Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Clownfish's reeftank

Ziet er goed uit mooie opbouw! Heb je er weer veel speciale vissen in zoals je eerst had?

Groetjes Michael

Ziet er goed uit mooie opbouw! Heb je er weer veel speciale vissen in zoals je eerst had?

Groetjes Michael

Voorlopig ziet het vissenbestand er als volgt uit:

1x Acanthurus olivaceus
1x Scarus spinus
1x Halichoerus cosmetus
1x labroide dimidatus
2x pseudanthias dispar
2x pseudanthias smithvanizii
2x gramma loreto
2x ecsenius stigmatura
2x ecsenius bimaculatus
2x Ctenogobiops tangaroai
2x valencienna sexguttata
2x Nemateleotris decora
2x Amphiprion ocellaris

Eerder gewone vissen dus... Ik zou wel willen uitbreiden met een school ps. smithvanizii' en een school ps. ventralis. Helaas is het al een tijdje geleden dat er van deze soorten nog een kwalitatief goede import is geweest:(.
Eventueel een schooltje Apogon parvulus, waarvan ik toch eerst de resultaten van de houdbaarheidstest bij een plaatselijke handelaar afwacht. Momenteel leven na 3 maand nog 11 van de 12 visjes...

Christof

ff snelle update; kleurtjes gaan steeds beter en de groei zit er geweldig in!
Heb bij wijze van test een schooltje van 10 Apogon parvulus toegevoegd. Ze hebben 2 weken in quarantaine gezeten en nemen al gretig voer aan (artemia, lobster eggs, zelfs mysis). Als het goed gaat kan de school wat later nog worden uitgebreid:cool:

Bijlagen

• IMG_0011..jpg
    IMG_0011..jpg
    141,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG_0016..jpg
    IMG_0016..jpg
    136,9 KB · Weergaven: 22
dat ziet er mooi uit......om jaoers op te worden.
aparte visjes die Apogons.

thumbs up

ff update,

van het oorspronkelijke schooltje Apogon parvulus zijn er in de eerste 2 dagen 2 afgevallen. De overige eten goed en zijn al wat gegroeid. Deze week heb ik het schooltje verder uitgebreid tot 18 in totaal. Daarnaast is er ook een nieuwe dokter bijgekomen:biggrin:.

Christof

Bijlagen

• IMG_2126forum..JPG
    IMG_2126forum..JPG
    269,2 KB · Weergaven: 51
  • IMG_2117forum..JPG
    IMG_2117forum..JPG
    260,6 KB · Weergaven: 75
  • IMG_2122forum..JPG
    IMG_2122forum..JPG
    293,6 KB · Weergaven: 61
Ik zou ze ook graag in mijn aquarium zien, wat voer jij ze?

en blijven ze ook mooi in een school en hoeveel heb je nodig om een fatsoenlijke school te krijgen?

Bak ziet er weer goed uit slimmetje

groetjes Arjen

Ik zou ze ook graag in mijn aquarium zien, wat voer jij ze?

en blijven ze ook mooi in een school en hoeveel heb je nodig om een fatsoenlijke school te krijgen?

Bak ziet er weer goed uit slimmetje

groetjes Arjen

Arjen,

hier eten ze werkelijk alles van diepvries (artemia, lobster eggs, rode plankton mysis en krill, die bijna groter is dan het visje zelf :confused:) tot droogvoer. Ze blijven echt mooi dicht bij elkaar in een schooltje samen zwemmen. na introductie van de nieuwe school wilden ze zelfs niet mengen. Bij het poetsen van de ramen werden ze bij elkaar gedreven en sindsdien is het 1 grote school. Ik zou toch minstens voor 8-10 stuks gaan. Het moeilijkste is ervoor te zorgen dat ze de eerste dagen samen blijven (zeker als ze nog moeten acclimatiseren) en elkaar kunnen zien. In een bak zonder open zwemruimte wordt het moeilijker... een verdwaald visje sluit zich moeilijk opnieuw aan bij de school:(. Ook zorgen dat er bij het uitgaan van de verlichting nog een nachtlampje blijft branden. Bij voorkeur op 1 plek, dat houdt hen mooi samen.

Christof

mooie foto van de witborst! Hij ziet er goed uit

Back
Bovenaan