Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Dankje voor de RE Sander Manu en Wim!!

Meer dan 5300 reactie's in dit dagboek199544199544199544,nog geen druppel water in bak.............en nog geen foto gezien,hurry up Silver

Haastige spoed is zelden goed Pieter ;) !!

het aqua zal een Qcean Rimless worden 120cmx0.75x0.60 hoog optic with
2afvoeren Overflow v2.2
opvoer ecorunner 3700
verlichting ATI Sirius 6 full led of ATI hybride 2x75watt led 4x39watt t5 (denk sirius6 )
afschuimer deltec sc1455
kalkreactor dastaco extrema A1
2tunze streakers 6095 met multicontroller 7096

De achterwand en linkerzijwand zullen bekleed worden met Riffdeco zo ook de riffopbouw!!

Deze wil ik eerst 2 weken laten draaien op zoet water...dan zal de bak leeggemaakt worden en aangevuld met de nodige kilo's reel live rock stenen....dan de bak een maand of 3 in laten draaien om de nodige biomassa te creëren en de perfecte waardes te bereiken!! Van de reel live rock toch zal ik kalkwieren afhalen,in de blender fijnmalen en in de bak loslaten om de riffdeco wat sneller te laten begroeien met kalkwieren!!
Dan vullen met koralen en later de kleinere soorten visjes!!
Het meubel wat gelijk aan de meubels in de woonkamer word gemaakt is in mei klaar zoals ook het aqua zelf....in juni verwacht ik dat het zoutwater erin zit en september de eerste koralen....dus nog even geduld :p!!Moet nog wel even uitvogelen hoe ik een foto post...ben er 3jaar uitgeweest hè! :biggrin:!!

Pieter nogmaals bedankt voor de...je weet het wel topjes !!

Ben benieuwd hoe deze gaat worden Manuel. Wat betreft de afschuimer. Prima prijs-kwaliteitverhouding, maar niet de stilste. Als dat een belangrijke factor is, zou ik daar nog eens naar alternatieven kijken.
Als opvoer van vergelijkbare capaciteit, betaalbaar, zuinig en stil: ecomax dm

Sanne...gewoon doen joh. Leuk maatje nemen van ca 500L, blijft het allemaal betaalbaar en te bewerken ;)

Alles op z'n tijd Sanne ;)!!

Bedankt voor je tips Frode...hier heb ik wat aan topjes Die pomp is indd wel erg zuinig!! Gebruik jij die zelf ook?!

Ik heb de EcoMax DM3500. Denk er over om een 5000 te kopen. Heb een Jebao DC6000 regelbaar geprobeerd, maar daar is de max me iets te veel van het goede. Gaat het klotsen bij mijn overloop. Weet nu wel dat 5000 l/h heel mooi zou zijn.
Mijn bak is wat inhoud betreft vergelijkbaar met wat jij van plan bent.

Heb die Deltec afschuimer er ook onder gehad. Net als een ATI PowerCone 200i. Deltec beviel me beter, maar te veel geluid. Heb nu een RE DoubleCone 180. Is natuurlijk wel een heel andere prijsklasse...maar wel top ;)

Hè Manuel mooi dat je weer gaat beginnen. Ben de broer van Roy uit Veldhoven. Boarder rif mss weet je het nog. Ik ben ook wederom begonnen blijft toch mooi he! Heb een complete bak overgenomen van jansch mss ken je hem. Heb snel erna een grotere bak laten maken in gewoon glas ivm krassen in zijn bak en te laag water niveau. Hij zelf zou nooit meer voor optic white glas gaan ivm erge kras gevoeligheid. Mss is het glas nu beter samen gesteld maar ik zou het niet meer willen! Nu lekker zonder stres m'n ramen reinigen met een magneet. Nou wens je iig veel succes met de start. Zal wel weer mooi worden gr ruud

Bedankt voor de tips Frode...zal het is gaan overwegen!!

Ja Ruud tuurlijk ken ik jou en je broer nog...hij had een prachtige bak met techniek onder de trapruimte...jij was daar ook de zondagmorgen dat hij voor een groot deel leeggemaakt werd :p!!

En wat de optic with betreft...enkel ikzelf maak de ruiten en weet wat ik doe,de eerste kleurwinst heb je zo op de makkelijkste manier ;) !!

He jonghu welcome back.
Kom snel kijken als je weer draait.
Mineralen blok werkt super alle waardes blijven stabiel.
Grtz gerrit

Das goed Gallid,maar duurd nog even hè :p!! Zal binnenkort is bij jou aanwaaien...app eens wat foto's door van de flesjes die jij in de bak kieperd en van de beschrijving!!

Leuk man! Al goed doordacht zie ik qua techniek.
Al ideeën voor je vissenbestand?

Ben benieuwd wat je van dat kleine bakkie gaat maken! ;)

Hoi Mike,ja beperkt bakje dus klein spul hè :p !! Stonogobius nematodes met Alphens randalli in elk geval...de rest nog genoeg tijd om over te denken Mike!!

Twijfel echt nog over de verlichting...ATI Hybride2x75watt led 4x39watt T5 of sirius6 6x75watt led 199544

Haastige spoed is zelden goed Pieter ;) !!

het aqua zal een Qcean Rimless worden 120cmx0.75x0.60 hoog optic with
2afvoeren Overflow v2.2
opvoer ecorunner 3700
verlichting ATI Sirius 6 full led of ATI hybride 2x75watt led 4x39watt t5 (denk sirius6 )
afschuimer deltec sc1455
kalkreactor dastaco extrema A1
2tunze streakers 6095 met multicontroller 7096

De achterwand en linkerzijwand zullen bekleed worden met Riffdeco zo ook de riffopbouw!!

Deze wil ik eerst 2 weken laten draaien op zoet water...dan zal de bak leeggemaakt worden en aangevuld met de nodige kilo's reel live rock stenen....dan de bak een maand of 3 in laten draaien om de nodige biomassa te creëren en de perfecte waardes te bereiken!! Van de reel live rock toch zal ik kalkwieren afhalen,in de blender fijnmalen en in de bak loslaten om de riffdeco wat sneller te laten begroeien met kalkwieren!!
Dan vullen met koralen en later de kleinere soorten visjes!!
Het meubel wat gelijk aan de meubels in de woonkamer word gemaakt is in mei klaar zoals ook het aqua zelf....in juni verwacht ik dat het zoutwater erin zit en september de eerste koralen....dus nog even geduld :p!!Moet nog wel even uitvogelen hoe ik een foto post...ben er 3jaar uitgeweest hè! :biggrin:!!

Pieter nogmaals bedankt voor de...je weet het wel topjes !!

Haha, gevonden (ik dacht dat je een nieuw dagboek zou starten). Ik volg. (is dat al 3 jaar ? tijd gaat snel). Grtz M.

Van de reel live rock toch zal ik kalkwieren afhalen,in de blender fijnmalen en in de bak loslaten om de riffdeco wat sneller te laten begroeien met kalkwieren!!
Je plannen klinken uitstekend, maar je plan met de kalkalgen gaat niet werken: uiteindelijk begroeit de Real Reef Rock uitstekend, maar het paarse wat je ziet is gedeeltelijk nep... Voor de kalkwieren beter een hoge Ca en Mg en dan wat kalkalgen ergens anders vandaan halen.

Ja tijd vliegt....

Weer wat geleerd Tanne....wat een kennis,gewoon nep dus :rolleyes: Hoop dat ze bacterieel wel wat toevoegen!!

Zou jij 3 dwergkeizertjes durven plaatsen?!

Ja tijd vliegt....

Weer wat geleerd Tanne....wat een kennis,gewoon nep dus :rolleyes: Hoop dat ze bacterieel wel wat toevoegen!!

In een bak van 220 wel.:p

Ja tijd vliegt....

Graag gedaan Manuel :)

Bacterieel voegen ze zeker wat toe. Aan welke dwergkeizers denk je? Geen twijfel over de combi met lps?

Back
Bovenaan