Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

noels zei:
hey boarder ik had dit probleem ook volgens mij moet je de achterste steamer meer schuin op de ruit laten blazen
Hé Noels,

Bedoel je de linkse of rechtse streamer? De linkse streamer gaat helaas niet lukken, aangezien deze bevestigd zit op een magneet. Dan kun je bijna niet draaien met de streamer.

Ik ben bang als ik de rechtse meer naar links richt dat er een draaikolk ontstaat. Maar dit is wellicht te proberen. Hierbij moet ik echter wel weer uitkijken dat de streamer niet rechtstreeks op koralen gericht staat. Dit vinden de meeste niet heel prettig.

Groetjes Roy

Veel meer dan deze reactie uit ons dagboek kan ik je momenteel niet meegeven. Dat niet alle koralen dit op prijs stellen is ons (helaas) ook duidelijk.

ik heb mijn rechter streamer nu meer naar links gedraaid. Nu staat ie minder direct op de vooruit gericht, waardoor de waterverplaatsing beter verdeeld lijkt te zijn. De verplaatsing van het grind gaat heel langzaam, maar voor zover ik kan zien is het minder. Morgenmiddag zal ik nog eens kijken en tevens of die koraaltjes het nog volhouden.

Ik heb overigens in de afgelopen hete periode mijn lichturen naar beneden gebracht, aangezien mijn watertemperatuur steeg richting de 29,5 graden. Nu staan de meeste koralen er prima bij, echter heb ik het idee dat twee paarse montipora's het minder doen. Ze kleuren licht en je ziet duidelijk dat ze een klap hebben gehad. Ik heb zojuist de lichturen weer teruggezet. Nu maar hopen dat de kleuren weer terugkomen.

Overigens ga ik dit weekend eens expirimenteren met toevoegingen. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes Roy

Dit weekend ga ik mijn bak weer verschonen, maar ik heb even een vraagje. Ik heb redelijk wat stroming in mijn bak. Echter vormen zich tussen en achter de stenen wat vuilophopingen.

Om detritus te minimaliseren, wil ik met een stromingspomp tussen en achter mijn stenen gaan blazen.

Ik snap dat de bak hier ongelofelijk mistig van wordt, maar kan dit kwaad voor de dieren in mijn bak? Heeft dit effect op korte en/of lange termijn. Kortom, is dit aan te bevelen of juist niet?

Groetjes Roy

Roy, ik heb dit een viertal weken geleden gedaan. ik heb met een pomp achter en tss de steenformaties geblazen (alle andere pompen uit). Ik kon niet geloven wat daar vanachter kwam. Het vuil dat dan vooraan komt te liggen heb ik afgezogen met een slang.

Ik doe dit nu elke week bij de verversing. Het is niet zoveel meer. Sindsdien draait mijn aqua beter, de groei is er op vooruitgegaan. Ik heb geen enkel probleem gehad. Dit is uiteraard mijn geval.

Maar ik zal het altijd blijven doen, in mijn volgende aquarium zal ik wel iets voorzien om dit te automatiseren.

succes

Nico

Nico F. zei:
Roy, ik heb dit een viertal weken geleden gedaan. ik heb met een pomp achter en tss de steenformaties geblazen (alle andere pompen uit). Ik kon niet geloven wat daar vanachter kwam. Het vuil dat dan vooraan komt te liggen heb ik afgezogen met een slang.

Ik doe dit nu elke week bij de verversing. Het is niet zoveel meer. Sindsdien draait mijn aqua beter, de groei is er op vooruitgegaan. Ik heb geen enkel probleem gehad. Dit is uiteraard mijn geval.

Maar ik zal het altijd blijven doen, in mijn volgende aquarium zal ik wel iets voorzien om dit te automatiseren.

succes

Nico

Vandaag heb ik mijn bak weer verschoond. Ik heb al het vuil tussen en achter de stenen met een stromingspomp weggeblazen. De bak werd wel mistig, maar het viel me uiteindelijk nog mee.

Ik heb wel rifspoeling. Toch kwam er nog redelijk wat vuil naar voren. Het oogt altijd zo lekker schoon als je de bak hebt gedaan :D! Geeft me altijd weer een bepaalde voldoening.

Hier nog wat overzichtjes...

Bijlagen

• 102.jpg
    102.jpg
    240,4 KB · Weergaven: 18
  • 103.jpg
    103.jpg
    293,8 KB · Weergaven: 14
  • 104.jpg
    104.jpg
    317 KB · Weergaven: 20
super de super!!!!!je ziet het he un bak hoeft nie groot te zijn!! jou picasso doet het ook goed zo te zien!! :D :D :D

Boarder , ik vind dat je een hele mooi bak hebt :goed: !! Mijn complimenten !!;)

Groet marco

oja nie groot mar wel diep!!:D :D :D
manuel69 zei:
super de super!!!!!je ziet het he un bak hoeft nie groot te zijn!! jou picasso doet het ook goed zo te zien!! :D :D :D

even wat groeifoto's..

Bijlagen

• 105.jpg
    105.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 12
  • 106.jpg
    106.jpg
    166,3 KB · Weergaven: 14
  • 107.jpg
    107.jpg
    131,3 KB · Weergaven: 13
manuel69 zei:
De Picasso doet het uitermate goed. Ik heb nog nooit een stipje ontdekt en ik kan je vertellen dat ie al flink wat veranderingen in mijn bak heeft moeten doorstaan.

Met de twee gele dokters gaat het bovendien ook ongelofelijk goed.

Groetjes Roy

whooo mooie bak ...!

moet je die groei zien ! :D

Hoi allemaal,

ik vond het weer eens tijd voor een updateje. Alles gaat perfect. De vissen doen het prima en de koraaltjes groeien lekker. De kleuren mogen nog wat beter, maar dat komt nog wel.

Ik voer tegenwoordig wat meer, aangezien ik meer vissen heb. Dit belast mijn systeem wel lichtelijk. Wat meer alggroei tot gevolg. Ik ben daarom ook aan het sparen voor een nieuwe afschuimer: de Bubble King 250 Intern. Dit gaat nog wel een half jaartje duren verwacht ik, maar dan zal de flinke belasting niet zo'n probleem meer zijn.

Nou geniet van de foto's...

Bijlagen

• 05.jpg
    05.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 18
  • 03.jpg
    03.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 12
  • 01.jpg
    01.jpg
    183,6 KB · Weergaven: 24
zoals je ziet gaat het prima met de twee gele dokters. Het zijn echt maatjes geworden, die constant bij elkaar zwemmen.

Bijlagen

• 02.jpg
    02.jpg
    119 KB · Weergaven: 5
  • 04.jpg
    04.jpg
    191,8 KB · Weergaven: 4
  • 10.jpg
    10.jpg
    141 KB · Weergaven: 6
nog een paar koraaltjes...

Bijlagen

• 08.jpg
    08.jpg
    176,7 KB · Weergaven: 4
  • 07.jpg
    07.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 4
  • 06.jpg
    06.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 4
en de laatste voor nu...

Bijlagen

• 09.jpg
    09.jpg
    147 KB · Weergaven: 5
Vandaag de bak weer verschoond. Wat geeft dat toch altijd weer een heerlijk gevoel. De koralen kleuren steeds beter.

Ik heb vrijdag nieuwe T5 lampen besteld: 3 x ATI Aquablue Special + 1 ATI Aquablue Plus. Ben benieuwd of de koraaltjes nog mooier gaan kleuren.

Ik zal eerste beginnen met wat groeifoto's:

Bijlagen

• 11.jpg
    11.jpg
    185,4 KB · Weergaven: 7
  • 12.jpg
    12.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 8
  • 13.jpg
    13.jpg
    215,5 KB · Weergaven: 7
nog een aantal:

Bijlagen

• 16.jpg
    16.jpg
    242,3 KB · Weergaven: 7
  • 15.jpg
    15.jpg
    220,1 KB · Weergaven: 6
  • 14.jpg
    14.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 11
nu wederom een overzichtje hoe de koraaltjes en de bak er vandaag voor staan...

Bijlagen

• 17.jpg
    17.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 5
  • 18.jpg
    18.jpg
    220,6 KB · Weergaven: 16
  • 19.jpg
    19.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 10
Back
Bovenaan