ik heb nog nooit van dit soort accu`s gehoord.
zijn dit speciale accu`s en waar kan je deze kopen?
gr. thom
tractie of half tractie batterijen? (oke Anthony heeft al een hoop info gegeven ondertussen)
Is ook een mogelijkheid.
Ik heb hier ook zo'n ding liggen, kotronic is da merk.
Dit ding sluit je aan op de netspanning, laad constant je batterijen op en op de moment dat er gen spanning meer is gebruikt hij de spanning van de batterij om terug wisselspanning te maken.
Max vermogen van dat ding is 1000W meer dan genoeg dus.
Capaciteit bepaal je zelf naar gelang het aantal Ah' van je batterij(en).
Ik had dit toestel in mijn vorige auto in gebouwd om gewoon als omvormer te dienen.
Nu moet ik het nog in mn camionette steken. Als ik ooit een platte batterij heb kan ik dan ook via dat ding die accu's laden.
Kben eens aant zoeken geweest maar ik vind dat ding niet direct op internet terug, kzal later eens verder zoeken.
Voor waterstof moet je ook niet echt schrik hebben hoor.
Bij ontlading produceert ze eigenlijk geen waterstof, bij laden enkel als je ze op een hoge spanning gaat laden (wat niet van toepassing is met zo'n omvormer)
Ik werk dagelijks aan kleine en grote UPS'en met dus kleine tot gigantische batterijen.
We doen daar onderhoud en testen op, daardoor weet ik dat je echt geen schrik moet hebben voor waterstof
De AGM technologie wordt door verschillende fabrikanten toegepast.
Ik weet niet wat de gewenste cappaciteit is, mogelijk is dit interessant: 80 Ah AGM accu voor €149.
http://www.amperewinkel.nl/agm-accu-s/agm-accu-s-windenergie-zonnepanelen-zonne-energie
-100W verbruikers
-12V
Ik zou rekening houden dat je een 150W aan vermogen gaat hebben (het verbruik van je pompen + het verbruik van de omvormer zelf)
Op een spanning van 12V komt dit overeen met een stroom van 150/12=12.5A
Als je een batterij neemt van 80Ah ga je ongeveer een 50Ah hebben die je kan gebruiken.
Met een ontlaadstroom van 12.5A komt dit overeen met een duur van 4h, dan gaat de batterij leeg zijn