Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Wat een schitterend volgroeide bak is dit
In 1 woord prachtig

Een foto met enkel T5 om toch eens terug leven in het dagboek te blazen.
Het overgrote deel van de tafels is eruit. Van het ogenblik je teveel aan de zeo trekt vliegt jammer genoeg het vel eraf. Heb het wat meer gehouden op de beter houdbare soorten met een mix van LPS.
Vissenbestand is terug wat op peil aan het komen. Het lukt niet om een witborst te houden in deze te open bak. Steeds stip en een fortuin aan vissen verliezen is niet leuk.
Heb aan een koppel chaoti's geraakt en heb een koppel watanabei zwemmen. Vorige week nog 3 Bartlettorum's erbij gezet die nu volop uitzwemmen. Zal er zeker nog paar bij zetten van deze wel dure anthias soort.
Tot zover deze korte update.

Bijlagen

• IMG_0325.jpg
    IMG_0325.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 341
hey Bart

ziet er nog steeds top uit.
ben je eind oktober thuis komen we deze geweldige bak weer bewonderen.

ziet er super uit maar mis wel de wat fotos van dicht bij :biggrin:
heb enkele fotos van de laatste keer erbij geplaatst hoop dat je het niet erg vind ( denk dat de rest het wel leuk vind :p )

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    105,4 KB · Weergaven: 246
  • image.jpg
    image.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 191
  • image.jpg
    image.jpg
    47 KB · Weergaven: 225
Zeker prachtig, maar 1 foto ??? :confused: En dan nog een paar foto's op z'n kop :rolleyes:;) Kom op schiet er nou eens wat meer, of moeten we weer een jaar wachten ? ;)

Deze foto is genomen eind augustus, toen lijkt alles nog goed te zitten, maar;:confused:

dan schaf ik mij enkele coralsea koralen aan en een paar dagen later beginnen de acropora's massaal uit te bleken. Aan het tempo dat ze bleachten dacht ik geen enkele acro over te houden. :confused:
Na een week is het middenrif deels gespaard gebleven. Daarnaast heb ik geen enkel ander koraal verloren, dus LPS, monti's, pocci's, stylo's, hadden geen last van het fenomeen.
Wel had ik veertien dagen voor de uitval nog een waterwissel gedaan van 40% zijnde 900L met KZ zout. De bak stond er fris bij en er was geen uitval noch terugval te merken.
Mijn bescheiden mening doet vermoeden dat er bacterieel iets is misgelopen door de nieuwe coralseas in te brengen, want anders weet ik het ook niet. De manier waarop ze bleachten was veeleer van de ene op de andere dag van op kleur zijn naar donkerbruin verschrompeld met ingetrokken poliepen. De dag erop volledig spierwit. Nog nooit op die manier heb ik uitbleken meegemaakt.

Dan maar een waterstaal naar Triton. Resultaat was dat het Ba en Mo te hoog waren. Ook Ca was ruim uit balans en Mg ook ietsje te hoog. Of dergelijke waterparameters zo'n uitbleking teweeg brengen, daar heb ik mijn twijfels over.

Bijlagen

• IMG_0325.jpg
    IMG_0325.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 564
Laatst bewerkt:
Tis wel raar ,want ik weet nog dat bij eerdere importen uit de coralsea er ook veel uitviel en bleekte . Bij andere forumgebruikers .

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Ziet er top uit je bak! Mooi meubel heb je ook!

Gr. Jeroen

Hey Bart,

Zijn ze dan volledig uitgebleekt of heb je ze nog kunnen redden? Voor de rest zie ik dat je bak er toen toch weer knap bij stond..
Tijd dat ik nog eens afspreek om hem te komen bekijken.

Groetjes,
Yoeri

Tis wel raar ,want ik weet nog dat bij eerdere importen uit de coralsea er ook veel uitviel en bleekte . Bij andere forumgebruikers .

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Marco,

soms zijn ze zo gevoelig/geforceerd dat als je ermee thuiskomt het vel aan de binnenkant van de plastiekzak kleeft.
Ik ben niet 100% zeker dat ze de aanleiding zijn tot de bleaching maar ik kan mij voorstellen dat als er ietsje mindere waterkwaliteit is, ze uitbleken. Waarschijnlijk heeft dat een kettingreactie in gang gezet.

Ziet er top uit je bak! Mooi meubel heb je ook!

Gr. Jeroen

Jeroen,

is een homemade meubel, enfin, een vriend heeft mij raad gegeven, maar het is zelf gemaakt.

Hey Bart,

Zijn ze dan volledig uitgebleekt of heb je ze nog kunnen redden? Voor de rest zie ik dat je bak er toen toch weer knap bij stond..
Tijd dat ik nog eens afspreek om hem te komen bekijken.

Groetjes,
Yoeri

Yoeri,

alst past moet je maar eens langskomen, kunnen we over jouw plannen eens spreken en over jouw toekomst. Heb vernomen dat je dichterbij wil geraken.:p
Het middenrif is meest gespaard gebleven maar er is terug plaats voor nieuw. ;)

Yoeri,

alst past moet je maar eens langskomen, kunnen we over jouw plannen eens spreken en over jouw toekomst. Heb vernomen dat je dichterbij wil geraken.:p

Ha, den tamtam heeft zijn werk al gedaan zie ik ;)
Dat is een idee. Ik zal de feestdagen eerst laten passeren, want deze zijn voor iedereen wel druk, maar zal je eind januari / begin februari eens contacteren.

Christian,

hebt hem gevonden zo te zien.

inderdaad en madam was tevreden ma de volgende keer als k kom zal ze zeker meekomen want zou heel graag stek wensen van Briareum moest je er hebben hou me ma op de hoogte ;-)

Van deze bak zou ik nog eens wat foto's willen zien :p

Back
Bovenaan