clownfish
Senior Forumlid
Die overhangende rots is iets wat ik echt wou in deze bak. Echter de constructie hiervan was niet echt makkelijk. De bovenste, overhangende steen zit net buiten (boven) de lichtkegel van de HQI. Zo valt er onderaan nog voldoende licht. Natuurlijk laats ik hier niet de meest lichtminnende koralen maar montipora, seriatopora en poccillopora groeien en kleuren hier goed. Aan de zijkant, d.i. de plaats waar ècht het minste licht komt, zit de zijruit en hier zou ik sowieso toch geen koralen plaatsen.
Niemand met een koppeltje potteri's???? Is thans een heel mooi dwergkeizertje, zo'n tijgertje is echt een schitterend visje voor een rifbak! Ik moet wel zeggen als je deze vis bij een handelaar helemaal gestresst in een kale bak, die verlicht is met één enkele TL lamp, ziet zitten, dan komen de kleuren helemaal niet tot z'n recht. na een week of twee in een rifbak die goed verlicht, zal je verstomd staan van de kleurtjes die je dan ziet!
Christof
Niemand met een koppeltje potteri's???? Is thans een heel mooi dwergkeizertje, zo'n tijgertje is echt een schitterend visje voor een rifbak! Ik moet wel zeggen als je deze vis bij een handelaar helemaal gestresst in een kale bak, die verlicht is met één enkele TL lamp, ziet zitten, dan komen de kleuren helemaal niet tot z'n recht. na een week of twee in een rifbak die goed verlicht, zal je verstomd staan van de kleurtjes die je dan ziet!
Christof