Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Heb alles eens even doorgelezen Erik,keurig zoals alles gemaakt is en afgewerkt topjes !! Heel veel succes verder de komende tijd met de opstart,en laat de foto`s maar komen van je eigen ontwerp !!

Grt,

Martin.

Alleen toen ik alles op 100% liet branden en naar buiten keek naar de straatlantaarn zag ik dit :

[video=youtube;mQf7OHLVqGg]https://www.youtube.com/watch?v=mQf7OHLVqGg[/video]

;);)

Je kunt ook niet alle stroom die je nodig hebt van de lantaarn aftappen.....:biggrin:
Misschien is het verstandig dat je van één lantaarn alle stroom aftapt voor je verlichting , en van een andere de stroom voor je randapparatuur...
Grtz Jack

Je kunt ook niet alle stroom die je nodig hebt van de lantaarn aftappen.....:biggrin:
Misschien is het verstandig dat je van één lantaarn alle stroom aftapt voor je verlichting , en van een andere de stroom voor je randapparatuur...
Grtz Jack

Dan heb je alleen alles aan van 21:00 tot 06:00 haha zit toch een toon frequent signaal op?

Dankjewel Martin. Complimenten van een ervaren aquariaan zoals jij worden extra gewaardeerd.

Heb alles eens even doorgelezen Erik,keurig zoals alles gemaakt is en afgewerkt topjes !! Heel veel succes verder de komende tijd met de opstart,en laat de foto`s maar komen van je eigen ontwerp !!

Grt,

Martin.

Ow dus niet alles van één paal :o

Grtz Jack

IMG_1235.jpg

IMG_1236.jpg

IMG_1237.jpg

Erg mooie grote bak zeg.
heb je stroom getapt van de straat verlichting?

mvg Jaap.

Nee hoor is maar flauwekul, hoewel het metertje wel iets harder zal gaan tikken, blijf ik gewoon netjes de stroomrekening betalen [emoji3]

Nee hoor is maar flauwekul, hoewel het metertje wel iets harder zal gaan tikken, blijf ik gewoon netjes de stroomrekening betalen [emoji3]

Sssst.... niks zeggen.

Erg mooi erik heb je al een filmpje van de schittering en de kleur wat je leds afgeven.

Groetjes wesley

Ik heb nog geen filmpje gemaakt maar dat zal ik binnenkort eens gaan maken.

Erg mooi erik heb je al een filmpje van de schittering en de kleur wat je leds afgeven.

Groetjes wesley

Dank je Marcel.

Ziet er zeer indrukwekkend uit Erik, mooi gemaakt, mijn complimenten, als je zo iets zelf kunt maken, dat je koraaltjes er maar van mogen genieten.

gr. Marcel

Afgelopen weekend amper 4 weken na het inbrengen van het water en levend steen was het dan zover en is alle vis en koraal over gezet van de oude bak naar die nieuwe bak. Ik heb nog even getwijfeld omdat ik het zelf ook vrij snel vond, maar na alles gemeten te hebben en nog een goeie blik op het steen en zand te werpen kon ik niks ontdekken wat me tegen zou houden. De kiezelalg is net zo snel vertrokken als het gekomen is, alles bij elkaar maar 1 week of zo last van gehad. Er zijn nog geen koralen geplakt en niet alles staat op de definitieve plek maar dat is voor later.

Foto van afgelopen zondag :

2005-01-20 23.14.17.jpg

Waterwaardes vandaag :

NO3 1
PO4 0,024
KH 7
CA 430
Mg 1350
Zout 35ppm
Temp 24,2

Wat willen we nog meer :)

Gisteren live mogen aanschouwen. Zeer mooie en degelijke bak ga je nog jaren plezier aan beleven!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oogt wel wat leeg nog.
Maar nog steeds...wauw!!! Wat een gave bak is het toch.
Moet er in reallife prachtig uitzien.

goed begonnen, half gewonnen . Dat is hier zeker het geval . Ziet er zéér goed uit !!

hahahah Heel mooi. Inderdaad nog plek zat. Voor hoelang hahaha. Moet ik natuurlijk toch nog maar eens komen kijken hoe het er in real life uitziet.

Grt Marco

Oogt zeker nog wat leeg maar daar gaan we aan werken de komende tijd ;)

Veel grote koralen uit de oude bak heb ik enkel een stek of stuk van overgezet in nieuwe bak. De reden hiervoor is dat met name de snelgroeiende koralen niet echt meer een natuurlijke groeivorm hadden omdat ze deels in elkaar gegroeid waren en/of schaduwkanten hadden. Anderzijds is het natuurlijk dat er nieuwe koralen bij gaan komen en zo maken ze allemaal weer een nieuwe start van ongeveer gelijke afmetingen.

Oogt wel wat leeg nog.
Maar nog steeds...wauw!!! Wat een gave bak is het toch.
Moet er in reallife prachtig uitzien.

Back
Bovenaan