Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

Vodka heeft bij mij niet zo positie uit gepakt... (afstervende kolonies.)
Dus daar ben ik mee gestopt. Misschien dat ik het wat langzamer moet op bouwen. Een paar maanden geleden wel een fosfaatkiller (Roaphos) ingezet in een zelfgemaakt filtertje.. En langzaam aan komen de kleuren weer heel goed terug. Alleen zijn de kolonies nu iets te klein voor het mooie... maar de groei zit er nog altijd in.. dus dat is alleen maar wachten!!
En ja ja.. ik weet het.. zal komend weekend wel wat foto's maken!!
groeten Bas

dakine zei:
Hee Bas,

Het hangt zeker in de lucht dat parings gedrag had zelf dat mijn doopvond begon te spuiten.
VErder heb ik dezelfde conclusie met de anthiassen dat de kleuren dreigen te verdwijnen.
Overweeg dan ook om met vodka te beginnen om misschien daarmee de kleuren wat terug te krijgen.

Verder heel mooie bak met enorme kolonies zeg super,

Hey Bas,

Wordt het weer niet eens tijd voor een update?

Mijn excuus trouwens nog dat ik de BBK300 net voor je neus heb weggekaaptHello maar volgens mij heb je nu een BBK250 gekocht? Heb ik dat goed gezien?

gr,
Jochem

Haha.. inderdaad, was jij dat..
Maar de 300 zou waarschijnlijk toch net iets te groot zijn voor mijn bakkie.. En ik heb nu een hele mooie (nieuwe) BBK250!!!
Ben er echt superblij mee.. Ga hem straks installeren en dan heel langzaam z'n werk gaan laten doen. Begin eerst met 12 uur per dag, en dan langzaam elke week een uurtje langer. Dit om de plotselinge extremere omslag in waterkwaliteit langzaam te laten plaatsvinden. (hier heeft Tanne helaas vervelende ervaringen mee toen hij z'n bubbleking in gebruik nam, dus vandaar dat ik het even rustiger aan doe.)

groeten Bas

Zelfs een supermarine 250!

Tip: ivm pH en zuurstofgehalte in het begin de hele nacht laten draaien, dan telkens een uurtje langer.

Bas: langzaamaan opbouwen en eventueel in het begin extra voeren. Extra over kool filteren (afstervende bacterieculturen die gifstoffen afgeven) is misschien ook geen gek idee. Koffiekopje is op jouw bak meer dan genoeg. We komen gauw weer eens kijken naar de bak en de katten.

Ik was dit inderdaad ook van plan alleen om het snachts te doen ivm met de pH had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga een BBK300 op 1000 liter zetten, had hiervoor een H&S 200-2xF2001 erop staan en de laatste weken een Bubble Magus 200E2 (die het al stukken beter deed als de H&S). Ik voer wel vrij stevig omdat ik Anthiassen heb zwemmen.

Hoe zit het met de beluchting overdag?

gr,
Jochem

Het is nog even lastig om een ideale afstelling te vinden..
Gisteren goede afschuiming gehad (1 cm drap in de beker), en vanochtend niks in de beker. Wel een vieze schuimkraag in de schuimer zelf, dus heb hem nog even aan laten staan.

Voeren doe ik zowieso heel veel, vanwege m'n anthiassen. En dat is ook de reden waarom ik zo'n schuimer wilde hebben. Voordat ik de anthiassen had voldeet m'n oude schuimer supergoed!! (zie eerder geplaatste foto's).

Wat bedoel je met beluchting overdag, jochem?? lijkt mij niet zo noodzakelijk.

groeten Bas

Geen zin om de ramen schoon te maken, dan maar fotootjes van bovenaf.

Bijlagen

• juli 2009 077.jpg
    juli 2009 077.jpg
    119,5 KB · Weergaven: 11
  • juli 2009 082.JPG
    juli 2009 082.JPG
    225 KB · Weergaven: 11
  • juli 2009 085.JPG
    juli 2009 085.JPG
    263,8 KB · Weergaven: 14
:goed: Mooie kleuren weer hoor Bas!!

:goed: Mooie kleuren weer hoor Bas!!

Dankje. Het geldt alleen niet voor alle koralen. Er zijn ook een aantal stukjes bij die het gewoon even niet lekker doen... Maar dat komt ook vooral omdat ik er de laatste tijd even niet zoveel tijd voor heb.
Ik moet nodig de inrichting even grondig aanpakken, dat alle koralen weer meer van het licht kunnen genieten.

groeten Bas

Even een update van voor het weekend...

waterwaarden.. :o
Nitraat van 50
en een duidelijk meetbaar fosfaatgehalte...
Te lage KH waarde en Calcium gehalte

duss.. afgelopen weekend maar 200 liter water ververst. en een nieuwe fosfaatfilter aangeschaft.. nu langzaam in gebruik aan het nemen. Ook m'n kalkreactor maar weer in gebruik genomen.

Ik zal komende week wel weer een aantal metingen doen om te kijken of het de goede kant uit gaat... M'n koralen hebben overigens niet zoveel problemen.. kleuren kunnen wel wat feller... maar alles doet het nog wel prima.

Heb maar besloten dat ik wel weer wat meer tijd in deze hobby mag gaan steken. ;)

groeten Bas

Even een update van voor het weekend...

waterwaarden.. :o
Nitraat van 50
en een duidelijk meetbaar fosfaatgehalte...
Te lage KH waarde en Calcium gehalte

duss.. afgelopen weekend maar 200 liter water ververst. en een nieuwe fosfaatfilter aangeschaft.. nu langzaam in gebruik aan het nemen. Ook m'n kalkreactor maar weer in gebruik genomen.

Ik zal komende week wel weer een aantal metingen doen om te kijken of het de goede kant uit gaat... M'n koralen hebben overigens niet zoveel problemen.. kleuren kunnen wel wat feller... maar alles doet het nog wel prima.

Heb maar besloten dat ik wel weer wat meer tijd in deze hobby mag gaan steken. ;)

groeten Bas
Ben benieuwd, komen gauw weer eens kijken! Meer tijd heb ik hier ook nodig, verkopen ze dat ergens? ;)

Ben benieuwd, komen gauw weer eens kijken! Meer tijd heb ik hier ook nodig, verkopen ze dat ergens? ;)

Hey Tanne...
Was dat een berichtje vanuit het paradijs?? Daar verkopen ze tijd in luchttanks, voor maar 1 uurtje van je tijd ben je weer een stuk ongelukkiger over je eigen bak. :biggrin: Dus bespaar je alle ellende en hou je hoofd boven water! ;) Mocht je toch de sprong in het blauwe gaan maken, vergeet dan niet een kijken te nemen bij Leguan 1en 2 bij Bunaken yland!!! .. En sla ook Lembey strait niet over!... :cool: :cool: :cool:
Ben zeer benieuwd naar de verhalen en de foto's...
spreek je snel..
mzzls

Gisteravond weer wat metingen gedaan.. Is al iets beter dan vorige keer..

NO3: 50 mg/l
PO4: 0.25 mg/l
KH : 10
Ca : 380 mg/l

Heb gisteravond dan ook maar meteen m'n nieuwe fosfaatfilter van AC in gebruik genomen.. Ben benieuwd.

Even een paar foto's hoe de bak er nu bij staat.

Bijlagen

• Tunesie 005.JPG
    Tunesie 005.JPG
    178,5 KB · Weergaven: 60
  • Tunesie 006.JPG
    Tunesie 006.JPG
    235,2 KB · Weergaven: 32
  • Tunesie 017.JPG
    Tunesie 017.JPG
    262,6 KB · Weergaven: 35
Hé Bas,
Je bak staat er goed bij :goed:.
Toch maar weer een japonicus? ;)
Hij is wel erg mooi.
Hoe lang heb je deze al zwemmen?

Even een paar foto's hoe de bak er nu bij staat.

Toen ik je gisteren sprak klonk het alsof 't er best beroerd bij zou staan... Jij mag niet klagen! Maar als 't fosfaat eenmaal nog lager is, wordt 't nog beter!

Als je trouwens van die grote Acro een keer een stekje hebt... ;)

idd netjes hoor je bak.
en dat wat tanne zegt of waarschijnlijk bedoelt mooi acrotje heb je staan hoor.

ff tussen neus en lippen door ben ff kwijt hoe deze vis ook alweer heet.
ik ken er vanaf gister niet meer op komen.
wordt gek van me zelf.

Bijlagen

• Tunesie%20017.JPG
    Tunesie%20017.JPG
    50,3 KB · Weergaven: 22
het is iig een anthias haha verder heb ik ook geen idee

hij heeft oo kzo'n NL naam.

"Je staat in de winkel en je zegt tegen de verkoper ik wil die.............."

weet-het-nietweet-het-niet

Back
Bovenaan