GlennF
Senior Forumlid
Het water is nog steeds wel helder hoor, maar niet meer kraakhelder in de lichtval van de lampen. Ik kan dan de chelaat halveren (voegde sowieso maar 0,15 ppm per dag toe en dat nog maar 3x), maar mn ijzer is nog 0, dus hoe krijg ik dat dan omhoog?
Van de reagent B wist ik niet, dacht dat het alleen voor titrant D van de kalium test gold. Zal er op letten.
Als mn water niet helder is voeg ik vaak Easy Life toe, dat werkt erg goed, maar kan ik dat gewoon gebruiken icm met de DSR-methode? Of verstoor ik dan de verhoudingen.
Ijzer kan je alleen meten binnen 1 uur na doseren. Anders blijf er na 24u nog amper een meetbare 0,02ppm aanwezig.
0,15ppm is een maximale "veilige"* dag dosering om fosfaat te verlagen. Als spore element doe je 0,02ppm per dag
Buiten DSR gebruik ik NIKS.
Daar gaat het juist om, basaal en simpel resultaat behalen. Niet flesje dit en flesje dat en daarbij door de bomen het bos niet meer zien.
Kies je ervoor anders te werken, dat staat je geheel vrij.
Uiteraard kijk ik mee als je bepaalde voordelen in een middel ziet. Maar kan daar niet in adviseren, simpelweg omdat ik die producten niet gebruik en de werking hiervan dus ook niet weet.
greetings, GlennF
Laatst bewerkt: