U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
We zij inmiddels ruim een week verder, 10 dagen om precies te zijn.
Nog geen bericht van Triton omtrent mijn test.
Zal ik weer de pech hebben dat mijn test sample bij de post is kwijt geraakt, das dan echt balen.
€ 30,- naar de klote voor niks.
We zij inmiddels ruim een week verder, 10 dagen om precies te zijn.
Nog geen bericht van Triton omtrent mijn test.
Zal ik weer de pech hebben dat mijn test sample bij de post is kwijt geraakt, das dan echt balen.
€ 30,- naar de klote voor niks.
Misschien contact opnemen met triton.
Je betaald tenslotte niet voor een buisje met een nummer, maar voor een dienst. Theoretish is deze dienst nooit verleend.
Ik heb Eshan ontmoet en het is echt een toffe gozer met hart voor de hobby, het lijkt me sterk dat hij hier niks mee kan.
greetings, GlennF
Hi Glenn,
ik had al contact opgenomen met Triton. Ze hebben me alleen verteld dat ze de test niet hebben ontvangen.
Eergisteren heb ik nog een mailtje gestuurd en heb hier (nog) geen reactie op ontvangen.
Wel zojuist een bericht van Seaflower gehad, ik krijg van Dennis een nieuwe test geheel kosteloos. Hoef alleen de verzendkosten (pakketpost) te betalen.
Dit noem ik nu eens een super service.
groet
Adri
Ik heb ook zeer goede ervaringen met Dennis. Fijn dat er ook nog service gerichte webshops zijn!
Maar ik zit nu ook wel te wachten op de uitkomst van je Triton test. Hopen dat PostNL nu ook eens meewerkt!
Adri,
voor zover ik weet zit er altijd koper in het kraanwater, bij ons heb ik even opgezocht : <2mg/l... (2000 microgram/l) .. Aangezien de meeste osmosetoestellen niet alles verwijderen zou je bij een efficiënte verwijdering van 98% toch nog 40microgram/liter over houden in je osmosewater... Kan me voorstellen dat we daardoor zoveel koper in ons systeem hebben... Misschien is dit bij de overige parameters ook het geval dat zou je even op kunnen zoeken...
Nu nog de vraag uiteraard, kan het kwaad en hoe krijg je het dan omlaag....
Wel interessant om te zien zo'n test moet ik zeggen maar ik kan me ook voorstellen dat t weer een hoop vragen oproept (en we denken al zoveel ;-) )
leuk bedacht maar bij het ontbreken van waterwissels is dit geen issue …. en als je na je osmosetoestel een filter zet en je meet nul dan is het ook echt nul ….
Ik zou ook nog een mogelijkheid kunnen zien in zwavel.
In principe voeren we dit alleen maar toe bij nieuwe aanmaak water (bij DSR via MgSo4)
Ik weet niet wat er gebeurt bij een te lage waarde Sulfaat
Adri,
voor zover ik weet zit er altijd koper in het kraanwater, bij ons heb ik even opgezocht : <2mg/l... (2000 microgram/l) .. Aangezien de meeste osmosetoestellen niet alles verwijderen zou je bij een efficiënte verwijdering van 98% toch nog 40microgram/liter over houden in je osmosewater... Kan me voorstellen dat we daardoor zoveel koper in ons systeem hebben... Misschien is dit bij de overige parameters ook het geval dat zou je even op kunnen zoeken...
Nu nog de vraag uiteraard, kan het kwaad en hoe krijg je het dan omlaag....
Wel interessant om te zien zo'n test moet ik zeggen maar ik kan me ook voorstellen dat t weer een hoop vragen oproept (en we denken al zoveel ;-) )
Er begint zich een patroon voor te doen bij de bakken zonder waterwissel als je kijkt naar de triton-metingen …. Wij doen (althans ik deed) het zelfde als jou : alleen een afschuimer en geen waterwissels en kreeg dezelfde resultaten : hoog koper en tin. Een verhoogd Barium en Aluminium zie ik bij meerder bakken langs komen.
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die geen waterwissel doen en een kalkreactor gebruiken en of die toevallig een triton-meting hebben laten doen en deze willen publiceren?
Ik ben benieuwd of we aan de outputkant (verwijdering) iets kunnen ontdekken wat een grote invloed heeft. Ik denk aan:
- actieve kool
- wierenfilter
- maar dus ook een kalkreactor (das niet output natuurlijk)
mijn theorie qua kalkreactor :
- koper (en misschien anderen) komen in de bak door voeding. Deel wordt opgenomen en een deel verbindt zich aan andere stoffen. Dus onschadelijk maar ook niet meer beschikbaar.
- water komt door de reactor : metalen laten bij verlaging van de ph hun gebonden toestand los. Alle koperverbindingen komen los en koper komt weer terug vrij …. stel dat nou eens een voordeel is zodat het ook weer opgenomen kan worden door diverse organismen. Dus er is veel meer afbraak en via recycling nog meer ….
het is een idee wat al een tijdje door mijn hoofd spookt
Los daarvan is er ook nog steeds de gedachte dat we een meetfout maken bij triton mbt ongewenste metalen door het feit dat het water vooraf niet gefilterd wordt. Zwevende deeltjes hebben invloed op de meetresultaten …. zie ook : http://zeewaterforum.info/forums/sh...n-amp-sporenelementen-icm-gevaarlijke-waarden
Er is een onderzoek naar de waterwaarden in div zeebakken gedaan en koper varieerde (uit mijn hoofd) tussen de 0 en de 50 microgram/liter en daar waren ook heel veel bakken tussen die wekelijks 10% waterwissels deden.
Wat ik in ieder geval gedaan heb in gisteravond gelijk een dosis Easylife gedoseerd.
Easylife zou zware metalen uit het water halen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.