Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

Tanne zei:
Die lijkt echt iets te missen. Heb je de inhoud van dat flesje al gebruikt? Ik vraag me namelijk af of dat veel (positief) effect op dit koraal zou hebben.

Ik vrees met grote vrezen voor dit koraal. De aanvankelijke kleur vond ik te bruin, nu is hij te bleek. En het lijkt alsof het weefsel aan de basis af aan het sterven is. Kijk hier mee uit!!
Ik denk dat ik hem missschien moet veranderen van plaats in de bak. Hij staat nu bijna op de bodem, misschien dat ie meer licht nodig heeft? Ik zal hem morgen wel even op een ereplaats neer zetten... ;)
En zal ik dan maar met dat flesje wachten? of zal het allicht een verbetering kunnen geven? :confused:

Beter wachten. En een keertje extra verversen!

De acro lijkt zich redelijk te herstellen. Hij is niet meer zo bleek en begint weer wat meer kleur te krijgen, maar bruin is nog alijd bruin... En dat is nog steeds niet de groengele kleur die hij vroeger had. :o Inmiddels heb ik hem van plaats geruild met het druifjeskoraal zodat de acro ook wat beter in het licht staat.
Dat was het dan weer even, en natuurlijk geen nieuwe foto want ik heb de camera niet meer hier...
groetjes Bas

Afgelopen vrijdag bij AC zo'n nachtlampje gehaald met 4 blauwe ledjes...

WAT EEN GAAF GEZICHT!!! :D

Het is nu helemaal moeilijk om 's nachts te gaan slapen, want het ziet er zo spectaculair uit in het donker! Hij staat gericht op de groene formosa want die geeft een super fluoriserend effect!

Effe een fotootje vanuit me telefoon...

Bijlagen

• Koraal3.jpg
    Koraal3.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 463
  • Koraal4.jpg
    Koraal4.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 463
Erg mooi effect, zou het koraal er geen last van hebben dat deze de hele nacht in het licht staat ?

ziet er cool uit! Misschien dat ik dit ook nog ooit doe, mits het niet schadelijk is voor het koraal zoals JW al aangeeft.

Groetjes Roy

jwre zei:
Erg mooi effect, zou het koraal er geen last van hebben dat deze de hele nacht in het licht staat ?
Ik denk het niet hoor. Het koraal zet z'n poliepen ver uit! is ook wel gaaf om zo te zien! En in vergelijking met een simpel TL verlichting zie je de extra lichtbundel niet eens, zo zwak is het licht.

gr. Bas

Die van mij staat ook in de bundel van zo'n lampje. Het koraal lijkt er geen nadeel van te hebben. Overigens is het in de natuur 's nachts ook zelden écht donker. Als je met een nachtduik je lamp uit doet zie je, nadat je ogen aan de duisternis gewend zijn, toch nog best veel.

Bijlagen

• groenejuffers.JPG
    groenejuffers.JPG
    408 KB · Weergaven: 57
Ben vandaag even bij WW geweest om even een emmertje zout te halen...

Maar heb toch ook maar besloten om mezelf even te trakteren op nieuwe visjes. (had ik wel verdient:p ). Het zijn 4 Nemateleotris magnifica. De visjes zwemmen veel in het open water van de bak, waardoor het geheel iets mooier en voller kleurt (terwijl het maar 4 visjes zijn). Maar alle andere vissen zijn hierdoor ook minder schuw en zwemmen nu ook wat meer in de open ruimte.
Ook heb ik 3 poetsgarnaaltjes meegenomen.

tot zover deze update maar weer..

Groetjes Bas

Eindelijk... Heb ik mezelf dan toch getrakteerd op een cameraatje...

een Canon powershot A530. Ik ben er nog maar net mee aan het spelen, dus ik moet alle dingen nog 'ontdekken', maar als er mensen zijn met tips? is altijd welkom!

nu dan maar even een paar kiekjes...

gr. Bas

Bijlagen

• foto 117.jpg
    foto 117.jpg
    294,5 KB · Weergaven: 92
  • foto 110.jpg
    foto 110.jpg
    333,3 KB · Weergaven: 30
  • foto 108.jpg
    foto 108.jpg
    328,8 KB · Weergaven: 27
Goeie foto's Bas :goed: !!

manuel69 zei:
Goeie foto's Bas :goed: !!
Dankje! .. ik sta er zelf ook van te kijken.. Maar ben ook ook wel zo trots op om er meer te laten zien hoor. (zowel de foto's als de koraaltjes)

Hierbij een paar :D :D :D

Bijlagen

• foto 131.jpg
    foto 131.jpg
    380,9 KB · Weergaven: 17
  • foto 129.jpg
    foto 129.jpg
    268,7 KB · Weergaven: 15
  • foto 128.jpg
    foto 128.jpg
    251,3 KB · Weergaven: 15
En een acrootje die ik als poepbruin heb gekocht begint toch leuk te kleuren... van bruin naar gifgroen naar gifgroen met roze topjes... :D :D :D

Bijlagen

• foto 127.jpg
    foto 127.jpg
    253,6 KB · Weergaven: 17
  • foto 122.jpg
    foto 122.jpg
    276,5 KB · Weergaven: 16
Even m'n nieuwe vriendjes showen!

groetjes Bas

Bijlagen

• foto 303.jpg
    foto 303.jpg
    290,6 KB · Weergaven: 24
  • foto 289.jpg
    foto 289.jpg
    246,5 KB · Weergaven: 24
  • foto 291.jpg
    foto 291.jpg
    299,6 KB · Weergaven: 19
Royalty zei:
:goed: Bakkie ziet er steeds beter uit!:cool: Hoeveel vriendjes heb je er bij?
een koppeltje van deze Cirrhilabrus-soort. Ben de precieze naam even kwijt :o ....

verder heb ik een overzichtje van alle bewoners in m'n bakje in m'n profiel gezet (zie de link in m'n handtekening)

ook nog even een overzichtje plaatsen. zie hier ook de aanpassing die ik heb gemaakt om de lipvisjes binnen m'n bakje te houden (voor het geval ze eruit willen springen.)

groetjes

Bijlagen

• foto 342.jpg
    foto 342.jpg
    241,8 KB · Weergaven: 54
even een klein beetje off-topic. M'n garnalenzoetwaternanootje... ;)

Bijlagen

• foto 319.jpg
    foto 319.jpg
    231,4 KB · Weergaven: 31
  • foto 324.jpg
    foto 324.jpg
    255,8 KB · Weergaven: 12
  • foto 325.jpg
    foto 325.jpg
    263,8 KB · Weergaven: 12
Ik denk dat de soort een paracheilinus is ... Maar blijft een mooi visje. Wel naarstige springers

Back
Bovenaan