U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
| Temp | Zout | Nitraat | Nitriet | Fosfaat | KH | Calcium | Magnesium |
| °C | SG (°/00) | NO3 (ppm) | NO2 (ppm) | PO4 | KH (dkh) | CA | mg |
27 | 1023 | 2 | 0 | 0,03 | 8 | 480 | 1470 |
Skimmer en opvoerpomp zou ik nooit in hetzelfde vak plaatsen. De skimmer moet in een vak met vast waterniveau staan.Heb je de skimmer in hetzelfde compartiment als de opvoerpomp? Zo ja, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Zit ook te denken aan vervanging van de AM Evo 500. Echter is in de sump alleen bij de opvoer ruimte voor een andere (betere) skimmer. Heb ook een AM Cubicus.
Dat is inderdaad wel het beste. Ik heb zelf in mijn cubicus ook een andere afschuimer geplaatst en die bij de opvoerpomp gezet. Dit ging prima hoor maar je hebt gelijk dat een vast water niveau ideaal is. Daarom heb ik bij mijn nieuwe bak een sump laten maken die precies het goeie waterniveau heeft voor de skimmer.Skimmer en opvoerpomp zou ik nooit in hetzelfde vak plaatsen. De skimmer moet in een vak met vast waterniveau staan.
Loopt het nou lekker, met zo'n grote plaat voor je kop? Of wordt die gedragen door je narcisme en veel te groot ego?
Skimmer bevalt goed. Hij staat inderdaad in het opvoervak met de opvoerpomp aangezien alleen daar ruimte is. Met behulp van de Tunze Osmolator Nano die ook op dit vak draait weet ik het waterniveau behoorlijk stabiel te houden. Daarnaast is het voordeel van de Tunze 9410 dat deze zichzelf regelt dus als het waterniveau in de sump toch wat fluctueert dan corrigeert ie dat wel.Heb je de skimmer in hetzelfde compartiment als de opvoerpomp? Zo ja, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Zit ook te denken aan vervanging van de AM Evo 500. Echter is in de sump alleen bij de opvoer ruimte voor een andere (betere) skimmer. Heb ook een AM Cubicus.
Temp | Zout | Nitraat | Nitriet | Fosfaat | KH | Calcium | Magnesium |
°C | SG (°/00) | NO3 (ppm) | NO2 (ppm) | PO4 | KH (dkh) | CA | mg |
25 | 1024 | 3 | 0 | 0,05 | 8 | 490 | 1470 |
In het boekje van Tanne las ik dat beperkt licht bij de opstart wel aan te raden is. Ik heb helaas geen dimmer maar tegelijk ook weer niet een enorme zware lamp dus ik heb deze 7 uur per dag draaien en ben van plan dit de komende periode op te voeren. Los van wel of geen licht bij de opstart lijkt licht met nu wel noodzakelijk voor het kenia boompje en de koralen die ik vanavond wil gaan halen.Mag ik vragen waarom je al licht gebruikt? .. vinden de algen helemaal niet erg natuurlijk. Welke noodzaak is het om licht te voeren?

Heb dezelfde lamp op mijn nano. Probeer 80% blauw en 50% wit, dit geeft een mooi beeld, vind ik dan.Tijd voor een korte update! Inmiddels is het visbestand compleet en het koralenbestand ook. Nu mag alles lekker gaan groeien. Ik heb ook de lamp vervangen voor een Red Sea Reefled 50 en daar zit veel meer blauw in dus nog lastig op de foto te krijgen. In het echt is het niet zo blauw/paars. Ik ben erg blij met de nieuwe lamp, zo mooi en makkelijk te regelen via de app.
Ziet er goed uitTijd voor een korte update! Inmiddels is het visbestand compleet en het koralenbestand ook. Nu mag alles lekker gaan groeien. Ik heb ook de lamp vervangen voor een Red Sea Reefled 50 en daar zit veel meer blauw in dus nog lastig op de foto te krijgen. In het echt is het niet zo blauw/paars. Ik ben erg blij met de nieuwe lamp, zo mooi en makkelijk te regelen via de app.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.