Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Re: Foto's 500 liter bak 2 jaar na opstart

Heel mooi stuk koraal. Kleuren zijn op de foto al prachtig laat staan in het echt.

Zeker een blikvanger! Erg mooi

Ik moest van Ger zeggen dat wanneer je de namen van de koralen vergeet het toch een teken van verval en dus een kwestie van leeftijd is Erik ;-)
En als je de naam vergeet van je vrouw zou je gewoon heej moeten roepen volgens hem maar goed laat ik dat nou ff snel vergeten en zo een keer stoempen.

Maar volgens Ger mag je die blauwe zeker niet vergeten als zijnde blikvanger....

Groetjes Nicole & Ger

hmmm leeftijd zou dat het zijn :o

Gelukkig heeft mijn vrouw geen latijnse naam.

Groeten,
Erik

Zeker een blikvanger! Erg mooi

Ik moest van Ger zeggen dat wanneer je de namen van de koralen vergeet het toch een teken van verval en dus een kwestie van leeftijd is Erik ;-)
En als je de naam vergeet van je vrouw zou je gewoon heej moeten roepen volgens hem maar goed laat ik dat nou ff snel vergeten en zo een keer stoempen.

Maar volgens Ger mag je die blauwe zeker niet vergeten als zijnde blikvanger....

Groetjes Nicole & Ger

Zo, klaar voor dit weekend :) Gisteren en vandaag bij elkaar 12 uur met de handen in het water gezeten. Wat ik zoal heb gedaan :

- Euphyllia ancora groeide steeds verder naar voren richting raam waardoor ik er nog maar net met de magneet langs kwam. In z'n geheel uit het water gehaald en aan de achterzijde een cm of 5 dood materiaal er vanaf gelflext en weer terug geplaatst.

- Trachyphyllia die al enkele maanden in de stekkenbak bivakkeerde omdat de Scarus quoyi er niet vanaf kon blijven terug geplaatst. Ik heb deze nu op het rif een plekje gegeven en dus niet op de bodem meer. Zo heeft die minder last van opstuivend zand en staat nu al veel voller dan eerst. En als de Scarus quoyi er weer niet vanaf kan blijven krijgt die een muilkorf heb ik besloten :p

- Druifjes koraal die erg groot aan het worden was uit het water gehad, opgedeeld en een flink stuk terug geplaatst en rest stekkenbak in.

- Diep rode stek Poccilopora Verocusa die ik van Kolleke heb geplaatst (stek komt oorspronkelijk van van Martin V)

- Groene oortjes die ik van msg heb een plekje gegeven

- Een stek fel groene Stylophora die ik gelukkig nog had in de stekkenbak geplaatst op dezelfde plek waar een tijdje terug hetzelfde koraal met een doorsnee van ruim 15cm het loodje heeft gelegd door ik vermoed een parasiet (binnen 2 dagen alle weefsel weg :mad:)

- Echinopora lamellosa verplaatst naar een plek waar die niks in de buurt heeft wat hij kan netelen.

- Paar grote glasanemomen ingemetseld met cement lijm :biggrin:

Ik zal van de week weer eens wat overzichts foto's plaatsen eerst de bak weer even tot rust laten komen.

Laatst bewerkt:

Zo, klaar voor dit weekend :) Gisteren en vandaag bij elkaar 12 uur met de handen in het water gezeten. Wat ik zoal heb gedaan :

- Euphyllia ancora groeide steeds verder naar voren richting raam waardoor ik er nog maar net met de magneet langs kwam. In z'n geheel uit het water gehaald en aan de achterzijde een cm of 5 dood materiaal er vanaf gelflext en weer terug geplaatst.Mooi dat het koraal het ook bij jou goed doet en groeid.

- Trachyphyllia die al enkele maanden in de stekkenbak bivakkeerde omdat de Scarus quoyi er niet vanaf kon blijven terug geplaatst. Ik heb deze nu op het rif een plekje gegeven en dus niet op de bodem meer. Zo heeft die minder last van opstuivend zand en staat nu al veel voller dan eerst. En als de Scarus quoyi er weer niet vanaf kan blijven krijgt die een muilkorf heb ik besloten :p Hoop dat ie er nu vanaf blijft.

- Druifjes koraal die erg groot aan het worden was uit het water gehad, opgedeeld en een flink stuk terug geplaatst en rest stekkenbak in.

- Diep rode stek Poccilopora Verocusa die ik van Kolleke heb geplaatst (stek komt oorspronkelijk van van Martin V Zou Kolleke misschien nog een stek voor mij hebben?????

- Groene oortjes die ik van msg heb een plekje gegeven

- Een stek fel groene Stylophora die ik gelukkig nog had in de stekkenbak geplaatst op dezelfde plek waar een tijdje terug hetzelfde koraal met een doorsnee van ruim 15cm het loodje heeft gelegd door ik vermoed een parasiet (binnen 2 dagen alle weefsel weg :mad:)Jammer van zulk formaat koraal, groeid niet zo snel als bv de paarse.

- Echinopora lamellosa verplaatst naar een plek waar die niks in de buurt heeft wat hij kan netelen.

- Paar grote glasanemomen ingemetseld met cement lijm :biggrin:

Ik zal van de week weer eens wat overzichts foto's plaatsen eerst de bak weer even tot rust laten komen.
Ben benieuwd Erik.

gr. Marcel

Kolleke zelf heeft een behoorlijk stuk van die pocci dus ik vindt dat ze dit best met jou kunnen delen :p :)

Ben benieuwd Erik.

gr. Marcel

Hoi Erik,

Heb ook even jou dagboek doorgelopen topjes !!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,

Leuk dat je in mijn dagboek gekeken hebt.

En de stek van jou Poccilopora Verocusa staat er prachtig bij. Mooie diep rode kleur !

Groeten,
Erik

Hoi Erik,

Heb ook even jou dagboek doorgelopen topjes !!

Grt,

Martin.

Zo zeg, dan heb jij een mooi weekend achter de rug.
Het resultaat zal zoals altijd wel weer erg mooi zijn maar ben toch wel benieuwd :biggrin:.

Kolleke zelf heeft een behoorlijk stuk van die pocci dus ik vindt dat ze dit best met jou kunnen delen :p :)

Tsssssss steukerd 😁 we hebben Marcel wel een stukje beloofd als ie rijp is om te stekken. Dus komt vast goed
ben er benieuwd hoe jou stukkie erbij staat.

Tijd voor een update met wat foto's (anders wordt ik straks nog verwijderd uit het onderdeel Foto's [emoji6] )

51533866569f42ce37a36ff35cf744a2.jpg

6c9da884c0a469c99e80f80cc11e78d8.jpg

c46719dcad0ddd7d4176a0488b38e134.jpg

64c45c959e98417185f8bf3d9e9812f2.jpg

fec4bf4205886cdea8d1ec29561e6055.jpg

f29d83298fad0ca2e3d47820499ace52.jpg