Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Goeiendagschotel.. dacht dat ik het druk had met m'n vissenkommetje. Essent is erruugg blij met jou denk ik.. Mja, je hebt er wel een topbak staan..:)

Weet niet of Essent blij is....hoe meer stroom je verbruikt hoe goedkoper het wordt he ;) !! hiervoor hingen er 20 t5jes bij van 39watt dus hetzelfde stroomverbruik samen met 3x 400watt HQI!!

Luc,ik kom nooit met mn handen aan de lampen...deze worden bij indraaien in keukenrol gewikkeld :)!! De jukebox functioneerd maar is niets bijzonders hoor :o !!

Luc,je hebt gelijk de gele ertussenhad mooier geweest....maar het zijn geen gele maar gouden he :p ;) !!

Per armatuur zitten er 2x blauwe pl's in,de HQI's worden zeer snel geschakeld en branden 6uur...de blauwe PL's 2uur ervoor en 2uur erna...4uur blauwe bak dus...omdat ik dat mooi vind :) !!

De bak oogt wel donkerder nu,de 20x 39watt t5 gaf toch meer licht dan ik dacht :o !!

Hoi manuel,

Waarom heb je gekozen voor de 14.000k van aqua connent en niet voor 14.000k van blv of 13.000 van aqua medic.

Niet gedacht om te investeren in led(nieuwe van pacific sun)?
als je toch nieuwe armaturen moest kopen.

We zijn benieuwd naar de nieuwe look van de bak.

groet Andre

Hoi manuel,

Waarom heb je gekozen voor de 14.000k van aqua connent en niet voor 14.000k van blv of 13.000 van aqua medic.

Niet gedacht om te investeren in led(nieuwe van pacific sun)?
als je toch nieuwe armaturen moest kopen.

We zijn benieuwd naar de nieuwe look van de bak.

groet Andre

Hoi Andre,kdenk dat ik in alle jaren zowat alle 400watters heb geprobeerd,ook de door jou genoemde....de aqua connect vind ik de mooiste (ook de duurste helaas :biggrin: )

Ook weet ik dat mn koralen minder snel groeien onder deze blauwere verlichting...vind alles groot genoeg en stekken hoeft van mij ook niet meer...dit is mijn laatste jaar als zoutwater aquariaan, dat is zeker :rolleyes:...daarom ook geen investeringen meer in led verlichting...deze armaturen hadk al een tijdje liggen :) !!

heey manuel

Wat is de reden waarom je zou willen stoppen?

kan me niet voorstellen dat we niet meer van jouw bak kunnen genieten......

groetjes Arjen

Allez allez... Je gaat toch niet stoppen zeker. Is echt 1 van de topbakken die dan verloren gaat.

dit is mijn laatste jaar als zoutwater aquariaan
Dan word het tijd dat je de bak gaat ombouwen ! dit geeft weer inspiratie om verder te doen op het muil
Een grote bak vol met nano visjes enz. kom je niet zo snel op uit gekekken :cool:
Geef de moed niet op Manuel, wij hebben allemaal wel eens een dipje mecry
Groetjes Erik

ik docht dat er braand waar in theike.maar das jouw licht:confused:
groetjes maar weer uit oudenbosch:cool:

Allez allez... Je gaat toch niet stoppen zeker. Is echt 1 van de topbakken die dan verloren gaat.

Arjen Erik en Thomas....niets aant handje he :biggrin: zoalsk al eerder heb gezegt moetk telkens heel de familie optrommelen om de veestapel te onderhouden en nu ik regelmatig weg ben is dit toch wel een belasting,de ambitie brokkeld ook langzaam af...dat is trouwens in de zomer elk jaar het geval :biggrin: !!
Marjolein heeft me al vaker op andere gedachten gebracht,anders was ik al gestopt geweest!!
Zal het forum altijd wel blijven volgen en de vrienden die ik heb gemaakt in de zoutwaterwereld enkele malen per jaar bestoken met een bezoekje...maar zo ver is het nog niet :) !!

nu ik regelmatig weg ben is dit toch wel een belasting,de ambitie brokkeld ook langzaam af...dat is trouwens in de zomer elk jaar het geval :biggrin: !!

Heb jij nog andere hobby's waar we niks van weten:p
Ik heb er een jaartje of 4 uitgeweest en toch heb ik al die jaren de kriebels blijven houden. Genezen van het zeewatervirus doe je toch niet.:)

Dat van die lagere drive in de zomer komt me ook wel bekent voor. Al een geluk dat de zomers hier nogal kort zijn. Alhoewel dit jaar:rolleyes:

Zulk een bak mag gewoon niet stoppen:(

grtz

Nico

Aan alles komt een eind he Nico :) behalve aan een cirkel :p ;) !!

Vanavond bij Martin Kroon geweest....bak staat er bijzonder goed bij :) !! Hier ook maar een paar foto's getrokken...

Bijlagen

• martin 002.jpg
    martin 002.jpg
    170,7 KB · Weergaven: 69
  • martin 001.jpg
    martin 001.jpg
    185,2 KB · Weergaven: 58
  • martin 004.jpg
    martin 004.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 45
  • martin 005.jpg
    martin 005.jpg
    128,4 KB · Weergaven: 51
  • martin 003.jpg
    martin 003.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 49
dat ziet er toch heel mooi uit onder deze verlichting was weer gezellig gr martin .

Ben er meer als tevreden over Martin...bedankt nog maat topjes !!

ps.de gele leder verpulverd bij stekken...zou je er voor mij een steentje naast willen legen?! Als hij daarover groeid zal hij het wel redden denk :) !!

Hoi Maan.

Hoe staat het met de conditie en je nek spieren:).

Mooiste hobby's heb je, geen goedkope hobby's maar super dat je dit kan.

Maakt Marjolein zich geen zorgen over je nieuwe hobby?

mvgr
twan

Hoi Maan.

Hoe staat het met de conditie en je nek spieren:).

Mooiste hobby's heb je, geen goedkope hobby's maar super dat je dit kan.

Maakt Marjolein zich geen zorgen over je nieuwe hobby?

mvgr
twan

Hey Twan,contitie is redelijk :) !! Marjolein vind het niet zo leuk,marja je kunt niet alles hebben he ;) !!

Kan ik me wel iets bij voorstellen.

het wordt wel steeds veiliger, geniet ervan, het lijkt me een super ervaring te zijn.

mvgr
twan
Hey Twan,contitie is redelijk :) !! Marjolein vind het niet zo leuk,marja je kunt niet alles hebben he ;) !!

Eerst een alarmerend bericht over mogelijk stoppen en nu al een maand geen berichtjes meer in het best gelezen dagboek van de Benelux. Je bent toch niet stiekum al gestopt Manuel want dat vind ik niet goed hoor... ;)

Back
Bovenaan