Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

loulou zei:
amai Bassy, dit ziet er geen leukerd uit :eek:
Wel een mooie foto
Nee is zekers geen lievertje... Als een koraaltje weer net moeilijk nieuwe groeipuntjes heeft gevormd en die eindelijk lekker willen gaan groeien, schraapt deze KL#$&TE krap de groeipunten af. Het vervelende is dat ik hem al een paar keer bijna te pakken had, maar dat ie net iets slimmer is in dat doolhof van koraaltjes...
En dan zit ie me weer uit te lachen op de bodem onder een steen... :mad:

ach.. ik blijf de strijd aangaan!

nog even een fotootje erbij van een blauw acrootje die regelmatig mooi uitloopt, maar waarvan dan weer alle mooie groeipuntjes worden 'gesnoeid'.

Bijlagen

• krab 3.JPG
    krab 3.JPG
    345,3 KB · Weergaven: 17
  • krab 4.JPG
    krab 4.JPG
    279,6 KB · Weergaven: 16
  • acro blauw.JPG
    acro blauw.JPG
    430,5 KB · Weergaven: 15
even een paar fotookes.

Bijlagen

• royalgamma1.JPG
    royalgamma1.JPG
    309,9 KB · Weergaven: 37
  • royalgamma2.JPG
    royalgamma2.JPG
    393,4 KB · Weergaven: 12
even een update plaatje hoe de boom met groene sterpoliep zich heeft ontwikkeld. Deze steen staat links voorin, maar de vissen vinden het leuk om er rondjes omheen te blijven zwemmen ;) . Hoeven ze elkaar tenminste niet constant te zien. :p

Bijlagen

• boompje3.JPG
    boompje3.JPG
    454,1 KB · Weergaven: 15
  • boompje2.JPG
    boompje2.JPG
    408,9 KB · Weergaven: 15
  • boompje1.JPG
    boompje1.JPG
    484,3 KB · Weergaven: 18
Hoi Bazz das kl..e ja :mad: ,heb je al un krabbenval geprobeert?! Schitterende foto's trouwens ;) mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Hoi Bazz das kl..e ja :mad: ,heb je al un krabbenval geprobeert?! Schitterende foto's trouwens ;) mvg Manuel!!
Nee dat nog niet... Maar misschien dat het inderdaad wel wat sneller en beter werkt dan het iedere keer zelf weer te proberen. (en dan uitgelachen worden door het beessie, omdat het niet wil lukken! :( )

Even een mooi plaatje van een wel erg leuk krabbetje! Die overigens altijd te vinden is in m'n mooiste koraaltje.

Bijlagen

• koraalkrab1.JPG
    koraalkrab1.JPG
    431,4 KB · Weergaven: 25
  • koraalkrab2.JPG
    koraalkrab2.JPG
    333,2 KB · Weergaven: 23
  • tafel.JPG
    tafel.JPG
    462,7 KB · Weergaven: 17
Ja zo'n val is ideaal.....niet schrikken s'morgens hoeveel erin zit,kheb de hele week krabsalade gegeten :D ;) !! suc6!! mvg Manuel!!
Bazzman zei:
Nee dat nog niet... Maar misschien dat het inderdaad wel wat sneller en beter werkt dan het iedere keer zelf weer te proberen. (en dan uitgelachen worden door het beessie, omdat het niet wil lukken! :( )

Even nog een paar fotootjes van een doorkijkje, waar de vissen wel graag poseren voor de foto! :p

en nog een overzichtje. op de bodem staan een aantal stekken van de grote vingerleder.

Bijlagen

• DSC03002.JPG
    DSC03002.JPG
    422,7 KB · Weergaven: 25
  • DSC03004.JPG
    DSC03004.JPG
    406,3 KB · Weergaven: 70
  • overzichtfoto.JPG
    overzichtfoto.JPG
    399,6 KB · Weergaven: 74
Jeetje wat een mooi ingericht aquarium.

Ik zal mn nikon maar meenemen als ik jou kant op kom voor die vinger leder.

Gr Erikk

wat groeit jouw "groene boom'' ontzettend hard. heel erg gaaf gezicht.

De bak doet het heel goed:goed:

gr Wouter

ErikK zei:
Jeetje wat een mooi ingericht aquarium.

Ik zal mn nikon maar meenemen als ik jou kant op kom voor die vinger leder.

Gr Erikk
dankjedankje!

Dat wilde ik inderdaad nog aan je vragen. Volgens mij heb ik je al ontmoet in Delft bij Sorg en je foto's die je maakt vind ik prachtig. Ik heb zelf nog steeds geen camera, dus leen hem af en toe van m'n vader maar daar moet ik nog meer mee spelen om de echte prachtplaatjes eruit te toveren.
Ik hoor het wel van je wanneer je langs wilt komen.

groetjes Bas

kayak.nl zei:
wat groeit jouw "groene boom'' ontzettend hard. heel erg gaaf gezicht.

De bak doet het heel goed:goed:

gr Wouter
Het groeit inderdaad erg hard. Erg leuk gezicht! zeker 's avonds in het blauwe licht. Ik heb er af en toe alleen een beetje spijt van dat ik de 'boom' niet heb vol gezet met zoanthus soorten. maarja, dit is ook leuk. En de buttons heb ik aan de rechterkant ook al een steen vol mee.

Bazzman zei:
dankjedankje!

Dat wilde ik inderdaad nog aan je vragen. Volgens mij heb ik je al ontmoet in Delft bij Sorg en je foto's die je maakt vind ik prachtig. Ik heb zelf nog steeds geen camera, dus leen hem af en toe van m'n vader maar daar moet ik nog meer mee spelen om de echte prachtplaatjes eruit te toveren.
Ik hoor het wel van je wanneer je langs wilt komen.

groetjes Bas
Dat klopt dat ik je heb gezien bij Sorg.

Ik kan je dan wel wat instellingen van de camara leren en er een gezellig avondje van maken.

Ik laat het je zo snel mogelijk weten. Maar hou rekening met 2 weken.

Gr ERik

ErikK zei:
Dat klopt dat ik je heb gezien bij Sorg.

Ik kan je dan wel wat instellingen van de camara leren en er een gezellig avondje van maken.

Ik laat het je zo snel mogelijk weten. Maar hou rekening met 2 weken.

Gr ERik
Is goed hoor, je stekkie staat hier veilig! ;)

Na al die positieve reacties zal ik ook maar een koraaltje laten zien die de verkeerde kant op gekleurd is... :o . Blijkbaar heeft deze de periode dat ik wel wat belangrijkers aan me kop had dan het onderhouden van de bak niet helemaal 'vlekkeloos' doorstaan.
Hier dus een plaatje van hoe de Acropora indigo er op dit moment bij staat. Kijk en vergelijk. :o

gr. Bas

Bijlagen

• acropora indigo.JPG
    acropora indigo.JPG
    365,4 KB · Weergaven: 23
Die lijkt echt iets te missen. Heb je de inhoud van dat flesje al gebruikt? Ik vraag me namelijk af of dat veel (positief) effect op dit koraal zou hebben.

Ik vrees met grote vrezen voor dit koraal. De aanvankelijke kleur vond ik te bruin, nu is hij te bleek. En het lijkt alsof het weefsel aan de basis af aan het sterven is. Kijk hier mee uit!!

Back
Bovenaan