Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Ontzettend laat, mea culpa maar zeker niet minder gemeend..DIKKE PROFICIAT thumbs up

Beter laat dan nooit, proficiat en nog heel veel gezonde, gelukkige en rijke jaren.

Patrick en Hugo,Jan,Daniel en Dianta,Tom,Twan en Kurt....jullie ook bedankt :) !!

Stekjes 17-04-2011 008.jpgStekjes 17-04-2011 007.jpg

Ziehier Manuel,over een jaar of 5 kun je weer een stekje terug komen halen hee:p

Stekkies 03-05-2011 002.jpgStekkies 03-05-2011 003.jpg
Deze zijn beter denk ik,realistischer:o

Stekkies 03-05-2011 006.jpg

En deze....ken je deze?

Die gele,gaat helemaal goed komen Wil topjes dat duurd geen 5 jaar,die ken je over 6maanden niet meer terug !! Die uit Jos zn bak ken ik zeker...kan ook een mooie worden :) !!
Als ik een gaatje vind zie ik je volgende week :o !!

Mercie Aissa!!

Lees net dat Danny (koraalrif) is overleden....zo betrekkelijk is het allemaal!!

Danny was een zeer ervaren,en fanatiek aquariaan met veel kennis,nooit klagen en altijd positief!!

Het was fijn je te mogen kennen Danny,rust zacht!!

Manuel Marjolein en Isabelle!!

Morgen worden er 5x 400watt HQI gehangen...de T5jes zijn dan verleden tijd :rolleyes: !!

Schop net een pvc buisje met kraan kapot van de DaStaCo,deze is nu aan het leeglopen :mad: hoop dat Aissa dit morgen ter plaatse op kan lossen :o ook word de reactor dan opgekuist,opnieuw gevuld en alle leidinkjes vervangen :) !!

Grote doopvond is langzaam bleker geworden en gaat dood...oorzaak weet ik niet :confused: !! Heb besloten dat er niets meer terug in de bak komt of vervangen word bij uitval...langzaam afbouwen noem ik dat maar :biggrin: !!

Verders alles oke met de bak,kleur en groei ben ik meer dan tevreden over :) !!

Gaat je meisje ervoor zitten zeker!
Wordt je vanzelf lekker gekleurd!

Alles goed verder of net zo druk als ik?
Morgen worden er 5x 400watt HQI gehangen...de T5jes zijn dan verleden tijd :rolleyes: !!

Schop net een pvc buisje met kraan kapot van de DaStaCo,deze is nu aan het leeglopen :mad: hoop dat Aissa dit morgen ter plaatse op kan lossen :o ook word de reactor dan opgekuist,opnieuw gevuld en alle leidinkjes vervangen :) !!

Grote doopvond is langzaam bleker geworden en gaat dood...oorzaak weet ik niet :confused: !! Heb besloten dat er niets meer terug in de bak komt of vervangen word bij uitval...langzaam afbouwen noem ik dat maar :biggrin: !!

Verders alles oke met de bak,kleur en groei ben ik meer dan tevreden over :) !!

Manuel, dan wordt het weer eens tijd voor wat algemene foto's want je maakt mij benieuwd....:eek:

Vandaag de DaStaCo gereinigd,nieuwe vulling,nieuwe slangetjes en pvc stukje vernieuwd wat ik had kapot geschopt....Aissa bedankt voor je geweldige service weer topjeskissmetopjes !!

Ook alle T5jes eronder uit en nu 5x 400watt HQI aqua connect 14.000K eronder...ben er zeer tevreden over :) !!
Omdat alles door kabelgoten zat en kabels verlengt waren en moesten worden van de nieuwe armaturen was het een heel karwei....zonder de hulp van Martin Kroon was me dit nooit gelukt....Martin SUPER bedankt voor alle hulp topjeskissmetopjes !!

De ATI 39watt T5jes zullen te koop komen...eerst de kabels herstellen en de stekkers er terug op monteren,deze hebben we moeten doorknippen om ze uit de kabelgoot te krijgen :o !!

Zal binnenkort wat foto's maken :) !! Kheb het zo druk als ik het mezelf maak he Dennis ;) !!
Wel druk met een andere hobby waardoor ik zondag 19juni niet naar het symposium kan :rolleyes: !!

prachtige bak manuel
niet zo mooi als de mijne maar je komt er wel
hoe richt je zo'n diepe bak toch zo piekfijn in .....
wordt je vast gehouden door marjolein ofzo ?

groetjes isja

Wat een geprul....

Bijlagen

• kapot 005.jpg
    kapot 005.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 51
  • kapot 003.jpg
    kapot 003.jpg
    140,6 KB · Weergaven: 39
  • kapot 002.jpg
    kapot 002.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 36
Eindresultaat is goed...alleen 1 van de 5 400 watters aqua connect 14.000K is veel geler :confused: !! Heb dat met de BLV's ook al eens gehad :confused: !!

Bijlagen

• kapot 004.jpg
    kapot 004.jpg
    115,1 KB · Weergaven: 41
Zijn het nieuwe lampen?
Ben je niet perongeluk met je vingers aan de lamp gekomen?
Als de lamp iets geler is draait hij op een andere(te laag/hoge) temperatuur.
Wat de oorzaak daarvan is..... geen idee.

Mooie jukebox trouwens.
Functioneert deze nog?

Back
Bovenaan