Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

We zijn weer een tijdje verder... tijd voor een updatje..

aantal grote veranderingen in m'n visjes bestand...
De janssi zeenaalden (Doryrhamphus janssi) heb ik al heeeeeel lang niet meer gezien, dus ben bang dat ze er niet meer zijn.

Wat ik de afgelopen periode heb toegevoegd zijn:
2 stuks Pterapogon kauderni
6 stuks Chromis viridis
5 stuks Pseudanthias squamipinnis
5 stuks Pseudanthias tuka

De anthiassen wil ik in de toekomst misschien nog meer in aantal uitbreiden, maar voorlopig even aankijken hoe dit gaat. Tot nu toe gaat het prima! Ik moet alleen wel ontzettend veel voeren, maar heb er voledig vertrouwen in dat mijn bak (en dus de koralen en schuimer) dit aan kan.

even een paar fotootjes... (ziet er naar mijn idee allemaal weer lekker fleurig en kleurig en lekker druk uit! :D )

groetjes Bas

Bijlagen

• anthias 004.JPG
    anthias 004.JPG
    405 KB · Weergaven: 61
  • anthias 006.JPG
    anthias 006.JPG
    396,7 KB · Weergaven: 25
  • anthias 012.JPG
    anthias 012.JPG
    400,6 KB · Weergaven: 31
  • anthias 014.JPG
    anthias 014.JPG
    379,1 KB · Weergaven: 28
  • anthias 018.JPG
    anthias 018.JPG
    345,5 KB · Weergaven: 37
en nog meer...

Bijlagen

• grondel 003.JPG
    grondel 003.JPG
    166 KB · Weergaven: 27
  • anthias 087.JPG
    anthias 087.JPG
    353,8 KB · Weergaven: 17
  • anthias 026.JPG
    anthias 026.JPG
    263,8 KB · Weergaven: 24
  • anthias 022.JPG
    anthias 022.JPG
    255,2 KB · Weergaven: 21
Squamipinnissen zijn een mooie aanwinst! Ik ben heel benieuwd hoe de tuka's het gaan doen. Waar heb je ze gekocht?

Ik kom gauw weer eens kijken :)

Tanne zei:
Squamipinnissen zijn een mooie aanwinst! Ik ben heel benieuwd hoe de tuka's het gaan doen. Waar heb je ze gekocht?

Ik kom gauw weer eens kijken :)
altijd welkom! :)

Heb de anthiassen bij AC vandaan... :goed: inderdaad erg mooie visjes in goede conditie. De Squamipinnissen eten erg goed, de tuka's zijn nog een beetje onwennig met eten, maar beginnen het een beetje te leren. Ben zelf ook benieuwd hoe ze het gaan doen!

Kleurt goed die nieuwe aanwinsten Bas :) :goed: !!

Heel erg mooi Bas. Wat een kleurenpracht aan vis!

Ik durf zelf nog niet aan de tuka's te beginnen. De squamipinnisen zwemmen bij mij ook al een aardig tijdje rond. Zijn een stuk makkelijker houdbaar.

Waar ik in het verleden moeite mee bleek te hebben, waren de chromisjes. Ze verdwenen langzaam allemaal uit mijn bak. Dit hoor je erg vaak. In het begin gaat het perfect, maar er valt er steeds weer eentje uit.

Nou ik hoop dat je heel veel geluk hebt met je nieuwe aankopen. Het is in ieder geval een geweldig gezicht.

Gr. Roy

Hoi Bas,

Echt een schitterende bak die je daar hebt staan. Wat dat betreft nog altijd
een voorbeeld voor mij. De opbouw, kleuren, vissen, kortom het totaalplaatje
.......waanzinnig mooi.
Ik zou nog steeds een keertje komen kijken, maar dat is er nog steeds niet van
gekomen. Wat mij betreft zou ik snel eens langskomen om de bak in het echt te
zien. Ik kan hiervan ongetwijfeld nog een heleboel van leren. Aangezien ik in het zelfde maffe dorp woon, moet dat geen probleem zijn.

Groet Arnold

Een mooie verzameling dieren en ze zien er allemaal erg goed uit....

Dankjewel! Tuurlijk ben je van harte welkom hier, we spreken nog wel wat af!

arends meterbak zei:
Hoi Bas,

Echt een schitterende bak die je daar hebt staan. Wat dat betreft nog altijd
een voorbeeld voor mij. De opbouw, kleuren, vissen, kortom het totaalplaatje
.......waanzinnig mooi.
Ik zou nog steeds een keertje komen kijken, maar dat is er nog steeds niet van
gekomen. Wat mij betreft zou ik snel eens langskomen om de bak in het echt te
zien. Ik kan hiervan ongetwijfeld nog een heleboel van leren. Aangezien ik in het zelfde maffe dorp woon, moet dat geen probleem zijn.

Groet Arnold

Jan_C. zei:
Een mooie verzameling dieren en ze zien er allemaal erg goed uit....
dankjullie allen voor de complimenten!

De tuka's zijn nog steeds wat onwennig met eten, maar ze eten wel! :) Nog niet zoveel als de squamipinnissen, want die zijn echt lekker dik. De tuka's zijn wat slanker, maar gelukkig niet mager!! (ik voer nu ongeveer 6 keer per dag een diepvriesblokje)

even een filmpje voor het idee hoe de kleuren door elkaar heen zwemmen. :D (filmpje is geen optimale kwaliteit, maar het gaat om het idee.)

Ziet er toch mooi uit! Is jammer van Youtube dat de resolutie zo laag moet zijn.

Paul

Paul zei:
Ziet er toch mooi uit! Is jammer van Youtube dat de resolutie zo laag moet zijn.

Paul
dankje!... Is inderdaad jammer van de slechte kwaliteit, is ook met een simpel fotocameraatje opgenomen. Zal eens kijken of ik binnenkort een echte camera kan gebruiken.

Heb je die juffertjes trouwens allemaal al gevangen?

Heb voor 2/3 de juffertjes te pakken... de laatste die er nog in zit is nog te lastig om te pakken te krijgen, maar gelukkig helpt 't varkentje en biggetje een beetje mee door hem af en toe door de bak te jagen. Met een beetje geluk wordt deze dan ook de overloop in gejaagd.

Tanne zei:
Heb je die juffertjes trouwens allemaal al gevangen?

overzicht 28 okt.

Bijlagen

• aquarium okt 2008[1].jpg
    aquarium okt 2008[1].jpg
    201,3 KB · Weergaven: 78
Ziet er mooi uit.

Moet maar weer eens langskomen met mn camara ;)

Gr Erik

ErikK zei:
Ziet er mooi uit.

Moet maar weer eens langskomen met mn camara ;)

Gr Erik
Goed idee Erik! van harte welkom hier!!

Mooi! Wat komt er nou bij op ons shopping-dagje?

Sampai jumpa, ofwel 'dag' in het Maleis ontbreekt aan je groetenlijstje in je handtekening ;)

Tanne zei:
Mooi! Wat komt er nou bij op ons shopping-dagje?

Sampai jumpa, ofwel 'dag' in het Maleis ontbreekt aan je groetenlijstje in je handtekening ;)
Oke.. handtekening is bijgewerkt! :cool:

Ik ga zeer binnenkort es flink snoeien... calendrium en monti's rechts boven (verbergen een stromingspomp) hebben lelijke plekken in het midden, dus moeten even grondig uit elkaar gesloopt worden. en ook de Acropora formosa is dan de klos en zal een flink stuk ingekort worden om er weer een mooiere vorm in te krijgen. dus zal dan plek genoeg creeeren voor nieuwe leuke stukjes... en je weet welke visjes er nog op m'n verlanglijstje staan he! ;) Dus dat shoppingdagje komt wel goed!!...

Oh.. vergeet in een update te melden dat ik weer een 'geweldige' aankoop heb gedaan: een voederautomaat!!
De anthiassen eten namelijk ook droogvoer! Dus het is nu nog makkelijker om veel te voeren! de automaat geeft nu ook nog eens 6x per dag een beetje droogvoer! + de 6x diepvries per dag!!!... Komt hopelijk een beetje in de richting om de anthiassen aan hun voedselbehoefte te voorzien!
Ik zie overigens ook al de kleuren van m'n koralen enigzins terug lopen... dus grote waterwissel gedaan, zandbodem vervangen. (magisch flesje toegevoegd)... Maar zie nu nog geen verbetering! :o ...
Zal weer gewoon een oude gewoonte moeten terug nemen om minstens 1 keer per maand 200 liter te verversen.. (doe ik nu eens in de 3 maanden :o :o :o )

tot zover dit nachtelijke bezoek aan het forum...

Back
Bovenaan