Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Mooie bak maar even een opmerkingetje.die sweetlips(diklip) is een plectorhinchus soort. Waarschijnlijk de lineatus. Wijzelf hebben de vittatus en is in anderhalf jaar gegroeid tot een vis van +30cm en nog groeiende. Is een vrij rustige rover, maar hij valt nu regelmatig onze roggen en haaien lastig. Is de baas in de bak zeg maar.zijn territorium verdedigt hij best fel. Eet bij ons spiering en mossel en soms een stuk sardines. Het zijn wel erg mooie vissen.

Mooie bak maar even een opmerkingetje.die sweetlips(diklip) is een plectorhinchus soort. Waarschijnlijk de lineatus. Wijzelf hebben de vittatus en is in anderhalf jaar gegroeid tot een vis van +30cm en nog groeiende. Is een vrij rustige rover, maar hij valt nu regelmatig onze roggen en haaien lastig. Is de baas in de bak zeg maar.zijn territorium verdedigt hij best fel. Eet bij ons spiering en mossel en soms een stuk sardines. Het zijn wel erg mooie vissen.
Plectorhinchus Pictus dacht ik

Heel mooi Erik, bak draait goed zo te zien, die Halichoeres lipvis welke is dit? ik ben nogal van de lipvissen.
Mooie fotos :cool: 'van een mooie bak.. (y)

Heel mooi Erik, bak draait goed zo te zien, die Halichoeres lipvis welke is dit? ik ben nogal van de lipvissen.
Mooie fotos :cool: 'van een mooie bak.. (y)
Goeie vraag Marcel. Ik dacht altijd dat het een standaard “groene” lipvis was maar sinds kort is het voorste deel wat aan het omkleuren en krijgt hij van die tekeningen. Heb die al jaren maar vond er niet veel aan maar zoals die nu is mag die wel eens op de foto 🤣

Hoewel de kleuren van sommige sps nog ietsje beter kunnen vind ik , draait de bak verder inderdaad prima.

Back
Bovenaan