Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Wat is tie handig ai dien Anton :goed: en net un elastiek zo lenig.....en dat op die leeftijd :p :D ;) !!

En toen was er water !!!!!

Na wederom een dag hard werken zijn alle leidingen geplakt en kon de bak gevuld worden met water,het is nog wel gewoon kraanwater maar het is water.

Bijlagen

• DSC00155.JPG
    DSC00155.JPG
    99,5 KB · Weergaven: 50
Foto 1 is de sumpruimte waar eerder deze week de elektra is voltooid en vandaag dus de leidingen naar zijn gelegd,bestaande uit twee afvoer leidingen van 40mm en één opvoerleiding van 25mm met hierop een afsluiter ten baten van onderhoud.Op de twee afvoeren zitten onder de bak ook afsluiters waarvan er één iets word geknepen om het waterniveau in de overloop zo hoog mogenlijk te houden ten baten van het geluid.

Bijlagen

• DSC00148.JPG
    DSC00148.JPG
    146 KB · Weergaven: 49
  • DSC00150.JPG
    DSC00150.JPG
    113,6 KB · Weergaven: 30
  • DSC00153.JPG
    DSC00153.JPG
    127,1 KB · Weergaven: 44
De andere twee afsluiters die te zien zijn onder het aquarium zijn van de rifspoeling.Deze wordt aangedreven door een Eheim 1060,het is een closed loop systeem.

Dit alles had ik niet in deze vorm kunnen realizeren zonder AVO-Anton zijn kennis en ervaringen kwamen goed van pas bij de aanleg van de leidingen,bij deze dus verschrikkelijk bedankt Anton! Ook een bedankje aan Natasja is hier op zijn plaats voor het uitlenen van Anton!:D :goed:

Bijlagen

• DSC00151.JPG
    DSC00151.JPG
    97,8 KB · Weergaven: 32
  • DSC00152.JPG
    DSC00152.JPG
    133,5 KB · Weergaven: 39
  • DSC00154.JPG
    DSC00154.JPG
    103,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ik vind die aparte ruimte voor de sump echt geweldig :goed:
Dat zou ik ook wel willen, maar dan moet ik een stuk huis van de buren lenen :p

Enne......waneer komt er nu zout in?

Groetjes, Nathalie.

zebra zei:
Ik vind die aparte ruimte voor de sump echt geweldig :goed:
Dat zou ik ook wel willen, maar dan moet ik een stuk huis van de buren lenen :p
Hier ben je niet alleen in,Anton stond er ook bijna bij te kwijlen!:D Het is ontzettend handig gemakkelijk werken aan je apparatuur en je hebt niet het geluid van het hele circus in de sump in je kamer!
zebra zei:
Enne......waneer komt er nu zout in?

Groetjes, Nathalie.
Waarschijnlijk morgen keukenzout om wat te spoelen.Het werkelijke water zal nog wel even duren eerst moet de ombouw geheel af en geverfd zijn en dan nog een weekje of misschien wel twee om de lak goed te laten uitharden.

Sea-Crab zei:
Hier ben je niet alleen in,Anton stond er ook bijna bij te kwijlen!:D

Pas maar op dat hij niet in de sump gaat staan kwijlen, zou wel eens een erg foute enting van je systeem kunnen zijn :p

Waarschijnlijk morgen keukenzout om wat te spoelen.Het werkelijke water zal nog wel even duren eerst moet de ombouw geheel af en geverfd zijn en dan nog een weekje of misschien wel twee om de lak goed te laten uitharden.
Kijk alstjeblieft uit met de ombouw en de lak hoor.
Het gaat nieteens alleen om het uitharden, maar ook om de stofjes die in je siliconen kunnen trekken.
Ik weet niet of je ons dagboek nog hebt gezien, maar dat wens ik je niet toe.

Groetjes, Nathalie.

zebra zei:
Kijk alstjeblieft uit met de ombouw en de lak hoor.
Het gaat nieteens alleen om het uitharden, maar ook om de stofjes die in je siliconen kunnen trekken.
Ik weet niet of je ons dagboek nog hebt gezien, maar dat wens ik je niet toe.

Groetjes, Nathalie.
Ik heb inderdaad jullie dagboek gevolgd en zoiets wens je zekers niemand toe!!!
Voordat ik het eigenlijke zoutwater ga inbrengen zal ik het hele systeem nog eens spoelen met kraanwater en keukenzout,dit en het laten uitharden moet ruim voldoende zijn om de giftige stoffen eruit te halen. De lak die ik gebruik is al door verschillende mensen gebruikt en deze hebben geen van alle problemen gehad. Ik hoop er maar het beste van!;)

Sea-Crab zei:
Ik heb inderdaad jullie dagboek gevolgd en zoiets wens je zekers niemand toe!!!
Voordat ik het eigenlijke zoutwater ga inbrengen zal ik het hele systeem nog eens spoelen met kraanwater en keukenzout,dit en het laten uitharden moet ruim voldoende zijn om de giftige stoffen eruit te halen. De lak die ik gebruik is al door verschillende mensen gebruikt en deze hebben geen van alle problemen gehad. Ik hoop er maar het beste van!;)
Zal vast en zeker goed komen :goed:

Heeeeej Stefan!!!!

Jij doet in je vrije tijd toch geen dingen die niet met je bak te maken hebben ai?:D

Alles al netjes gebeugeld???

Anton - AVO zei:
Heeeeej Stefan!!!!

Jij doet in je vrije tijd toch geen dingen die niet met je bak te maken hebben ai?:D

Alles al netjes gebeugeld???
Tja eigenlijk doe ik in mijn schaarse vrije tijd(late dienst) niet zo erg veel:D
Gebeugeld is het niet wel ,maar wel netjes recht gezet en gefixeerd met tyreps(uit het zicht;) )

Anton - AVO zei:
Hahaha en verder nog ontwikkelingen.... ?
Nee eigenlijk niet...Ben lekker aan het spelen geweest met opvoer en afvoer voor de juiste afstelling:D
Wel zijn alle pompen gekuist en getest.Maar ik zit nog steeds te dubben over de achterwand de juwel wanden of toch de PVC.Ik ben er nog niet uit.:confused:

haha, uuuh ja, ik zeg niks:D
Sea-Crab zei:
Nee eigenlijk niet...Ben lekker aan het spelen geweest met opvoer en afvoer voor de juiste afstelling:D
Wel zijn alle pompen gekuist en getest.Maar ik zit nog steeds te dubben over de achterwand de juwel wanden of toch de PVC.Ik ben er nog niet uit.:confused:

Goed bezig geweest :goed: :) mooie voorbereiding en wat een geduld.
Voorlopig goudvissen in je kraanwaterbak? :D

MDJ - Mike zei:
Goed bezig geweest :goed: :) mooie voorbereiding en wat een geduld.
Voorlopig goudvissen in je kraanwaterbak? :D
Bedankt Mike!
ik probeer alles doordacht te doen zodat ik over een half jaartje niet van een aantal dingen spijt ga krijgen.;) Dat geduld is een beetje aan het opraken maar we houden vol!
Zou guppen ook gaan? Kunnen later altijd nog als voer dienen.:D

We willen leven zien!!!!! spijt krijg je later toch van genoeg dingen......begin je toch gewoon opnieuw :D !!

Back
Bovenaan