Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Hallo Zilver,

Je had vanavond beter voor je bak kunnen zitten dan het avondje Nac of niet?:biggrin::p:rolleyes:uitsteeekend

Groetjes Michael

Klopt Michael :biggrin: 1 troost waren allebei even slecht...nog nooit ZOOOOOO slecht gezien!!

Manuel,
Bedankt voor de fijne ontvangst !
Stond toch even sprakeloos...wat een prachtig aquarium !
Begrijp nu dat soms woorden te kort schieten, gewoonweg prachtig !!
Bedankt voor de mooie koralen en de exta"s.
Vriendelijke groeten - Danny

Hi Manuel,

it was a pleasure to see this excellent reef tank - exactly as I like it. Wonderful LPS, SPS and Softies ;) That's how a reef looks like. The Catalaphyllia is really unbelievable - I have never seen such a big coral

Thanks for the buttons :)

Looking forward to meet you again ;)

Manuel,
Bedankt voor de fijne ontvangst !
Stond toch even sprakeloos...wat een prachtig aquarium !
Begrijp nu dat soms woorden te kort schieten, gewoonweg prachtig !!
Bedankt voor de mooie koralen en de exta"s.
Vriendelijke groeten - Danny

Danny en Peter,jullie ook bedankt...twas een prettige kennismaking ;) !!
Suc6 met de koralen en heel veel beterschap en gezondheid...gelukkig kunnen jullie mekaar helpen als dit nodig is topjes !!
ps.Hebben jullie een dagboek :rolleyes: ?!
Tot ziens.....

Hi Manuel,

I have so many tanks that I don't have time for a journal :) - I did start one in the German forum about my new 250x100x70 project.

I am thinking about your DSB buckets all the time ...I wonder what they really do and if the help? Do you see any change if they are not placed, or not changed for a long time ? Can you mesaure any change or is it only to see in the look & feel of the corals? You see that is stuck in my mind !

Edit: This little bushy gorgonia is also stuck in my head - graag a piece for me one day ;)

Hi Manuel,

I have so many tanks that I don't have time for a journal :) - I did start one in the German forum about my new 250x100x70 project.

I am thinking about your DSB buckets all the time ...I wonder what they really do and if the help? Do you see any change if they are not placed, or not changed for a long time ? Can you mesaure any change or is it only to see in the look & feel of the corals? You see that is stuck in my mind !

Edit: This little bushy gorgonia is also stuck in my head - graag a piece for me one day ;)

Hoi Peter,ik heb met een NO3 gezeten van 80...met wodka kreeg ik het NO3 niet lager dan 25...was bang om nog meer te doseren en zocht een natuurlijke manier tot afbraak,ik zat al langer te dubben over een DSB in mn stekkenbak maar deze is niet contoleerbaar,Luc had op een Amerikaanse site gelezen over de emmertjes en vertelde me daarover,na 6 emmer met zand geplaatst te hebben ging mijn NO3 van 25 naar 5 in 4 weken.....nu is hij 2,dat laatste beetje heeft hij dus lang over gedaan :) !!
Kheb toch wat NO3 nodig in mijn bak voor bepaalde dieren!!

Volgende keer knip ik wel un tak van de gorgoon....beloofd ;) !!

Wat is de Duitse site waar jou 250cm 100cm bak op staat ?!

Grtzzzzzzzz!!

Waar ga jij altijd bubbelen dan! :p club bubbels aan de sgravendijkwal.... Of ergens in een sauna complex.. Even wat extra tijd met het vrouwtje doorbrengen is altijd goed. Stuur nog weer eens een overzichts foto'tje.. Spreek je snel misschien wel op het vivarium.
Kai,jij bent altijd welkom he :) Zeker als je wat scharretjes meebrengt...platte vis noemen ze dat hier,zeetong mag ook natuurlijk :biggrin: ;) !!

Gerrit,kvind ook dat mooie LPS zeker wat heeft...volgens mij is het moeilijker aan echt mooie LPS te komen dan aan echt mooie SPS :biggrin: :p !!

Voordeel is dat de LPS un stootje kunnen hebben wat betreft waterwaardes en schommelingen.......zo'n tafeltje van 195eurie wat in enkele uren weg is pas ik voor,kga dan liever ergens voor un paar uurtjes bubbelen :biggrin: !!

Wat is de Duitse site waar jou 250cm 100cm bak op staat ?!

Manuel,

here is my journal , not sure if you must be logged on to see the pictures. Otherwise on my facebook account I have pictures too ;)

Thanks for the gorgonia effort !

Waar ga jij altijd bubbelen dan! :p club bubbels aan de sgravendijkwal.... Of ergens in een sauna complex.. Even wat extra tijd met het vrouwtje doorbrengen is altijd goed. Stuur nog weer eens een overzichts foto'tje.. Spreek je snel misschien wel op het vivarium.

Zal zo snel mogelijk eens un foto maken Dennis...en misschien zie ik je indd op het vivarium wel!!

1 van mn favoriete en mooiste koralen die ik alleen van foto's ken is de paarse Lithopyton uit Japan...omdat inmiddel mijn goede vriend Jos vDijk 3x per jaar in Japan zit ivm importeren van Koi's,Aruwana's en Roggen heb ik hem warm gemaakt en vele malen aangedrongen om op zoek te gaan :biggrin: !!
Na un gesprek met Theo blijkt dat deze koralen niet hierheen komen omdat ze in Japan zeer gewild zijn en daar voor Japanse begrippen zeer veel voor deze Litho betaald wordt....en het leven in Japan is vele malen duurder dan hier!! Wel vertelde Theo dat ze in Japan in elke bak voorkomen....

3 weken geleden vertrok Jos naar Japan,met foto's en naam op zak...na veel speurwerk en bezoeken aan groothandels en winkels bleek deze Litho toch niet zo voorradig te zijn dan gedacht....de laatse dag toch nog un klein aquawinkeltje binnen waar un schitterende showbak instond met 2 knalpaarse litho's :eek: alle verkoopbakken bekeken maar niets....na un belletje over en weer hem duidelijk gemaakt dat deze 2 mee moesten in de koffer,na lange onderhandelingen de 2 paarse beauty's gekocht voor Japanse begrippen niet echt duur :biggrin: !!
Nu het vervoer...de koralen zaten in emmertjes met elk 2liter water het was middag en de andere ochtend pas met het vliegtuig mee...Jos is al wel 60x naar Japan geweest en nog nooit douanecontrole gehad,nu wordt hij eruit gepikt en er wordt gevraagt wat er in de koffers zit...NIETS zegt Jos,openmaken zegt de douanebeambte...Jos maakt de koffers open en de douanebeambte vraagt wat er in de emmertjes zit,Jos zegt dat is voor mn aquarium thuis...oke zegt de douanebeamte en Jos mag door met de zweetdruppels op zn hoofd :biggrin: !!
Na 40uur onderweg te zijn geweest zijn de litho's net aangekomen en zien er nog niet eens zo slecht uit...water was wel erg koud :rolleyes: !!
Ben benieuwd hoe ze herstellen van deze reis....zal als het lukt deze week een foto plaatsen :cool: !!

Normaal ben ik niet van de verhaaltjes maar dit wilde ik wel even wegpennen...misschien omdat het voor mij toch wel spannend was :mad: ;) !!

Spannend zeker,fijn voor je dat je eindelijk je koraaltjes hebt,gauw foto's plaatsentopjes

Congrats Manuel !! I'm happy for you !

As it is always the best to have a backup piece in a friends tank, I sign up for the first "fragment :)

Zeer mooi geregeld Manuel spannend zeg.topjes
Zal ze binnekort eens komen bezichtigen.:cool:

Ik hoop voor je dat ze de kou overleefd hebben Manuel...
Ben heel benieuwd hoe jouw lievelingskoraaltjes eruit zien! :o

Hey Manuel,

altijd spannnend zo'n avonturen, het brengt animo in jouw dagboek en op het forum. topjes
Wel vind ik het nog spannender om te moeten wachten op foto's. ;)

Ja manuel, foto's.

mooi verhaal Manuel,top voor je dat Jos het kon regelen voor je,kom ze kortelings zeker eens bekijken.action

Aad,Peter,Rinus,vanVelzen,Luc,Bart en Twan....bedankt voor de RE :) !!

Ben zaterdag de Litho's bij Jos op gaan halen en schrok me kapot :eek: de lange reis van 40uur in sterk afgekoeld water is toch un zware beproeving geweest en koraaltjes waren zo goed als verslijmd....1 toch zeker :( !!
Snel meegenomen bij Jos en in mijn stekkenbak geplaatst...veel stroming erop en dat komt de diertjes toch ten goede...1 zal ik er bijna zeker doorheen trekken de ander moeilijker...maar als er maar un klein fragmentje overblijft is het voldoende...heb dat met de gele ook meegemaakt!!
Koraaltjes lijken vandaag al beter te gaan...1 heeft zich al iets meer opgepompt :) !!
Zal zo wat foto's maken van de stand van zaken nu :cool: !!

Aad,Peter,Rinus,vanVelzen,Luc,Bart en Twan....bedankt voor de RE :) !!

Ben zaterdag de Litho's bij Jos op gaan halen en schrok me kapot :eek: de lange reis van 40uur in sterk afgekoeld water is toch un zware beproeving geweest en koraaltjes waren zo goed als verslijmd....1 toch zeker :( !!
Snel meegenomen bij Jos en in mijn stekkenbak geplaatst...veel stroming erop en dat komt de diertjes toch ten goede...1 zal ik er bijna zeker doorheen trekken de ander moeilijker...maar als er maar un klein fragmentje overblijft is het voldoende...heb dat met de gele ook meegemaakt!!
Koraaltjes lijken vandaag al beter te gaan...1 heeft zich al iets meer opgepompt :) !!
Zal zo wat foto's maken van de stand van zaken nu :cool: !!

De foto's van de Litho's....hopen dat ik ze erdoor trek!!

Foto 1 de beste van de 2!!
Foto 2 de slechtste!!
Foto 3 beide...de linkse heeft het heel lastig!!

Bijlagen

• DSC_0089..JPG
    DSC_0089..JPG
    85 KB · Weergaven: 26
  • DSC_0087..JPG
    DSC_0087..JPG
    86,8 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0068..JPG
    DSC_0068..JPG
    97,5 KB · Weergaven: 27
They will make it Manuel - Lithos are hard and difficult to kill ;)

Back
Bovenaan