, het enige wat ik bijna dagelijks moet aanvullen ia KH en om de paar weken Calcium. Rest van de waardes zijn zo goed als stabiel.Hoi mede DSR gebruikers,
Net weer een meetronde gedaan om alle waardes weer eens na te lopen. (ijzer heb ik niet gemeten omdat ik dit niet toevoeg).
Wat mij opvalt is dat mijn Kalium in al die tijd vrij weinig zakt. Ik heb dit nog nooit aan het aquarium toegevoegd en blijf al vier maanden boven de 400ppm meten. Zijn er meer mensen die dit hebben en is dit normaal?
hierbij ook gelijk een overzicht van alle meetrondes:
Bekijk bijlage 396818
Ok dus meten ->corrigeren , 4dgn wachten en dan opnieuw meten .Als je gelijk de kalk reactor wilt verwijderen kan dit .
1- Zorg dat je de kh, ca, mg op peil zijn.
2- Dan reactor verwijderen en na 4 dagen nameten. Deze tekorten aanvullen. Indien je deze door 4 deel heb je tevens het voorlopig dag verbruik.
3- het dag verbruik instellen op de doseer pompen en dagelijks doseren.
4- na 7 dagen weer meten en verbruik bijstellen.
greetings, GlennF
Ok dus meten ->corrigeren , 4dgn wachten en dan opnieuw meten .
Hoevaak moet ik de dosering instellen dan ,neem aan verdelen over de dag
Ok , maar na het meten moet ik dan corrigeren voordat ik 4dgn ga wachten , of meten deze waardes noteren en 4dgn wachten ?Kh doe ik elk 2 uur een deel.
Ca doe ik elk 4 uur een deel
De rest gaat er in een keer in
greetings, GlennF
Ok , maar na het meten moet ik dan corrigeren voordat ik 4dgn ga wachten , of meten deze waardes noteren en 4dgn wachten ?
Btw waarom zitten de mensen die DSR gerbuiken niet op DSR reeefing ?(ook makkelijker ivm dagboeken enz
Dus wat moet ik doengreetings, GlennF
Dus wat moet ik doen?(reply is leeg)
Thnx Glenn ! Ga ermee aan de slag.
Net weet even de handleiding erbij gepakt, maar snap niet goed waar de scheduler tab in de Dsr excel voor is ?
Ahha ok duidelijk ! Wat zal ik gaan doseren heb voorlopig 4kanelen: mg , ca ,kh , en ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.