Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aveopora staat wit

JURGENVC

ZeewaterForum lid
Wat kan ik doen voor zijn kleur terug te krijgen , staat volledig wit maar wel mooi open.
Mijn waterwaardes:
Temp 25,8
SG 1024
NO2 0
NO3 10
KH 8
PH 8,2
CA 470
PO4 0,25
MG 1350
NH3 0,213150D7A-0664-48F0-B866-65D9685AD5B0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Net zo'n vraag als;
De banden van mijn auto zijn leeg.
Wat te doen?

Zijn ze lek gestoken, ventiel er uit gedraaid, door ouderdom gaar?


Met wat neer informatie over je bak, de water waardes en wat geschiedenis kan er mogelijk advies gegeven worden.
 
Net zo'n vraag als;
De banden van mijn auto zijn leeg.
Wat te doen?

Zijn ze lek gestoken, ventiel er uit gedraaid, door ouderdom gaar?


Met wat neer informatie over je bak, de water waardes en wat geschiedenis kan er mogelijk advies gegeven worden.
Heb het aangepast
 
PO4 is aan de (te) hoge kant
Een waarde hoger dan ± 0,2 kan voor (optrekkend) weefselverlies zorgen

NH3 mag niet aantoonbaar zijn.

Ook lijkt het er op dat er vrij veel alg op de stenen groeit en je bodem lijkt ook aardig bedekt te zijn met cyano bacteriën.

Onbalans in je bacteriën huishouding en vermoedelijk toch ook een beperkte filter capaciteit
 
Alveopora is een koraal welke van niet te veel licht houd. Ik heb er een paar staan en deze staan op de bodem en zelfs in de schaduw bij grotere stenen/kolonies ..... bij te veel licht worden deze soorten heel licht van kleur.
 
Alveopora is een koraal welke van niet te veel licht houd. Ik heb er een paar staan en deze staan op de bodem en zelfs in de schaduw bij grotere stenen/kolonies ..... bij te veel licht worden deze soorten heel licht van kleur.
Ik zie dit bij mijn Gonio trouwens ook. Zal een combi zijn van lichtsterkte en arm draaien
 
Ik zie dit bij mijn Gonio trouwens ook. Zal een combi zijn van lichtsterkte en arm draaien
Lichtsterkte kan ik bij beide soorten beamen maar de combi met lage nutriënten niet ..... zie geen verschil in kleuring als ik armer of rijker draai
 
PO4 is aan de (te) hoge kant
Een waarde hoger dan ± 0,2 kan voor (optrekkend) weefselverlies zorgen

NH3 mag niet aantoonbaar zijn.

Ook lijkt het er op dat er vrij veel alg op de stenen groeit en je bodem lijkt ook aardig bedekt te zijn met cyano bacteriën.

Onbalans in je bacteriën huishouding en vermoedelijk toch ook een beperkte filter capaciteit
Het is een Red Sea 350 met :
Eiwitafschuiver Bubble Magus C6
Tunze Powerfilter
Jeboa uv
Verlichting is Hydra 3x 26
Is de eiwitafschuimer te licht.
Van vitaminen geef ik enkel AB plus van Red Sea.
Wat zou jij hierbij aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Gezien er verder niks bekend is van je bak, is advies te geven betreffende te nemen actie lastig.
Hoeveel vis en voeder regime, wel/geen water wissel, onderhoud frequentie apparatuur, etc

Misschien volstaat het verbeteren van je onderhoud regime, het verminderen van vis of voeding.
Of juist het starten met het doseren van een koolstofbron, etc.

Wij forum leden hebben geen glazen bol waar we je bak en het doen en laten qua hobby kunnen zien.
Hoe meer info je hier vermeld, hoe gerichter het advies.

Er is een standaard vragenlijst op het forum voor het vragen van hulp
 
Dit lijstje van Tanne:

 
Bovenaan