U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

HeyMooi ontwerp!
Hoe kijk je aan tegen het hebben van horizontale buizen? Ik zit met dit plan in mijn maag omdat over een periode van 2 jaar de buizen nog wel eens kunnen begroeien aan de binnenkant. Stanspijpen kan ik makkelijk schoonmaken, maar horizontale buizen met bochten erop word lastiger.
Ik ben allemaal bang dat dit geen goed idee is tenzij ik er koppelingen tussen maak zodat ik die buizen eruit kan halen en schoon kan maken.
Ben benieuwd naar je mening
(koppelstukken)
Bekijk bijlage 646027

Dat is een mooi leidingwerk om zonder kranen of wat dan ook te gaan werken . gewoon open buizen .
Het is wel de bedoeling om met kranen/koppelstukken te gaan werken, maar heb de cad skills nog niet om dit te tekenenDat is een mooi leidingwerk om zonder kranen of wat dan ook te gaan werken . gewoon open buizen .
Ja , dat doet iedereen , maar het kan in dit geval zeker zonder en heb je een veel veiliger systeem .Het is wel de bedoeling om met kranen/koppelstukken te gaan werken, maar heb de cad skills nog niet om dit te tekenen![]()

ja klopt , komt uit mijn eigen kokerdit systeem kende ik nog niet.

Zet je er een bruissteen in ipv je skimmer?
Als het een dag is zou ik dat niet doen maar bij meerdere dagen skimmer uit zet ik meestal een bruissteentje in.
Echt onderbouwen kan ik het niet. Het is meer het idee dat de beluchting van mijn skimmer overgenomen word door iets anders.
Ik voel me er goed bij. Meer feiten heb ik niet.
Mooie grote kolonies. Zie ik graag ipv een bonsai-tuintje van kleine koralen.De SPS bak draait 2 jaar
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.