Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Manuel heb wel eens gehoord dat ze niet goed tegen het netelen van de grote formaties acro's kunnen? Dat ze daar stress van zouden krijgen. Hoop dat jou bak daar ruimte genoeg voor heeft en dat hij nog heel wat jaren in je bak mag blijven. En schaam me diep dat ik al zo lang niet meer ben geweest.

Hey Dennis,kzie meer problemen met netelcellen van LPS...daarom de tepels verwijderd ;) !! Heb er nog wat aardige netelaars instaan maar deze blijven!!
Ben benieuwd maar heb het geduld gehad om een sterk doorvoede vis in te brengen die al jaren aan aqualeven en alles eromheen gewend is om toch iets minder risico te lopen...al blijft het risico natuurlijk!!Schaam je niet hoor ik ben zelfs nog nooit bij jou geweest :o !!

Vandaag de 20 t5jes vervangen, 3x 400watters en 6x 9watt pl.......pfffff wat een karwei :biggrin: !! Ook de raamjes eens extra aandacht gegeven met de krabber :) !!

Vandaag de 20 t5jes vervangen, 3x 400watters en 6x 9watt pl.......pfffff wat een karwei :biggrin:

alleen maar? bespaar ons de moeite met die "kleine" nummers LOL:p:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

man dat lijkt me geen fijn gevoel al die dingen tegelijk vervangen. Ben blij dat ik leds heb zeg!

Dat had allemaal niet gemoeten he Silver,wij kijken daar wel dooruit:cool:weet jij trouwens wat de Belgen gedaan hebben op het WK,ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd199544

Vandaag de 20 t5jes vervangen, 3x 400watters en 6x 9watt pl.......pfffff wat een karwei :biggrin: !! Ook de raamjes eens extra aandacht gegeven met de krabber :) !!

hee luc belgen op het wk
waar heb jij het laatste jaar gezeten hhhhhhhhhahahahahah
gr robert

Hi Manuel. Ben je nu niet niet bang voor evt Bleaching?
Ab

Rinus,altijd volle bak belichting he....daar geloof ik in :) !!

Giannis,Heel karwei indd.!! Leds zijn leuk maar niet voor mij ;) omdat ik een gemengde bak heb en wat fosfaat en nitraat nodig heb voor bepaalde koralen haal ik de kleur uit mn sps via veel licht :) met leds zou de SPS hier zo bruin zijn....weet ik zeker!!

Ab,Kzie het probleem niet alles in 1 keer te wisselen....als ik rechts 1 lamp vervang hebben mijn koralen daar links helemaal niks mee te maken....het zou dus altijd een risico zijn als je al 1 lamp vervangt :confused:!! Hier wissel ik wel elke 6maanden alles zodat de dieren daar niet teveel van merken omdat het verval nog niet al te groot is....als ik een stek of koraal uit andere omgeving inzet begin ik wel op de bodem maar eenmaal hier gewend moeten ze tegen de wissels kunnen :) !!
Zelfs de oranje Lobo die recht onder de waterspiegel staat merkt niets van de lampenwissels!!!

Luc,soms moet je wat doen als je hoog bezoek krijgt he :p !! De Belgen hebben gelijk gespeeld denk,zijn toch die donkere jongens met oranje shirts....ze speelden een paar jaar geleden in elk geval bijna allemaal bij Beveren :biggrin: ;) !! Zie je volgende week :) !!

Laatst bewerkt:
Hoi Manuel
De bak was een genot om naar te kijken het staat er allemaal spik en span bij .
bedankt voor de gezellige avond
gr Stefan

Giannis,Heel karwei indd.!! Leds zijn leuk maar niet voor mij ;) omdat ik een gemengde bak heb en wat fosfaat en nitraat nodig heb voor bepaalde koralen haal ik de kleur uit mn sps via veel licht :) met leds zou de SPS hier zo bruin zijn....weet ik zeker!!
Dit hoor ik voor het eerst,vertel....

Ook van mij een hartelijke dank voor de gastvrijheidkissme, je bak staat er top bij.topjes
En je weet als ik dat zeg is het ook zo enaccord
Groetjes Erik

Ook van mij een hartelijke dank voor de gastvrijheidkissme, je bak staat er top bij.topjes
En je weet als ik dat zeg is het ook zo enaccord
Groetjes Erik

Stefan,Luc,Louis en Erik,jullie ook weer bedankt voor jullie bezoek topjes altijd gezllig als jullie er zijn en leerzaam...hoe heet dat groene krabje weer Luc,is me weer ontgaan :confused: !!

Aad,ik weet niet wat je nog nooit hebt gehoord maar ik vermoed dat je op de led doeld :confused: !! Led verlichting geeft mijn inziens en vele andere veel te weinig opbrengst voor mooi gekleurde SPS...ken een aantal mensen in het buitenland die geexperimenteerd hebben met led en het was bedroevend...en dan bedoel ik een 2meterbak voor de helft verlichten met HQI 250watt en de andere helft met leds (bomvol) ledje op ledje....na 6 weken de led kant niet om aan te zien,alle SPS dezelfde kleur (bruin) en wit worden onderin!!
Leds verliezen als ze 10cm boven het wateropp. hangen op 30cm diepte al 65% van hun lichtintensiteit :( !!
Ook kloppen de Watts niet...een led verbruikt meer dan aangegeven hoeveelheid,nog wel voordeliger dan T5 of HQI natuurlijk...kortom in mijn ogen zijn leds leuk voor de tv maar niet voor een moi gekleurd SPS zeeaquarium!!

Vandaag nog een 30tal Engelsen op bezoek gehad,was gezellig...Ron Hessing en Danny bedankt voor jullie bezoek weer,twas weer gezellig :) !!

Mithrax sculptus:)

Stefan,Luc,Louis en Erik,jullie ook weer bedankt voor jullie bezoek topjes altijd gezllig als jullie er zijn en leerzaam...hoe heet dat groene krabje weer Luc,is me weer ontgaan :confused: !!

Aad,ik weet niet wat je nog nooit hebt gehoord maar ik vermoed dat je op de led doeld :confused: !! Led verlichting geeft mijn inziens en vele andere veel te weinig opbrengst voor mooi gekleurde SPS...ken een aantal mensen in het buitenland die geexperimenteerd hebben met led en het was bedroevend...en dan bedoel ik een 2meterbak voor de helft verlichten met HQI 250watt en de andere helft met leds (bomvol) ledje op ledje....na 6 weken de led kant niet om aan te zien,alle SPS dezelfde kleur (bruin) en wit worden onderin!!
Leds verliezen als ze 10cm boven het wateropp. hangen op 30cm diepte al 65% van hun lichtintensiteit :( !!
Ook kloppen de Watts niet...een led verbruikt meer dan aangegeven hoeveelheid,nog wel voordeliger dan T5 of HQI natuurlijk...kortom in mijn ogen zijn leds leuk voor de tv maar niet voor een moi gekleurd SPS zeeaquarium!!

Vandaag nog een 30tal Engelsen op bezoek gehad,was gezellig...Ron Hessing en Danny bedankt voor jullie bezoek weer,twas weer gezellig :) !!

Mithrax sculptus:)

Mercie Luc :o !! De witborst zwemt rustig door de bak na eerst wat ruzie met de Z.flavences...voor sommige een gewone vis :p voor mij een blikvanger :cool: !!
Thomas...bedankt nog voor het brengen topjes !!

Zomaar.......

Bijlagen

• DSC_0077..JPG
    DSC_0077..JPG
    79,8 KB · Weergaven: 16
  • DSC_0063..JPG
    DSC_0063..JPG
    82,3 KB · Weergaven: 12
  • DSC_0019..JPG
    DSC_0019..JPG
    106,4 KB · Weergaven: 17
  • DSC_0024..JPG
    DSC_0024..JPG
    110,8 KB · Weergaven: 17
  • DSC_0022..JPG
    DSC_0022..JPG
    105,3 KB · Weergaven: 22
De blikvanger ziet er gaaf uit Manuel!! en natuurlijk de lobo die is ook prachtig,het zijn hele mooie foto`s van een TOP bak!! topjestopjes

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan