Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Mooi spul Adri. ga je idd veel plezier aan beleven. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Helemaal top Adri, ik heb er zelf 4 draaien, nu al een jaar of 5, dik en dik tevreden en super snel en makkelijk schoon te maken en weinig onderhoud.
Wel wat meer geluid maar dit mag bij ons in de serre maar jij hebt de QD, top.

Pffffff, dat was even wat werk om het stof van dit dagboek te blazen. Alles gaat nog steeds naar wens met de bak. Er zijn weer een aantal wijzigingen doorgevoerd. De vertrouwde Deltec afschuimer heeft plaats gemaakt voor een Bubbleking 180 mini en vandaag mijn zelfbouw T5 + Led is vervangen door een Ati Hybride Wifi 6x 64W T5 + 3x 75W led. Tering wat een enorm verschil is dat, had ik veel eerder moeten doen. Alles is veel helderder, de kleuren zijn mooier en ik heb veel meer schittering die ik in de natuur tijdens het duiken ook tegen kom.

Eerste foto is oude situatie, 2e foto is Hybride met alleen T5, laatste foto is de Hybride met Led en T5.

Groet,
Adri
588f1ec03acbd1b16feb2e46fcd27ec6.jpg
1c505f8a76d938546a60a633212d4bf1.jpg
78100aa6d130cfe886bf313ba6b4ebc6.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Goede keuze gemaakt topjes.

Zeker het geld waard de ATI hybrid!!

Groet frank

Goede keuze gemaakt topjes.

Zeker het geld waard de ATI hybrid!!

Groet frank

Hi Frank,

het was een hoop getwijfel omdat het best een paar centen is wat die lamp kost maar inderdaad hier kunnen
maar weinig armaturen tegen op.

groet,
Adri

Gaaf om dat verschil met die lampen te zien!

hoe komt het dat het verschil tussen de eerste twee fotos zo groot is? Je zou toch denken zelfbouw t5 of ati t5 maakt niet erg veel uit? Of zitten er zulk andr type buizen in?

de laatste foto is voor mij te blauw, maar dat kan in werkelijkheid heel anders uitpakken dan op de foto.

Ik kan je verzekeren dat je daar geen spijt van zal hebben.
Ben zelf ook recent overgestapt naar de ATI hybride en vind het echt een TOP lamp!
Niets dan lof hierover.

Groeten,
Yves

Gaaf om dat verschil met die lampen te zien!

hoe komt het dat het verschil tussen de eerste twee fotos zo groot is? Je zou toch denken zelfbouw t5 of ati t5 maakt niet erg veel uit? Of zitten er zulk andr type buizen in?
de laatste foto is voor mij te blauw, maar dat kan in werkelijkheid heel anders uitpakken dan op de foto.

Hi Jelle,

het verschil is dat mijn zelfbouw 5x T5 54W was en de Hyrbide is 6x T5. Daarnaast zijn de ATI reflectoren één van de beste die er te krijgen zijn. Dus ik denk dat daar het verschil in zit.

Te blauw komt door de foto!

Schiterende kleuren aadje das een heel groot verschil. G jaap

Ja, Jaap! Is echt bizar om te zien.

Ik kan je verzekeren dat je daar geen spijt van zal hebben.
Ben zelf ook recent overgestapt naar de ATI hybride en vind het echt een TOP lamp!
Niets dan lof hierover.
Groeten,
Yves

Hi Yves, ik denk er ook zo over en al een hele tijd maar twijfelde teveel om zo'n groot bedrag aan een paar lampen uit
te geven.

Veel eerder moeten doen

groet,
Adri

Ziet er top uit adri met de ati erboven 👍🏻

Trouwens wat een grote doopvond aad gr jaap

Hi Jaap,

Die doopvont slaat nergens op! Heb ik 2.5 jaar geleden bij Seaflower gekocht als baby van 5 cm, is nu dik 20 cm.
Dat is bekend van de Derasa's, die verdubbelen per jaar in omvang.

Moet dus binnenkort gaan beslissen wat er mee te doen want hij groeit dan binnen het jaar de bak uit.

groet,
Adri

Prachtig mooie investering die lamp.
Vraagje zijn die vortech qd echt zoveel stiller dan zijn voorganger, ben namelijk erg aant het twijfelen wat ik ga nemen voor mijn nieuwe bak.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Prachtig mooie investering die lamp.
Vraagje zijn die vortech qd echt zoveel stiller dan zijn voorganger, ben namelijk erg aant het twijfelen wat ik ga nemen voor mijn nieuwe bak.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Geen idee, ik heb de voorganger nooit gehad!

Maar ze zijn inderdaad vrij stil. Alleen in puls hoor je ze wel iets en ook op volle kracht hoor je ze wel

groet,
Adri

Goeie keuze gemaakt Adri topjes Ik heb nog nooit anders gehad dan ATI zolang ik een zeeaquarium bezit!!

Mvg,

Martin.

Goeie keuze gemaakt Adri topjes Ik heb nog nooit anders gehad dan ATI zolang ik een zeeaquarium bezit!!

Mvg,

Martin.

Hi Martin,

had ik ook veel eerder moeten doen, is een verschil van een dag en een nacht met die ATI Hybride er boven.

Het enige koraal wat het niet leuk vind is het Flowerkoraal. Die staat al in sinds de hybride er boven hangt.
Heb de leds al flink lager gezet maar de flower komt eigenlijk pas een beetje uit als de T5's uit zijn.

groet,
Adri

Afgelopen tijd last gehad van groene alg. Heb hier nu twee egels (Mespilla Globulus en een Tripneustes Gratilla) en een henkie voor in gebracht. De stukken alg die echt overwoekerde heb ik aangepakt met een harde borstel en afgezogen. Daarnaast drie nieuwe stukken ingebracht.

Groet,
Adri
d949d60125d80e836542d2ba85aee752.jpg
022d019f612a375cbd070b7a40f37f68.jpg
cb4fa0c31d95c509931a25f2a14c747c.jpg
7fcb49c2397d8356c0d2e42220f4fbb1.jpg
64e27c24358dbc7fcdd309a4a9e8b79e.jpg
35eef3df92244cdd3c658018f8fba9d4.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Back
Bovenaan