Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

c4a90fdf19e7a7f4c68da25130ef44b0.jpg

b2dcdcce5c90fd9a13ae94d6f85c28bc.jpg

5a22a8703b599fdd91c79e583ee04ecb.jpg

8ff2b8ae9307cf7b4ece8828fc1f2516.jpg

Erg mooi allemaal. Ook leuk om te zien dat er zoveel verschillende soorten koralen in staan. Van alles wel wat lijkt het.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dat is weer een tijdje bezig zijn geweest met alles behalve de dingen die je moest doen, buiten het aquarium, maar wel mooi om deze koralen apart te zien, zie bekende langskomen maar ook hele mooie gonio's en acro's.

gr. marcel

Mooi, maar ik zie ook nog veel plaats voor nog veel meer moois :p

Fantastisch mooi!

Je bent ons weer jaloers aan het maken Erik. ��

Ik dacht nog het is goed weer , iedereen is buiten, dus niemand die het ziet ;)

Erg mooi allemaal. Ook leuk om te zien dat er zoveel verschillende soorten koralen in staan. Van alles wel wat lijkt het.

Klopt, ik wil van alles wat leders, sps, lps, nps, gorgonen, anemonen, oortjes, buttons enz. Dat maakt het leuk en in de natuurlijk staat ook alles door elkaar. Maar goed dat maakt het niet gemakkelijker.

Aan die gonio's te zien draait de bak super!

Ik begin ook steeds meer progressie in de bak te zien, mag ook wel eens 1 jaar na opstart.

Ziet er gezond uit allemaal

Thanks Peter

Zo Erik ik zie hele mooie dingen.

Grt Marco

Ow.... zoals ?

Dat is weer een tijdje bezig zijn geweest met alles behalve de dingen die je moest doen, buiten het aquarium, maar wel mooi om deze koralen apart te zien, zie bekende langskomen maar ook hele mooie gonio's en acro's.

gr. marcel

Valt mee, geschoten met mijn telefoon en zo 1 op 1 via tapatalk op forum gezet. Dat is zo gepiep :)

Mooi, maar ik zie ook nog veel plaats voor nog veel meer moois :p

Oh jazeker. Maar mijn insteek is om er geen bonte kermis van te maken met 100-den kleine stekjes. Ik wil de koralen graag groot laten groeien zodat ze hun natuurlijke vorm krijgen van een moeder koraal.

Fantastisch mooi!

Dankjewel Erwin

Mooi Eric[emoji41]

Thanks Robert

Man erik wat een ontzettend mooie bak heb je daar neer gezet.
Heb je hele dag boek maar door gelezen van het weekend.
Toch een vraagje hoe houd de closed loop het uit nu de korrallen beginnen te groeien nog steeds te vreden over?
En de temperatuur somers en swinters stabiel of bij verwarmen.
Mijn kelder in aanbouw in namelijk tot nu toe 15 graaden stabiel dus closed loop lijkt mij ook wel wat geen pompen in het zicht en als ik zo het gebruik van verwarmins elementen kan beperken is dat dus een win win situatie.
Hartelijk dank nog voor het advies en het delen van jouw mooie dagboek 👍👍👌.
M.v.g henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Prachtige foto's en een schitterend aquarium!

Ik denk dat ik van de zomer nieuwe verlichting ga installeren en dan wil ik ff kijken hoe het gaat met de andere verlichting maar daarna wil ik langzaam aan flink gaan snoeien en wat koralen eruit en toch eens gaan kijken voor wat meer acro's. Tegen die tijd als ik dan toch plaats in de bak heb kom ik wel langs om aan te wijzen wat ik mooi vind hahaha. Moet zowiezo nog eens lang komen want er begint iets heel moois te groeien daar in de bak van jou.

Grt Marco

Bedankt Henk, en leuk dat je het hele dagboek hebt gelezen :o

Mijn kelder was ook 15 graden winters en zomers redelijk stabiel. Nu met de sump en stekkenbak erin ligt de temperatuur er wel iets hoger. In de oude situatie (500 liter bak) had ik de sump ook al in de kelder en moest enorm veel bij verwarmen dat is nu stukken minder door de closed loop pompen, dus inderdaad het vermogen wat de closed loop pompen extra verbruiken win ik deels terug omdat ik minder hoef bij te verwarmen.

Bij een volgroeide bak is het inderdaad lastig om overal voldoende stroming te krijgen. Maar zover zijn we nog niet dus daar kan ik nog niet echt iets over zeggen. Maar eigenlijk maak ik me daar geen zorgen om.

Man erik wat een ontzettend mooie bak heb je daar neer gezet.
Heb je hele dag boek maar door gelezen van het weekend.
Toch een vraagje hoe houd de closed loop het uit nu de korrallen beginnen te groeien nog steeds te vreden over?
En de temperatuur somers en swinters stabiel of bij verwarmen.
Mijn kelder in aanbouw in namelijk tot nu toe 15 graaden stabiel dus closed loop lijkt mij ook wel wat geen pompen in het zicht en als ik zo het gebruik van verwarmins elementen kan beperken is dat dus een win win situatie.
Hartelijk dank nog voor het advies en het delen van jouw mooie dagboek 👍👍👌.
M.v.g henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Laat me raden ....... CoralCare ?

En je bent altijd welkom maar dat had ik al vaker gezegd :rolleyes:

Ik denk dat ik van de zomer nieuwe verlichting ga installeren en dan wil ik ff kijken hoe het gaat met de andere verlichting maar daarna wil ik langzaam aan flink gaan snoeien en wat koralen eruit en toch eens gaan kijken voor wat meer acro's. Tegen die tijd als ik dan toch plaats in de bak heb kom ik wel langs om aan te wijzen wat ik mooi vind hahaha. Moet zowiezo nog eens lang komen want er begint iets heel moois te groeien daar in de bak van jou.

Grt Marco

Back
Bovenaan