U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zo, weer terug van vakantie.
Is altijd spannend om te zien hoe de bak de periode zonder extra aandacht heeft overleefd.
Resultaat: 1 doopvontje dood, 1 zeenaald kwijt, de grote stromingspomp kapot, en de koralen iets van kleur af. Hmmmm. Niet helemaal goed dus. Heb maar gelijk een nieuwe stromingspomp gekocht van 12.000 liter. En water klaar gemaakt voor een flinke wissel!
Over de warmte heb ik me met de ledverlichting geen zorgen hoeven maken!!
ferdyvw zei:Vervelend om te horen!
Heb je enig idee wat er gebeurd is, waardoor je je doopvont kwijt bent? Zeenaald kan natuurlijk altijd gebeuren, aangezien hij niet met de pot mee eet, heeft hij wellicht toch te weinig voedsel kunnen vinden?
Lijkt me toch dat er iets is voorgevallen waardoor ook je koralen van kleur af zijn.
Bevallen je je SOL's verder goed? Ik gebruik ze ook (zie dagboek), en ze bevallen me goed. Qua temperatuur scheelt het, zoals je ook zegt, zeker een paar graden t.o.v. T5/HQI. Maar ik heb alsnog wel wat fannetjes nodig op de sump om hem 26 te houden in een huiskamer waar het soms bijna 30 graden is op een warme dag!
De pomp van 12.000 liter die je gekocht hebt, is een Vortech?Bevallen mij ook goed
![]()
-Kozhedub- zei:Het zit je niet mee de laatste tijd.
Eigenlijk zou je gewoon nooit op vakantie moeten gaan! Kost veel geld en levert veel gedoe opTja... En dan zit ook nog eens m'n vakantie erop!
Tot maandag!
Gaaf filmpje, idd hoop stekken !! Allemaal afleggers uit je eigen bak ? Hoe lang heb je die zeenaald al en wat eet ie bij jou ??
Gr Marco
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.