Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

Ivan1407 zei:
Vraagje:

als je kijkt naar het groene steenkoraal links op de laatste foto van de vorige post dan zie je de takken vooral recht naar boven groeien en weinig horizontale vertakking. Komt dit door lichtgebrek? Ik wil dit koraal ook gaan houden maar hoop op een meer sferische groei.
Ik denk niet dat het door lichtgebrek komt, de Acropora formosa staat direct onder een HQI brander. ;) . Maar een andere theorie. Misschien dat een koraal niet vertakt als het te dicht bij andere takken in de buurt staat? Ik merk aan veel koralen dat die pas vertakken op het moment ze redelijk vrij staan. Weet niet of dit waar is... misschien dat de 'echte' koralenkenners hier een antwoord op hebben. Ook is het wel waar dat bij mensen met koraalpikkende (niet reef-safe) vissen de koralen meer vertakkingen hebben. Maar persoonlijk zou ik dit niet aanraden om koralen goed te laten groeien. Maar misschien dat er meer vertakkingen ontstaan als ik alle bovenpunten even wegknip (heb ik ook weer stekken in de aanbieding. ;) )

groetjes Bas

Boarder zei:
Hé Bas,

Prachtige bak hoor! Even een vraagje over die streamers: staan deze direct gericht op een aantal koralen (de groene formosa bijv.), of zie ik dit verkeerd?

Kunnen deze koralen daar tegen?

Gr. Roy

De linker streamer heeft in het begin een stuk lager gehangen en blies toen over de formosa heen, maar omdat deze ook wil groeien, groeide hij er meer om heen. Lastig uit te leggen, maar het voorste deel groeide harder en beter dan het deel wat dus met die stroming te maken had, dat groeide meer zijwaarts om de stroming te omzeilen. (zit nu op m'n werk, maar zal vanavond proberen om een fotootje te maken om het uit te leggen) Nu de pomp hoog hangt krijg ik dat probleem nu weer, omdat de formosa ook niet stil zit en ook omhoog groeit. Maar in principe is de formosa best sterk, maar echte directe stroming moet je altijd proberen te vermijden.

groetjes Bas

en dan nu de foto...

Bijlagen

• foto 104.jpg
    foto 104.jpg
    367,8 KB · Weergaven: 32
Hoi Bazzman in het echt vindt ik hem toch nog mooier :D
even aan het lezen geweest in de map die ik ff van je heb staat idd een hoop in :)
Greetz

hgpeep zei:
Hoi Bazzman in het echt vindt ik hem toch nog mooier :D
even aan het lezen geweest in de map die ik ff van je heb staat idd een hoop in :)
Greetz

Hee Buurman,
Dankje dankje! Ik zag dat je zelf ook een dagboekje hebt opgestart! Leuk! :goed:
Ik kijk zelf ook regelmatig hoe mijn bak ooit begon... (zie pagina 1 van m'n dagboek ;) )
Is wel aardig interessant om de veranderingen regelmatig even in beeld te brengen, dan zie je hoe je bak in de loop van de tijd steeds veranderd.

mzzls

Bazzman zei:
Tijd om naar de kapper te gaan?:rolleyes: .. om weer even in model te knippen... (zie hier hoe ie ooit begon.)
En daar ging ie dan! :eek:

Bijlagen

• foto 144.jpg
    foto 144.jpg
    379,7 KB · Weergaven: 32
  • foto 148.jpg
    foto 148.jpg
    283,8 KB · Weergaven: 40
  • foto 149.jpg
    foto 149.jpg
    246,9 KB · Weergaven: 34
  • foto 153.jpg
    foto 153.jpg
    197,2 KB · Weergaven: 44
Ook gelijk even getest hoe het zou staan als ik de boom eruit zou laten... :rolleyes:

Bijlagen

• foto 152.jpg
    foto 152.jpg
    305,1 KB · Weergaven: 54
  • foto 154.jpg
    foto 154.jpg
    353,2 KB · Weergaven: 27
mars zei:
Je gramma lijkt de ruimte wel te kunnen waarderen ;)
De gramma's zijn juist de visjes die altijd in die steen sliepen onder een dekentje van groene sterpoliep. :D Maar nu zie je ze 's nachts gewoon in een holletje van die steen liggen. :p

Hé Bas,

ik zat hier al enige tijd op te wachten. Wat een verschil zeg! Ik vind het totale aquarium nu veel mooier en ruimtelijker ogen. Ik vond de sterpoliep pilaar overheersen.

Dus wat mij betreft is dit een hele goede verbetering.

Gr. Roy

Grote verbetering inderdaad. Prachtig die A.formosa ! Dat gaat een joekel worden ! :goed:

Ben ik het zelf eigenlijk ook wel mee eens. Binnenkort zal de boom in de verkoop komen. Eerst moet ie nog een beetje herstellen van de snoeierij.

groetjes Bas

Boarder zei:
Hé Bas,

ik zat hier al enige tijd op te wachten. Wat een verschil zeg! Ik vind het totale aquarium nu veel mooier en ruimtelijker ogen. Ik vond de sterpoliep pilaar overheersen.

Dus wat mij betreft is dit een hele goede verbetering.

Gr. Roy

he bazzman je hebt een mooie bak man ik hoop datde bak van mij ook zo mooi word ik ben in iedere geval goed begonnen

maikel. zei:
he bazzman je hebt een mooie bak man ik hoop datde bak van mij ook zo mooi word ik ben in iedere geval goed begonnen
Dankjewel...
hier weer even wat detailfotootjes

groetjes Bas

Bijlagen

• foto 171.jpg
    foto 171.jpg
    308,5 KB · Weergaven: 13
  • foto 170.jpg
    foto 170.jpg
    278,8 KB · Weergaven: 13
  • foto 169.jpg
    foto 169.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 11
  • foto 167.jpg
    foto 167.jpg
    248,2 KB · Weergaven: 11
  • foto 165.jpg
    foto 165.jpg
    327,2 KB · Weergaven: 12
De koralen groeien steeds groter en komen dan ook dichter op elkaar te staan... dat wordt dus vechten om een plekje :o .

Bijlagen

• foto 176.jpg
    foto 176.jpg
    330,2 KB · Weergaven: 16
  • foto 174.jpg
    foto 174.jpg
    201,4 KB · Weergaven: 12
Mooi Bas :goed: .........morgen eens wat plaats maken :D !! Groeten en tot morgen!!

Eindelijk ruimte! :D

Was gezellig, volgende keer bij jou Manuel!

groetjes Bas

manuel69 zei:
Mooi Bas :goed: .........morgen eens wat plaats maken :D !! Groeten en tot morgen!!

Bijlagen

• foto 002.jpg
    foto 002.jpg
    280,7 KB · Weergaven: 46
  • foto 004.jpg
    foto 004.jpg
    345 KB · Weergaven: 27
Is goed Bas volgende keer bij mij,was gezellig :goed: !! Pilaar heeft al un mooi plek en heb de losse stukken er maar tussen gefrommeld :D !! Prettige vakanties alvast....de tweede vakantie ben ik wel un beetje jaloers op...... mooie vrouwkes daar ;) :D !! Jammer dat je kleuren op de foto's minder zijn dan in werkelijheid!! Mooie bak heb je :goed: !!

mvg Manuel!!
Bazzman zei:
Eindelijk ruimte! :D

Was gezellig, volgende keer bij jou Manuel!

groetjes Bas

Back
Bovenaan