Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

vervolg macro serie

macro-8.jpg
macro-9.jpg

macro-10.jpg
macro-11.jpg

macro-12.jpg
macro-13.jpg

Hi Adri, heb ik je aangestoken met de macro's in mijn topic? Haha...
Mooi gedaan en heerlijk scherpe foto's! Ik weet uit ervaring hoe lastig het is! Van mij mag je er meer plaatsen!

Mooi hoor. Erg gaaf die macros. Doe je dat met een speciale lens?

Hi Dennis, dank je.
Dit doe ik inderdaad met een speciale lens, is een Nikon 60mm macro lens, daarnaast maakt ik nog gebruik van de 1.4x teleconverter en een +4 diopter.

De teleconverter zorgt ervoor dat de brandspuntafstand van de lens vergroot word naar 84mm, werkt net zo als een telelens zeg maar.
En de +4 diopter zorgt ervoor dat ik heel dichtbij kan scherpstellen.

Hi Adri, heb ik je aangestoken met de macro's in mijn topic? Haha...
Mooi gedaan en heerlijk scherpe foto's! Ik weet uit ervaring hoe lastig het is! Van mij mag je er meer plaatsen!

Hi Bas,

dank je wel.
Je hebt meniet echt aangestoken maar je hebt me wel weer getriggerd dat het weer eens tijd werd voor een macro serie, had dit al eerder gedaan in dit dagboek.

Kijk en nu komt mijn kritische oog weer om de hoek kijken, qua scherpte kunnen ze nog iets beter, maar dit is echt heel erg moeilijk in de bovenstaande setting.

Er komen vanzelf meer van dit soort foto's, kan ik ook weer ff oefenen als ik straks 14 dagen aan het duiken ben in Bonaire.

groet
Adri

Vanavond kwam er een zending uit Australië binnen bij Seaflower.

Stonden een hoop mooie stukken tussen maar helaas is mijn ruimte inmiddels beperkt, maar deze kon ik niet laten staan.

trachy.jpg

Een erg mooi Trachyphyllia vind ik zelf.

groet
Adri

Dat is een mooie trachyphyllia Adri.
hij ziet er stukken beter uit als die van mij:biggrin:.

Tjonge jonge jij maakt mooie foto`s Adri

Hi Jack, dank je wel, is een andere hobby van me. Ik duik graag en daarbij fotografeer ik onderwater, dat is een stukje moeilijker dan bovenwater.
En daarnaast heb ik in het begin ook een workshop gehad van een Nederlands kampioen Onderwaterfotografie.

Dat is een mooie trachyphyllia Adri.
hij ziet er stukken beter uit als die van mij:biggrin:.

Hi Thom,

dank je, ik hoop dat ik hem ook zo mooi kan houden.

groet
Adri

Deze wil ik jullie toch ook niet onthouden, een leuke timelapse van een Tubastrea Aardbeikoraal gemaakt met de GoPro 4 Hero.

[video=youtube;YJnE2sSSUyE]https://www.youtube.com/watch?v=YJnE2sSSUyE&feature=youtu.be[/video]

groet
Adri

Heey adri heb jij toevallig veel rood in je licht ?
Pink lampen of iets in die richting zo ja haal ze er uit of zet ze uit dat zal een hoop schelen in je flap

Gr Rico

Hi Rico,

ik heb inderdaad 1 ATI Purple mee draaien.

Lamp 1 - True Arctinic
Lamp 2 - Aqua Blue Special
Lamp 3 - Purple
Lamp 4 - True Arctinic
Lamp 5 - Coral Plus.

Tussen lamp 3 en 4 zit een nieuw DIY Led Armatuur van ongeveer 60 W

Kanaal 1 - Cool White (Cree)
Kanaal 2 - Royal Blue (Cree)
Kanaal 3 - Blue (Osram Oslon SSL)
Kanaal 4 - Hyper Red (Osram Oslon SSL)
Kanaal 5 - Green (Osram Oslon SSL)

De rode en groene led staan echter maar voor 1% aan.

Maar bedankt voor de tip, ga dit zeker proberen

groet
Adri

Heey adri heb jij toevallig veel rood in je licht ?
Pink lampen of iets in die richting zo ja haal ze er uit of zet ze uit dat zal een hoop schelen in je flap

Gr Rico

Dan ben ik even nieuwsgierig. Wij hebben ook een purple tl en last van flap. Kan dat door die lamp komen?

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

Ik denk eerder een onbalans in de bakteriele verhouding ,Ik heb al een jaar een futjipurpel lamp en geen problemen gehad :rolleyes: Overigens Adri dit zijn pracht fotos gr jaap

Makkelijk zat uit te testen , plaats maar een ander i.p.v. de fiji purple en dat weten we het na een week.
De koralen zullen de fiji purple niet missen. (Athans niet doodgaan)

Om het objectief te testen moet je wel eerst de flap haarden verwijderen d.m.v. de gangbare reinigings procedure, roeren powerfilter en lichtuit.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan