U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Helemaal goed.Ik was ook direct op zoek gegaan, geloof dat het deze is
Misschien een vis die er af en toe van nipt zonder dat je het doorhebt? Jij hebt toch een pincetvis? Zou die de schuldige niet kunnen zijn?Ik heb al 2 jaren onderstaande ledergorgoon in mijn bak staan. De poliepen zijn niet pluizig.
Heb de gorgoon al een keer of 2 verplaatst, maar de poliepen worden niet groter.
Iemand een idee welke soort het is, of waarom de tak niet pluizig wordt?
Bekijk bijlage 634654
Dank voor de reactie, maar de pincetvis kijkt totaal niet om naar de gorgoon.Misschien een vis die er af en toe van nipt zonder dat je het doorhebt? Jij hebt toch een pincetvis? Zou die de schuldige niet kunnen zijn?
De Macropharyngodon bipartitus is vanacht helaas overleden. Deze vis zwom sinds 16.mei 2020 in mijn aquarium rond.
Als jong vrouwelijk exemplaar in de bak gekomen en als volwassen mannetje overleden.
De vis heeft toch een mooie leeftijd bereikt.
Bekijk bijlage 635828
Als jong vrouwtje.
Bekijk bijlage 635829
Als volwassen mannetje

Kom net thuis "zwemt" de bipartitus een beetje rond.
Bekijk bijlage 635832
Even later ligt het visje op de bodem.
Bekijk bijlage 635833
Idd hele mooie bak met vette Leders en zelfs een Doopvontschelp zie ik en gewoon laag op de bodem! Welke lampen had je toen?
Verlichting 2x HQI125 Watt in combinatie met 4 TL-buizen en wel 2 maal Osram kleur 21 en 2 maal Philips kleur 18. Alle lampen van 40 Watt.
Als je goed kijkt, zie je zelfs 3 Tridacna's. Ze liggen allemaal op de levende stenen.Idd hele mooie bak met vette Leders en zelfs een Doopvontschelp zie ik en gewoon laag op de bodem! Welke lampen had je toen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.