Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

2,8m kijkfun opgehangen aan de muur

zeer apart... en dr zullen dr velen zijn dat het niet kan of mag enz enz...
maar tegenwoordig kun je al 10liter zee-bakjes kopen, dus waarom zou dit dan niet kunnen..

ik persoonlijk vind het een zeer mooi geheel en zal jouw dagboek zeker blijven volgen want ik denk dat dit weleens heel mooi kan gaan worden...

succes dr mee!!

fantastisch afgewerkt,
mijn 3 m. aquarium heb ik ook hangend geplaatst, meer info op de site van Ron Hesing: hanging on the wall.

Alphons Bekker

fantastisch afgewerkt,
mijn 3 m. aquarium heb ik ook hangend geplaatst, meer info op de site van Ron Hesing: hanging on the wall.

Alphons Bekker

Heb eens even gekeken, wow prachtig. Wordt tijd voor een eigen dagboekje hier;)

ik lees op dit forum veel over stip en dergelijke en zware chemie die dan wordt toegepast misschien eerst is proberen met look

look versnipperen en laten intrekken in droogvoer best een uurtje ik laat het dan terug wat drogen en dan aan de vissen voederen (stip is volgens mij ook weergevoelig ik transporteer nooit vissen bij regenweer stressfactor)

klinkt waanzinnig raar maar dit is mijn ondervinding :)

zo simpel is het

Bijlagen

• look.jpg
    look.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 14
  • look2.jpg
    look2.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 12
LEDsLIGHT geplaatst blauwe ledverlichting

blauwe LED verlichting geeft toch een aparte sfeer, blauwe ledstrips van LEDsLIGHT tussen T5 geplaatst geeft toch iets strakker licht

enkel afwachten dat deze niet gaan corroderen, printplaten zijn waterdicht ingegoten in hars en gekoeld op alu profiel met dit laatste is het afwachten als deze beginnen te stoffen vliegen ze eraf :( fingers crossed

Bijlagen

• kantelbare verlichting T5 op FlatAQUA 280 met blauwe leds.jpg
    kantelbare verlichting T5 op FlatAQUA 280 met blauwe leds.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 18
  • ledstrip blauw aquarium LEDsLIGHT.jpg
    ledstrip blauw aquarium LEDsLIGHT.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 15
  • ledslight ledstrips  op aluminium gekoeld.jpg
    ledslight ledstrips op aluminium gekoeld.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 15
Heel indrukwekkend, en ben zeer onder de indruk van deze prachtbak.
Echt een sieraad voor aan de muur.

ik neem dit graag aan van mensen die geregistreerd zijn op dit forum sinds 2001/2002 thanks guys

morgen nieuw afschuimerke plaatsen hoop dat het past

Bijlagen

• afschuimerke.jpg
    afschuimerke.jpg
    226,3 KB · Weergaven: 38
mandarijnvisje ten prooi

vanavond zag ik half het mandarijnvisje in dit steenkoraal verstrikt zitten :( en ondertussen een poetsgarnaal die probeerde met de buit te gaan lopen, ik wist niet dat deze kleine vissen kon vangen

Bijlagen

• mandarijnvisje ten prooi.jpg
    mandarijnvisje ten prooi.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 27
Ga stillekes beginnen met koraaltjes aan te kopen het wordt tijd alle waardes zijn piccobello en stabiel olé olé

kalkalgen zijn de epoxy achterwand traag maar zeker aan het bezetten gaat mooi worden roos en paars

ik ben enkel niet zo gelukkig met het vlezige koraal dat mijn mandarijnvisje heeft opgegeten moet ik een oplossing voor gaan zoeken

verder zit ik nog met de vraag of het toedienen van sporenelementen (van HS) of dit wel echt nodig is als ik wekelijks 10% water ververs heb er mijn twijfels over :( (kwestie creatie te eutroof water)

Het steenkoraal is terug naar de winkel spijtig maar na drie vissen armer te zijn is het goed geweest.
In de winkel hebben ze wat opzoekingen gedaan en effectief deze eet vissen zo leert ieder wat bij :)

picasso ondertussen een 12 tal centimeter (en dit terwijl er vele vertelden dat hij hier niet thuishoort) heb het koraal indgeruild voor een luipaard trekker super toffe vis had onsteking aan de oog maar is ver over (als hij te groot wordt kan hij naar een bevriend iemand heeft bakje van 4300L :) maar geef hem nu al niet graag af is echt een plezier om naar te kijken tenminste een vis met karakter heb een steenkoraaltje als test staan groeit oviregens geweldig en hij of zij de trekker blijft eraf olé olé

http://www.youtube.com/watch?v=ryI7YHsOJB4

Hi, begint er al goed uit te zien. Kan je die pomp rechts wat lager hangen zodat hij minder in het water blaast?
Als die rode montiplaat blijft groeien dan kan er wat meer SPS bij. Trekkervissen zijn leuk zolang ze nog klein zijn.
Ga zo door.

hou kalk goed in het oog kwestie montiplaat :) koraaltje wordt groen onderaan sinds 3 tal dagen heb ik voorgaand nog niet meegemaakt de sponzen zie je de laatste tijd groter worden, trekker doet het schitterend is goed maatje met de picasso ben stilletjes aan het uitzien naar nog een paar koraaltjes nu ik 100% zeker ben dat het aardig lukt, juist de zomer nog wat afwachten kwestie temperatuur maar verwacht en geloof dat er geen problemen zullen aankomen mits de gigantishe voorruitkoraaltje wordt &#10.jpg

de zomer goed doorgekomen, 1 poetsgarnaal kwijt de rest rond en gezond den jhonny (trekkersvis) is aardig aan het groeien en als ik hem niet op tijd eten geef bijt hij stukken uit de rode montiplaat

Bijlagen

• haut.jpg
    haut.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 11
Dan zorgen dat die montiplaat harder groeit dan dat hij er van kan eten.
Laat nog eens een totaalplaatje zien.
de zomer goed doorgekomen, 1 poetsgarnaal kwijt de rest rond en gezond den jhonny (trekkersvis) is aardig aan het groeien en als ik hem niet op tijd eten geef bijt hij stukken uit de rode montiplaat

zeeaquarium aan de muur

moet nieuw fototoestel gaan halen
kerst komt eraan :)

Bijlagen

• zeeaquarium aan de muur.JPG
    zeeaquarium aan de muur.JPG
    95 KB · Weergaven: 48
  • zeeaquarium aan de muur (2).JPG
    zeeaquarium aan de muur (2).JPG
    107,8 KB · Weergaven: 18
Back
Bovenaan