Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Bij robert aangekomen zagen we de bak af vanaf de parkeerplaats. Fantastishe maten en super indrukwekkend.
250*80*80 zeker die waterhoogte van 80 maak het verschil. Het verschil tussen een bak thuis, of dat je op bezoek bent in een proffesionele rif als een dierentuin.
Ik weet al wat de maten van mijn nieuwe bak gaat worden. 80 hoog !
Mooi te zien hoe alles gegroeid is met Uitstekende diepte werking en veel schuilplaatsen voor de vissen.
Hwt was gezellig om te kletsen over de hobby we zijn omstreek 22:00 maar terug gereden naar rotteram.
Nog bedankt voor de hartelijk ontvangst en de mooie stekken robert.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Bij robert aangekomen zagen we de bak af vanaf de parkeerplaats. Fantastishe maten en super indrukwekkend.
250*80*80 zeker die waterhoogte van 80 maak het verschil. Het verschil tussen een bak thuis of je op bezoek bent in een proffesionele rif als een dierentuin.
Ik weet al wat de maten van mijn nieuwe bak gaat worden. 80 hoog !
Mooi te zien hoe alles gegroeid is met Uitstekende diepte werking en veel schuilplaatsen voor de vissen.
Hwt was gezellig om te kletsen over de hobby we zijn omstreek 22:00 maar terug gereden naar rotteram.
Nog bedankt voor de hartelijk ontvangst en de mooie stekken robert.

m.v.g. Glenn

lijjk me ook schitterend 80 hoog het werken zal wel ff pittig zijn, maar daar heb ik ook wel voor over..geef gelijk een ander beeld. Januari ga ik ook naar robert heel erg benieuwd!!:)

gr
sander

lijjk me ook schitterend 80 hoog het werken zal wel ff pittig zijn, maar daar heb ik ook wel voor over..geef gelijk een ander beeld. Januari ga ik ook naar robert heel erg benieuwd!!:)

gr
sander
Maak je borst maar nat.
Binnenkort gaat Robert een loket bij de entree zetten:D

m.v.g. Glenn

Zie ik er nu led boven?

Een stekkrnbak zegtie het is bijna een mooi aquarium wat uit leders bestaat ziet er goed uit
Groetjes

Een stekkrnbak zegtie het is bijna een mooi aquarium wat uit leders bestaat ziet er goed uit
Groetjes

Het staat inderdaad bomvol.
Jaap , het staat nu al voller dan een gemiddelde ingerichte bak:D.
Er zitten nu 2 dokters in. Een binotatus en ik denk een desumeri (weet het niet zeker).

Wilco, jou stek staat er al bij:)

m.v.g. Glenn

Ik heb mijn refugium leeg geruimd en de verlichting uitgezet. Ik had een hardnekkige paarse flap die zelfs met powerfilters niet weg wou. Ik weet inmiddels dat het ligt aan combinatie ditritus, stroming en de verouderde T5 lamp de teveel geel gaf. Waarschijnlijk is het sprectrum verschoven. Dus er zijn nu inmiddels 3 waarden die meespelen in een niet te controleren flap probleem. Stroming ditritus en verlichting. Als er eentje in de schakel niet voldoen dan is het dus niet te controleren.
De verlichting gaat uit om ff controlle te krijgen. Als het flap blijft aanhouden dan verstikt de bodem en krijg ik meer afval.
Waterwaarde speelt hier geen rol in. De refugium staat op mijn rif en die heeft er geen last van.

m.v.g. Glenn

Bedoel je mij met wilco glenn ofniet die van je gele vingerleder bedoel je.
Kom snel een keer langs als het hier weer rustig is ben net vader geworden 12-12-12.
Met de nitraat gaat het heel goed spronge worden er gemaakt blijf dus eve op de dosering van week 2 zitte nitraat nu 50 en dat van de 100 plus af.
Groetjes wesley en kim

:)hoi glen ik heb vorig jaar chemyclaen gebruikt en al een jaar geen last meer gehad ,uiteraardt meer stroming en hogere opvoer pomp en meer bacterie toevoegen helpt ook mee gr jaap

Bedoel je mij met wilco glenn ofniet die van je gele vingerleder bedoel je.
Kom snel een keer langs als het hier weer rustig is ben net vader geworden 12-12-12.
Met de nitraat gaat het heel goed spronge worden er gemaakt blijf dus eve op de dosering van week 2 zitte nitraat nu 50 en dat van de 100 plus af.
Groetjes wesley en kim

Sorry , inderdaad wesley. Gefeliciteerd met de kleine en die datum vergeet je nooit meer.:) let je wel op je fosfaat die moet er ook zijn, anders stop het proces.

m.v.g. Glenn

:)hoi glen ik heb vorig jaar chemyclaen gebruikt en al een jaar geen last meer gehad ,uiteraardt meer stroming en hogere opvoer pomp en meer bacterie toevoegen helpt ook mee gr jaap

Nou jaap ik geloof niet zo in die capsules en kant en klare oplossingen.
Ik wil exact weten wat ik in mijn bak stopt. Al zou dat gootsteen onstopper zijn:)

m.v.g. Glenn

:confused:nauw glen het maakt mij niet uit wat er in zit als het maar weg is ,als ik mag kiezen tussen een jaar elke zondag afzuigen en een middeltje waar het zo mee weg is zonder problemen neem ik toch de tweede optie en kun je er weer van genieten gr jaap

Back
Bovenaan