Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

en we gaan vrolijk verder...

Bijlagen

• Foto 078.jpg
    Foto 078.jpg
    319,2 KB · Weergaven: 14
  • Foto 081.jpg
    Foto 081.jpg
    217,1 KB · Weergaven: 13
  • Foto 111.jpg
    Foto 111.jpg
    387 KB · Weergaven: 17
  • Foto 117.jpg
    Foto 117.jpg
    370,8 KB · Weergaven: 14
  • Foto 118.jpg
    Foto 118.jpg
    331,9 KB · Weergaven: 12
Dat ziet er Top uit Bas :goed: !! Blijft die rode tepelanemoon goed op zn plek staan en heeft tie al eens gewandeld? mvg Manuel!!

...

Bijlagen

• Foto 187.jpg
    Foto 187.jpg
    261 KB · Weergaven: 16
  • Foto 190.jpg
    Foto 190.jpg
    225 KB · Weergaven: 11
  • Foto 169.jpg
    Foto 169.jpg
    332,1 KB · Weergaven: 23
  • Foto 132.jpg
    Foto 132.jpg
    361,9 KB · Weergaven: 32
  • Foto 127.jpg
    Foto 127.jpg
    317,1 KB · Weergaven: 16
en dit zijn voorlopig de laatste plaatjes voor vandaag!

Bijlagen

• Foto 193.jpg
    Foto 193.jpg
    369,5 KB · Weergaven: 36
  • Foto 171.jpg
    Foto 171.jpg
    368 KB · Weergaven: 13
  • Foto 148.jpg
    Foto 148.jpg
    350,8 KB · Weergaven: 28
  • Foto 138.jpg
    Foto 138.jpg
    407 KB · Weergaven: 30
  • Foto 136.jpg
    Foto 136.jpg
    385 KB · Weergaven: 23
manuel69 zei:
Dat ziet er Top uit Bas :goed: !! Blijft die rode tepelanemoon goed op zn plek staan en heeft tie al eens gewandeld? mvg Manuel!!
Dankjewel Manuel! Vind het een groot compliment om dat van jou te horen.

De anemoon wandelt niet zo graag door het zand en zit graag in een steen met gaten waar ie lekker in weg kan kruipen. Dus hierdoor blijft ie redelijk goed op z'n plekje ztten. Het probleem is alleen dat ie niet te stoppen is met delen, dus dat er teveel anemonen op de steen komen, en dan wil er nog wel es eentje weglopen. Maar met een beetje handigheid en geduld is die dan wel weer te pakken te krijgen, op dit moment heb ik er ook weer net een ontsnapte anemoon 'gevangen' die zit dus in het drijfbakje (links bovenin) te wachten op een nieuwe eigenaar.

groetjes bas

Jou bak is schitterend Bas.......hoort echt bij de topbakken :goed: !! Ik twijfel al lang om un rode tepelanemoon te plaatsen maar denk dat ik er toch maar aan ga beginnen als mn nieuwe bak weer draaid.....laat hem maar lekker delen dus :D kan ik gelijk jou bak eens life bewonderen :) ;) !! Ga zo door :goed: !! mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Jou bak is schitterend Bas.......hoort echt bij de topbakken :goed: !! Ik twijfel al lang om un rode tepelanemoon te plaatsen maar denk dat ik er toch maar aan ga beginnen als mn nieuwe bak weer draaid.....laat hem maar lekker delen dus :D kan ik gelijk jou bak eens life bewonderen :) ;) !! Ga zo door :goed: !! mvg Manuel!!
Je bent hier uiteraard van harte welkom! Ik kan ook haast niet wachten tot ik bij jou weer mooie plaatjes te zien krijg in je dagboek! succes met de nieuwe opstart!

groetjes Bas

Bedankt Bas......... we zien mekaar :) ;) !! mvg Manuel!!
Bazzman zei:
Je bent hier uiteraard van harte welkom! Ik kan ook haast niet wachten tot ik bij jou weer mooie plaatjes te zien krijg in je dagboek! succes met de nieuwe opstart!

groetjes Bas

Wow !!!! Prachtige dieren en tot in de puntjes verzorgd ! Echt een plaatje !:goed:

groet
jw

even een kleine update:

m'n nieuwe kalkreactor in gebruik genomen.. ik vond een iets grotere namelijk geen overbodige luxe...
Ik heb de uitstroom van de nieuwe wel aangesloten op de oude zodat er een nog groter watervolume onstaat.. en hier kon ik makelijk m'n PH-controller op aansluiten. Weet nog niet of het echt goed werkt, maar het lijkt er op van wel..

groetjes Bas

Bijlagen

• kalkreactor.jpg
    kalkreactor.jpg
    263,8 KB · Weergaven: 29
Groeien doet ie in ieder geval wel!!! :D

zie hier hoe die ooit in mijn bak begon, en hier op z'n huidige plekje..

groetjes Bas

Bijlagen

• foto 014.jpg
    foto 014.jpg
    352,8 KB · Weergaven: 14
  • foto 016.jpg
    foto 016.jpg
    379,8 KB · Weergaven: 21
Wow !!! Dat ziet er heeel goed uit ! We want more ! :goed:

jwre zei:
Geen sneak preview ? ;)
Ik heb nog overwogen een uitsnede te maken zodat je net geen hele zinnen had... Maar dat was te flauw geweest :D

Bijlagen

• bas.JPG
    bas.JPG
    65,2 KB · Weergaven: 100
Tanne zei:
Ik heb nog overwogen een uitsnede te maken zodat je net geen hele zinnen had... Maar dat was te flauw geweest :D
Ik kan het zo ook niet lezen, maar het ziet er in ieder geval erg goed uit !:goed:

danku, danku...

nog even een paar kiekjes dan...

op de eerste foto zie je hoe ik m'n streamer steeds beter uit het zicht weg werk, (zolang het koraal maar blijft groeien).. of je plakt er een visje voor.. :D

Groetjes..

Bijlagen

• foto 032.jpg
    foto 032.jpg
    266,8 KB · Weergaven: 13
  • foto 038.jpg
    foto 038.jpg
    287,3 KB · Weergaven: 16
  • foto 028.jpg
    foto 028.jpg
    297,2 KB · Weergaven: 20
  • foto 035.jpg