Erik Caris
Senior Forumlid
Re: Foto's 500 liter bak 2 jaar na opstart
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties
Het koppeltje Borboniussen leeft sinds de inbreng gescheiden van elkaar. Ze zijn nog erg bang, voorzichtig en terughoudend. Na het inbrengen is er een meteen naar het linkse rif gedeelte in gezwommen en de ander naar het rechtse. Daar houden ze zich nu na een week nog steeds schuil. Slechts alleen bij het voeren komen ze even te voorschijn en 's avonds als het licht net uit is af en toe. Ze hebben elkaar nog niet ontmoet. Samen zouden ze denk ik wat meer lef hebben gehad. Maar ze eten in elk geval wel, dus de natuur rustig zijn gang laten gaan en laten wennen. Ze komen dan ook uit een compleet andere omgeving dan in mijn bak. Ze komen van 100 meter dus daar is het wat koeler, donkerder en minder druk met andere vissen.
De koraalklimmer daarentegen vladdert (want zwemmen kun je het niet echt noemen) de hele dag door bak en heeft het erg naar zijn zin volgens mij.
Hoop dat het je lukt om deze vissen te houden, is een uitdaging daar deze vissen op grote diepte leven, heb ze wel eens gezien bij Theo en zijn zeker mooi maar lastig houdbaar.
De rode koraal klimmer zit hier ook en valt zeker op met zijn fel rode kleur.
gr. marcel
Omdat dit koraal, later als die groot is, een goede kans maakt om het mooiste koraal te worden van de bak, krijgt hij morgen een nieuwe plek waar hij beter tot z'n recht komt.
![]()
Klopt Marcel , dat is een stekje van jou.
Hij is zo mooi gekleurd, het komt op de foto niet eens helemaal tot z'n recht in het echt is die nog mooier.
Dacht het al, wist alleen niet meer of jij ook een stek had gekregen, is een speciaal mooie A. desalwii, en word idd een blikvanger.
gr. Marcel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.