Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Bart,

Nu mijn tripjes naar zee terug gaan beginnen,zou ik eens eens een bocht naar jouw buurt moeten maken.Ik ga nog wel effe wachten als de bak al wat ingegroeid is.Succes met je opstart.

Gr,Eddy
 
Eddy zei:
Bart,

Nu mijn tripjes naar zee terug gaan beginnen,zou ik eens eens een bocht naar jouw buurt moeten maken.Ik ga nog wel effe wachten als de bak al wat ingegroeid is.Succes met je opstart.

Gr,Eddy

Hoi Eddy,

altijd welkom hier.
Mocht je zo'n blastomusa hebben als de vorige keer, ge weet wel hé ;)
 
Bart, veel suc6 ermee. Ook mij mag je nog eens verwachten in de toekomst...als ik mag;) .


Grtz Marc
 
scaramouche zei:
Bart, veel suc6 ermee. Ook mij mag je nog eens verwachten in de toekomst...als ik mag;) .


Grtz Marc


Ja collega,;)
als ge passeert, kom maar gerust langs.
 
Desert's Ocean zei:
Dat is weer een flinke plas water daar in lichtervelde Bart. :goed:

Hoi Aissa,

het plasje water zou tegen de 2500L in totaal bedragen. Wil meer buffer om betere stabiliteit te behouden.
 
India zei:
Hoi Aissa,

het plasje water zou tegen de 2500L in totaal bedragen. Wil meer buffer om betere stabiliteit te behouden.
Een aardig plasje Bart:) :goed: Gefeliciteerd met deze schitterende nieuwe hoekbak,ga je de kalkreactor van de vorige bak handhaven op dit toch wel aanmerkelijk groter plasje zeewater?


Pieter
 
naso zei:
Een aardig plasje Bart:) :goed: Gefeliciteerd met deze schitterende nieuwe hoekbak,ga je de kalkreactor van de vorige bak handhaven op dit toch wel aanmerkelijk groter plasje zeewater?


Pieter

Pieter,

zal idd terug het "walter" systeem hanteren maar met dubbele buffer capaciteit. Ben daar steeds tevreden over geweest en wil daar nog niet meteen van afstappen.
De Dastacohype zal misschien hier ook wel eens toeslaan maar heb nog kosten genoeg die er aan zullen komen. :rolleyes:
 
Zie het nu pas Bart..... :eek: !! Schitterende maten :goed: !! Suc6 met het knutsellen :) !!
 
En hoe staan de zakens verder in Lichtervelde city????? Zit er al opnieuw water in of breng je het mee van Egypte. Indien je dit wenst spaar ik wel de bokaaltje van de confituur voor het water mee te brengen.

groetjes Marc
 
Hallo streekgenoot ;)

Zeer mooie afmetingen en goede techniek!
Ik blijf je dagboek zeker volgen :) !
Zijn er al vorderingen?

Grtz
Stephen:)
 
Manuel, Marc, Marc en Stephen, bedankt voor de lovende woorden.:goed:

de bewuste sump is geleverd.
Morgen nog twee gaten boren in een stekkenbak. Dat gebeurt door topclass service en gepatenteerd boorder Aissa.:p

Dus morgen meer met foto's, nu voetbal. :)
 
Zogoed als alle Pvc is afgewerkt. Was een hele klus om het buizenwerk proper en netjes te leggen.

Hierbij wat foto's:

  • de sump waar de BBK net inkon. Heb hem moeten met de cilinder vooruit in de sump steken. Had de sump lager gemaakt dan de vorige maar had geen rekening gehouden met de buizen van 60mm van de staander van de bak. :rolleyes: Enfin, hij kon erin.
  • het buizenwerk die beide sumpen met elkaar verbindt. Hier heb ik de noodoverloop van de hoofdbak op aangesloten.
  • stekkenstelling: bovenste bak zal in de toekomst als quarantaine dienen.
    middenste bak wordt de stekkenbak.
    onderste is een sump, misschien heel veel later een
    bijkomende stekkenbak. ;)
  • verlichtingsapparatuur. Gans het systeem wordt op- en neer gelaten dmv een takel. Kwestie van gemak. :)
 

Bijlagen

  • Sump.jpg
    Sump.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 116
  • buizenwerk.jpg
    buizenwerk.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 112
  • stekkenstelling.jpg
    stekkenstelling.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 124
  • Belichting.jpg
    Belichting.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 120
Yep,

Jawadde Bart, wat een constructie. Hier is toch wat denk en meetwerk aan te pas gekomen zeker. Chapeau in ieder geval oftewel hoedje af dus.
Laat het water maar komen of moet ik zeggen stromen. ;)

Grtz Fabrice
 
Whitedust zei:
Yep,

Jawadde Bart, wat een constructie. Hier is toch wat denk en meetwerk aan te pas gekomen zeker. Chapeau in ieder geval oftewel hoedje af dus.
Laat het water maar komen of moet ik zeggen stromen. ;)

Grtz Fabrice
Ja Fabrice,
ik probeer om het systeem meer te optimaliseren. Is makkelijker dan een eerste opstart natuurlijk.:cool:

Deze namiddag begin ik te pekelen.:) Heb de stekkenbakken losgekoppeld van de hoofdbak en de beide sumpen. Eerst die opstarten, eind komende week het levend steen terughalen, is denk ik zo'n 200 kg. Met wat extra water erbij kan met dat volume de eerste stekkenbak gevuld worden.
 
Jeetje...Dat ziet er perfect uit Bart:goed:

Ben benieuwd, hoe het er uit gaat zien als hij vol staat:eek:

Blijf dit wel volgen;)
 
Desert's Ocean zei:
Idd Bart, heel deze waterplas heb je goed in elkaar.
Vooral die takel voor je verlichting is super.

ps:
Buiten heb je dan nog een veel grotere plas.Ga je die ook pekelen ?:p


.


Aissa,

nogmaals bedankt om de gaten te boren. :goed:
Ga die buiten niet pekelen maar polysteren. :p


ETH,

bak staat momenteel vol en heeft gedraaid op beide sumpen, maar ik had een mini mini lek aan een koppelbuis van de sumpen. Vlug gecheckt. Heb ik wel een verlijming over het hoofd gezien zeker van een elleboog. :rolleyes:
 
Bovenaan